Най-големият сайт за бойни спортове

       

Всичко за пробиотиците

Всичко за пробиотиците
Публикувано на: Декември 5, 2018 в 22:22 ч
Бактериите в тялото ти бият по брой клетките с цели десет пъти. Повечето от тези бактерии се намират в стомаха ти. Интересно е също, че повечето от тях реално са безвредни.

Да не говорим и че е полезно да имаш определени бактерии, тъй като това може да доведе до желана загуба на теглото, подобрено храносмилане, подобрена имунна система, по-здрава кожа и по-малък риск от заболявания.

Пробиотиците, които са всъщност бактерии-приятели, носят много ползи, когато се консумират.

Често се приемат като добавки, целящи да напълнят корема ти с полезни микроорганизми. В тази статия ще разгледаме именно техните ползи.


Какво са пробиотиците?


Пробиотиците са живи микроорганизми, които носят със себе си ред ползи.

Обикновено са бактерии, но някои видове мая също могат да действат като пробиотици.

Пробиотици могат да се набавят от добавки, както и от разни храни, в чието производство е намесена ферментация.

Сред пробиотичните храни се включват йогуртът и кефирът, например. Пробиотиците обаче не бива да се бъркат с пребиотици, които са фибри, спомагащи за изхранването на полезните бактерии, които са вече в корема.

Има един куп бактерии, които носят ползи на човешкия организъм.

Най-често срещаните групи са Lactobacillus и Bifidobacterium. Всяка група включва различни видове, които допълнително се разклоняват на подвидове.

Интересното в случая е, че различните пробиотици са полезни за различни неща. Затова е и ключово да подбереш какви да приемаш.

И въпреки че всичко, което знаем до момента е изключително обещаващо, все още няма достатъчно проучвания, за да се затвърди полезното влияние на пробиотиците.


Колко важни са микроорганизмите за корема


Съвкупността от микроорганизми в корема се наричат коремна флора или микробиота.

Всъщност, в корема има стотици видове различни микроорганизми - поне 1000, според някои проучвания.

В това число влизат бактерии, маи и вируси, като повечето от тях са именно бактерии.

По-голямата част от флората се намира в голямото черво - последната част от храносмилателната система.

Изненадващо или не, метаболичните действия на тази флора наподобява тези на някой орган. Затова и много учени наричат коремната флора именно 'забравеният орган'.

Флората изпълнява много функции, полезни за здравето. Произвежда витамини, например - като в това число влизат витамин К и някои от B-витамините.

Също превръща фибрите в мазнини с къса верига, които подхранват стомашната стена и изпълняват много други метаболични функции.

Тези мазнини също подкрепят имунната система, помагайки ти да се справяш по-лесно с болестите.

Имай предвид все пак, че не всички организми в корема са твои 'приятели'.

Флората е изключително чувствителна на всякакви диети, а нарушеният ѝ баланс може да доведе до ред заболявания - сред тях са затлъстяване, 2-ра степен диабет, метаболичен синдром, сърдечни заболявания, рак, алцхаймер и депресия.

Пробиотиците и пребиотичните фибри спомагат за поддържането на баланса, подсигурявайки правилното функциониране на 'забравения орган'.


Влияние върху храносмилането


Прибиотиците е известно, че имат благоприятно въздействие върху храносмилането.

Има доказателства също, че пробиотиците помагат и при диария, причинена от дълъг прием на антибиотици.

Причината е, че антибиотиците убиват голяма част от естествените бактерии в корема, което изменя и баланса, позволявайки на някои вредни бактерии да се размножават.

Пробиотиците също помагат при подуване, газове, запек и прочие.

Има проичвания, които показват, че пробиотиците спомагат и при борбата срещу колит, като техните ползи не свършват дотук.

Ако към момента имаш някакви проблеми с храносмилането, от които сякаш няма отърване, пробвай да си набавиш пробиотици. Не че не е добра идея също да се консултираш със специалист.


Влияние върху отслабването


Затлъстелите хора често имат различни бактерии в коремите си от по-слабите себеподобни.

Интересното в случая е, че трансплантацията на фекална маса от по-слаби животни към затлъстели такива води до отслабване при приемника.

Това кара и учените да смятат, че бактерията в корема играе ключова роля върху теглото на човек.

Въпреки че са необходими още проучвания, някои пробиотици наистина спомагат при отслабването.

При проучване сред 210 души, диагностицирани със затластяване, които приемали Lactobacillus gasseri на дневна база, се оказало, че успели да свалят 8.5% мазнини от коремчето в рамките на 12 седмици.

Когато участниците спрели да взимат пробиотиците, те отново натрупали мазнини в пояса само за 4 седмици.

Известно е също, че за отслабването спомагат и Lactobacillus rhamnosus и Bifidobacterium lactis.

Странното е, че някои проучвания при животни сочат, че има и пробиотици, които водят до натрупване на килограми.


Други ползи за здравето


Ползите, разбира се, не се изчерпват само с това, което изброихме до момента. Още помагат за:

- Възпаления: Пробиотиците намаляват системните възпаления, които водят до множество заболявания.
- Депресия и тревожност: Lactobacillus helveticus и Bifidobacterium longum е известно, че облекчават симптомите на тревожност и депресия.
- Холестерол: Има пробиотици, които свалят драстично нивото на 'лошия' LDL холестерол.
- Кръвно налягане: Пробиотиците също могат да доведат и до понижаване на кръвното налягане.
- Имунната система: Има също и пробиотици, които подобряват функцията на имунната система, намаляйки риска от инфекции, като в това число се включва и обикновената настинка.
- Здравето на кожата: Има доказателства, че пробиотиците са полезни и срещу акне, екземи и други кожни заболявания.


Това са само малка част от ползите, които стават все повече с всяко следващо успешно проучване.


Безопасност и странични ефекти


Пробиотиците като цяло се приемат добре от повечето хора и се считат за безвредни.

Все пак в началото можеш да изпиташ някои странични ефекти, що се отнася до храносмилателната ти система - газове и дискомфорт.

След като се адаптираш обаче, храносмилането трябва да се подобри.

Нека се има предвид все пак, че при хора с по-сериозни имунни нарушения, като HIV, СПИН и прочие, пробиотиците могат да доведат до опасни инфекции.

Ако имаш някакъв медицински проблем, по-добре се консултирай със специалист преди да взимат пробиотични добавки.


Заключение


Поддържането на здрав организъм е много повече от приемането на пробиотични добавки.

Ежедневната диета и упражнения са също толкова важни за здравето ти, колкото и коремните бактерии.

Пробиотичните добавки обаче могат да бъдат изключително полезни, като рискът от странични ефектни е просто минимален, така че ако имаш желание да подобриш състоянието на храносмилателната си система - струва си да опиташ.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Правилно хранене и хидратиране

Правилно хранене и хидратиране
Кога да ядете и какво да ядете са двата въпроса, които имат влияние върху тренировките и общото здраве.
Статии » септември 28, 2010 (0)
цялата статия

9 трика за по-здраво сърце

9 трика за по-здраво сърце
Предлагаме ви девет трика, които да подпомогнат работата на най-важния мускул във вашето тяло, а именно - сърцето.
Статии » септември 2, 2010 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook