Зареждане

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка
Публикувано на: Май 29, 2012 в 08:26 ч
Снимка: wikimedia.org

Ето че вече има и сериозно оправдание, всеки мъж да ходи на масаж - той подпомага много тренировките.

Масаж след тренировка ускорява възстановяването и облекчава болката по същия начин, както и противовъзпалителните лекарства (ибупрофен например).

В наскорошно проучване 11 мъже карали колело до изтощение. След това им бил направен масаж само на единия крак. Намачканият крак имал по-малко признаци на мускулно възпаление, което причинява болката, от колкото непокътнатият крак.

Как се получава така? Когато тренирате тежко, мускулните влакна се разкъсват или пренатоварват, освобождавайки про-възпалителни субстанции, които причиняват болка.

"Масажът подобрява способността на тялото да синтезира протеини, необходими за енергия, която отива точно в изграждането на наранените мускули от тренировката," казва д-р Саймън Мелов, водещ на проучването.

Кога трябва да се ходи на масаж? Мелов твърди, че най-полезно е на масаж да се ходи веднага след тежка тренировка.

Ако нямате възможност да ходите на масажи след тежи натоварвания, то е важно да заредите добре тялото си след тренировка. За по-добро възстановяване, освен с правилно хранене, може да прочетете и статиите за мио-фасциален масаж и 12 съвета за релаксиране на мускулите.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес