Зареждане

Хубавият сън понижава риска от сърдечна недостатъчност

Хубавият сън понижава риска от сърдечна недостатъчност
Публикувано на: Февруари 7, 2021 в 18:32 ч
Възрастните с по-здравословен режим на съня отбелязват 42% по-малък риск от сърдечна недостатъчност, без да се взимат други фактори предвид, в сравнение с възрастните, които не спят добре като цяло - това сочи проучване в изданието Circulation на Американската сърдечна асоциация. Здравословните навици, касаещи съня, включват ранно ставане сутрин, спане по 7-8 часа на денонощие и липса на безсъние, хъркане или извънредна сънливост през деня.

Сърдечната недостатъчност засяга повече от 26 милиона души. Проучванията сочат, че проблемите със съня играят ключова роля при влошаването на тези състояния.

Учените са разгледали качеството на съня и навиците, свързани със съня, като цяло, заедно със сърдечното състояние на 408 802 участници на възраст от 37 до 73 години между 2006-2010. Учените отчели 5 221 случая на сърдечна недостатъчност в рамките на следващите 10 години.


Критериите за добър сън включвали продължителност на съня, безсъние, хъркане и други фактори като активен период в денонощието и наличие на дневна сънливост.

Данните за навиците на хората били събрани посредством въпросник на дигитално устройство. Продължителността на съня била разделена на три групи - кратък (под 7 часа на ден); препоръчителен (между 7 и 8 часа на ден) и продължителен (9 или повече часове на ден).

Преминавайки през въпроси за диабет, високо кръвно налягане, употреба на медикаменти, наслодствени аномалии и други здравни фактори, участниците с най-здравословните навици по отношение на съня, в крайна сметка отбелязали 42% по-нисък риск от сърдечна недостатъчност.

Също учените установили, че рискът от сърдечна недостатъчност също е:
  • С 8% по-нисък при по-ранобудните;
  • С 12% по-нисък при хората, които си набавят по 7-8 часа сън на денонощие;
  • С 17% по-нисък при тези, които не изпитват хронично безсъние;
  • С 34% по-нисък при хората, които не изпитват сънливост през деня.

Д-р Lu Qi споделя, че тяхното проучване цели да подкрепи и популяризира важността на качествения сън. И дори данните за навиците да били доброволно събрани, екипът, включен в проучването вярва, че иновативният подход и големият обем от данни валидират резултатите.



Какво е твоето мнение по темата - сподели ни в коментар по-долу. Кога ти идва силата - рано сутрин или късно вечер? Усещаш ли разлика от времето, по което тренираш?

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес