Зареждане

Осем храни за по-добри мускули

Осем храни за по-добри мускули
Публикувано на: Февруари 23, 2009 в 00:00 ч
Снимка: wordpress.com

Ако не е Doritos или Chio Chips, съпроводен с двойна чаша бира или значително количество Кока Кола, тогава какво да е? Решихме да задълбаем в човешката анатомия и да разкрием тайната на мускулите, където думата "състав" е от изключително значение и е подчертана дебело.

 

Списъка който ще Ви представим, включва осем храни: яйца, бадеми, сьомга, кисело мляко, говеждо, зехтин, вода и кафе. С приемането на всяка една от тези храни, ще сте по-здрави и ще можете да направите огромни мускули за нула време.

Яйца - Перфектния протеин

 

Как яйцата помагат на мускулите: Протеина в яйцата има най-висока биологична стойност от всеки друг източник. На човек му е нужен много по-малко протеин, усвоен от белтъка на яйцето, отколкото, когато приема от други източници, за да постигне същото мускулно нарастване. Но също така, освен белтъка, трябва да ядем и жълтъка. В допълнение към протеина от белтъка, жълтъка съдържа витамин Б12, който е необходим за разпределение на мазнините и мускулна контракция. И не - хапването на няколко яйца на ден, няма да увеличи риска от сърдечни заболявания.

 

Как яйцата осигуряват добро здраве: Яйцата са витамини и минерали. Те съдържат рибофлавин, фолат, витамини Б6, Б12, Д и E, както и желязо, фосфор и цинк.

 

 

Бадеми - Лекарство за мускула

 

Как бадемите помагат на мускулите: Бадемите са един от най-добрите източници на алфа-токоферол и витамин E - това е формата, която най-добре се абсорбира от тялото Ви. Това е от значение за вашите мускули, защото витамин Е е мощен антиоксидант, който може да помогне за предотвратяването на травми в следствие на свободните радикали*, след тежка тренировка. Колкото по-малко щети от свободните радикали, толкова по-бързо вашите мускули ще се възстановят от тренировката и ще започнат да нарастват.

 

Какво количество бадеми, трябва да приемате? Две шепи на ден, са достатъчни. Проучване на университета в Торонто, Канада установи, че мъжете могат да си хапват две шепи бадеми дневно, без да качът и едно кило.

 

Как бадемите осигуряват добро здраве: Бадемите са двойна застраховка за мозъка. Според скорошно проучване, публикувано в журнала на Американската медицинска асоциация е установено, че при мъже, които консумират повече витамин E от хранителни източници, а не от добавки, има 67% по-малък риск да се разболеят от болестта на Алцхаймер, отколкото тези, които приемат по-малко витамин Е.

 

 

Сьомга: Растежен регулатор

 

Как сьомгата помага на мускулите: Сьомгата е басейн от високо качествени протеини и омега-3 мастни киселини. Именно омега-3 мастните киселини, могат да намалят загубата на протеин след тренировка, като по този начин, подобряват възстановяването. Това е важно, защото за да изградите мускули, Вие трябва да съхраните новите запаси от протеин по-бързо, отколкото вашето тяло, ще израсходва старите.

 

Как сьомгата осигурява добро здраве: Сьомгата намалява риска от сърдечни заболявания и диабет. Изследователи от щатския университет на Луизиана са  установили, че при хора с наднормено тегло, в следствие на добавянето на 1,8 грама DHA омега-3 мастни киселини в рибеното масло към ежедневната им диета, инсулиновата им резистентност** е намаляла с 70% за 12 седмици.

 

 

Кисело мляко: Златната пропорционалност
 
Как киселото мляко помага на мускулите: Дори с аура от заобикалящия го естроген, киселото мляко е идеалната комбинация от протеини и въглехидрати за възстановяване и мускулен растеж. Хубаво е редовно да се коснумират плодови кисели млека, тъй като допълнителните въглехидрати от плодовете, повишават нивото на инсулин в кръвта, което е един от ключовете за намаляване загубата на протеин след тренировка.

 

Как киселото мляко осигурява добро здраве: Киселото мляко е една от малкото храни, в които се съдържа конюгирана линолова киселина, която намалява телесните мазнини.

 

 

Говеждо: Източник на креатин

 

Как говеждото помага на мускулите: Говеждото месо е важен източник на желязо и цинк, две от хранителните вещества, които са с решаващо значение за изграждане на мускули. Също така, говеждото е източник номер едно на креатин, сред останалите храни.

 

Как говеждото осигурява доброто здраве: Говеждото е склад за селен***. Изследователи от Станфордския университет са установили, че при мъжете с ниски кръвни нива на минерали, е пет пъти по-вероятно да се развие рак на простатата, отколкото при тези с нормални нива.

 

 

Зехтин: Течната енергия

 

Как зехтина помага на мускулите: Той не позволява загуба на мускули, в следствие понижаване нивата на клетъчен протеин, наречен тумор-некротичен фактор-а, който води до мускулна загуба и слабост.

 

Как зехтина осигурява доброто здраве: Зехтина е отличен източник на витамините А и Е, получили оценката “витамини на вечната младост”. Съдържа два вида ценни мастни киселини в оптимално съотношение - 80 % олеинова киселина и 10 % линолева. Олеиновата киселина, която се съдържа в него, предпазва сърцето и артериите, подпомага профилактиката на атеросклерозата, намалява риска от ракови заболявания, снижава нивото на “лошия” холестерин, като едновременно повишава нивото на “добрия”. Зехтинът поддържа клетъчните мембрани в оптимално състояние. Той има изразени липотропни ефекти, като намалява натрупването на мазнини в черния дроб и го предпазва от мастна инфилтрация. Също така, намалява риска от диабет и остеопороза.

 

 

Вода: Баня за мускулите

 

Как водата помага на мускулите: Мускулите в тялото на всеки един от нас, са около 80% вода. Промяната на само 1% от водата в тялото, би се отразила неблагоприятно на възстановяването. През 1997 година, германско проучване установи, че протеиновия синтез има най-висок процент в мускулните клетки, които са добре хидратирани, в сравнение с дехидратираните клетки. С други думи, колкото по-дехидратирани сте, толкова по-бавно, тялото Ви ще усвоява протеина, който Ви е необходим за изграждането на мускули.

 

Не сте сигурни колко вода да пиете? Пийте вода преди започване и след завършване на всяко упражнение.

 

Как водата осигурява доброто здраве: Изследователи от университета в Лома Линда, Калифорния са установили, че мъжете, които са изпили по 5 или по 8 чаши вода (200-250 мл.) на ден е с 54% по-малко вероятно да пострадат от фатални сърдечни атаки, отколкото тези, които са изпили 2 или по-малко чаши на ден.

 

 

Кафе: Повече повторения

 

Как кафето помага на мускулите: Зареждайки се с кофеин, преди вашата тренировка, ще можете да тренирате по-дълго. Според скорошно проучване е установено, че мъжете, които са изпили 2 1/2 чаши кафе на няколко часа, преди тренировка, са били в състояние да спринтират 9% повече време, отколкото, когато не са изпили толкова кафе. Това е така, защото кофеина или кафеина, директно стимулира мускулите.

 

Ако обаче имате анамнеза за високо кръвно налягане, забравете за кафето!

 

Как кафето осигурява доброто здраве: Учени от Харвард са установили, че при хората пиещи кафе, риска от развиване на болестта Паркинсон е с 30% по-малка отколкото при тези, които не пият кафе.

 

 

Бележки

 

*Свободни радикали - Това са крайно нестабилни частици, които обикалят из организма само че да създават неприятности. На химическо ниво те представляват различни отломки от молекули, носещи отрицателен електрически заряд. Нестабилните свободни радикали се сблъскват с други молекули в клетката, преди да неутрализират заряда си, за което са готови да откраднат положителния заряд на друга молекула или да й прехвърлят своя отрицателен заряд. Този процес се нарича окисляване. Смята се, че във всяка клетка на тялото ежедневно се окисляват около 10 хиляди свободни радикала.

 

Този процес крие потенциална опасност, защото:

  • Окисленият холестерол по-лесно прониква в стените на артериите и ги втвърдява.
  • Окислената ДНК може да стане причина за мутация на гени или рак.
  • Окисляването в роговицата на окото води до катаракта.
  • Окислените клетъчни мембрани и мазнини причиняват преждевременно набръчкване и състаряване на кожата.

Смята се, че 40% от уврежданията на спермата се дължат на свободните радикали. Окисляването на ДНК в спермата може да доведе до: понижена оплодителна способност, аномалии в развитието на плода, потенциален риск детето да развие рак в ранна възраст.Свободните радикали се отделят при нормалните метаболитни процеси. При заболяване от диабет тяхното производство нараства двойно. Тютюнопушенето и постоянното излагане на цигарен дим също увеличават двойно количеството на свободните радикали в организма. Други външни фактори, които стимулират отделянето на свободни радикали, са алкохолът и някои лекарства, по-специално антибиотиците.

 

**Инсулиновата резистентност - Това е състояние на организма, при което в кръвта се натрупва глюкоза за по-продължителен период от време, т.е. развива се трайно състояние на хипергликемия. Под влияние на различни фактори, включително затлъстяване или консумиране на прекалено много захароза или фруктоза, клетките стават невъзприемчиви към сигналите, които хормонът инсулин им дава и по-точно "отказват" да пропуснат глюкозата от кръвта в себе си.

 

***Селен - Той е един от най-ефективните антиоксиданти в света, предотвратяващи раковите заболявания и забавящи остаряването и уплътнението (втвърдяването) на тъканите вследствие окисление. Мъжете имат по-голяма нужда от селен. Почти половината от количеството му в организма е концентрирано в тестисите и частите от семенните канали в съседство със простатната жлеза.

Автор: Adam Campbell

Превод: ММА Bulgaria

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес