Най-големият сайт за бойни спортове

       

4 неща, които спират прогреса ти в залата

4 неща, които спират прогреса ти в залата
Публикувано на: Февруари 19, 2019 в 20:21 ч
Няма нищо по-неприятно за трениращите от липсата на прогрес.

Дори и тези с по-силна психика могат да се обезкуражат като дават всичко от себе си в залата, но не усещат никакъв прогрес.

Най-доброто решение в случая, ако искаш да се справиш колкото е възможно по-бързо с този проблем, е просто да не се сдухваш - да не обвиняваш другите или ситуацията.

Защо? Защото това правят загубеняците, когато не искат да поемат отговорност. Най-бързо можеш да се върнеш към прогреса като се погледнеш в огледалото и се запиташ искрено - "Давам ли всичко от себе си, за да се развивам?"

Болката е в основата на растежа. Ако отговорът на въпроса ти е "не", най-вероятно няма да ти прозвучи приятно и може дори да те заболи, но точно тази болка ще ти даде тласъка, от който имаш нужда в такъв момент.

Ако някоя от следните 4 причини ти звучи познато, значи имаш и обяснение вече защо не усещаш прогрес въпреки усилията, които полагаш.


Залъгваш се с тренировките и натоварването


Великият Mark Jackson беше казал:

"Няма нищо по-лошо от самозалъгването!"

Как да разбереш дали се самозалъгваш? Отговори си на следните въпроси:

Скатаваш ли от по-тежки упражнения?

Претупваш ли нещата? Може би правиш по-малко повторения или кривиш стойката, трупайки излишни тежести?

Прекарваш ли излишно време в снимки пред огледалото?

Или пък тренираш без да се натоварваш особено?

Да не забравяме, че грешката може да бъде и в треньора - кара ли те да правиш изчанчени упражнения, които изглеждат яко, но нямат стойност?

Е, ако някое от тези неща са факт, то не бива да се изненадваш, че не усещаш прогрес.

Добрата новина е, че има лек. Фокусираш ли се върху истинските неща - да натрупаш сила, да правиш повече повторения или да тренираш по-често, тогава всичко ще бъде наред.

Фокусираш ли се върху прогреса, тялото ти ще започне да се развива спрямо промените, които налагаш.

Свиквай с дискомфорта, ако искаш всички да ти завиждат на мускулите.


Храниш се безотговорно



Frank Zane има добро изказване по въпроса:

"Боклучавата храна изгражда боклучава тяло."

Ако постоянно се тъпчеш с боклуци, тялото ти и начинът, по който се представя, просто няма как да бъдат най-добрите възможни.

За да изваеш тяло и да го запазиш, 85-90 процента от храната ти трябва да бъде пълнозърнеста и богата на хранителни вещества.

Наблегни на полезните въглехидрати - ориз, картофи и зеленчуци, протеини - говеждо, пуешко и пилешко, както и мазнини - зехтин или кокосово масло.

Когато се храниш пълноценно, тялото ти ще задържа по-малко мазнини.

Да речем, че седмично се храниш по 28 пъти - 4 пъти дневно (това включва шейковете и по-малките хапвания). В такъв случай можеш да си позволяваш 3-4 хранения, които да не са по план.

Иначе казано, имаш възможност да хапнеш и няколко парчета пица или шоколад, ако имаш желание.

Ако тренираш здраво и хранителният ти режим е подходящ, то тогава консумацията на непълноценна храна няма да ти се отрази чак толкова. Разбира се, ако не злоупотребяваш.

В началото е полезно също и да си следиш изкъсо храната. Естествено, не се налага по-натам, но като начинаещ, по-добре да се запознаеш какво даваш на тялото си.

Ако не знаеш какво влиза в организма ти, по-трудно ще можеш да се адаптираш - безспорен факт.


Възстановяването ти не е наред


Редица проучвания сочат, че средностатистическият американец спи по 6.8 часа на нощ, но имаш ли представа колко души всъщност спят и по по-малко от това?

Със сигурност и ти имаш такива сред приятелите си.

Ако спиш само по 3-5 часа на нощ, то тогава просто няма начин тялото ти да е в най-добрата си форма.

Всички водим забързан живот, ангажирани сме и т.н., но е изключително важно да си набавяме и необходимото количество сън, за да функционираме правилно.

Ако не можеш да спиш поне по 7-8 часа, то късите дремки през деня също биха ти помогнали драстично.

Представи си, че тялото ти е като телефон. Когато е зареден, всичко работи без грешка. Държиш ли го постоянно на 30-40% обаче, ще започнеш да усещаш разни нередности.

Междувременно, само ще споменем, че голяма част от мъжете се оплакват от нарушен сексуален живот заради ниски нива на тестостерон.

Да, факт е, че тестостеронът ни намалява с напредване на годините, но наистина няма как да разгърнеш целия си потенциал, ако не се наспиваш.

Спри да се притесняваш, остави стимулантите настрана и пробвай преди всичко останало да си оправиш режима.

Тихият убиец

Стресът също източва батериите.

Колкото повече се ядосваш на дребните неща, които нямат особено значение, толкова по-малко енергия ти остава за важните - като здравето ти, например.

Не забравяй, че стресът се натрупва и без да усетиш може да афектира всеки аспект от живота ти. Обикновено като сме стресирани, не взимаме най-добрите решения.

Намалявайки стреса в ежедневието си, не само ще се радваш повече на живота, но и ще се справяш по-добре в залата. По-бързо ще достигнеш търсените резултати.


Нагласата ти не е правилна



Първите 3 причини са важни, но правилната нагласа също е нещо ключово.

Да кажем, че тренираме двама души.

Иван Простий следва проста тренировъчна програма, работи с прост (обикновен) треньор и следва прост хранителен режим. Нищо около Иван не се отличава, освен нагласата му на шампион. Той е отдаден на целите си и е решен да ги достигне.

Междувременно, нека разгледаме как стоят нещата и при Георги Позьорски.

Тренира по най-засуканата програма, храни се като професионален атлет, а треньорът му е световноизвестно фитнес гуру.

Проблемът обаче е, че нагласата му не струва. Постоянно се оплаква, че е изморен, че лостът му тежи, че не вижда резултати или просто не му се ходи в залата.

Кой ще постигне по-добри резултати? Иван, несъмнено. Но защо?

Нагласата.

Ако мислиш като шампион и се фокусираш върху прогреса, ще успееш с всяка тренировъчна програма. Всичко е до подхода.

Ако си решил да изваяш тялото си със страст и чест, то ще успееш.

Ако си тръгнал да тренираш, чувствайки го като някакво досадно задължение, то ти вече си загубил битката - дори и да имаш преимуществата, с които разполага Георги, например.


Епилог


Ако някоя от изброените 4 причини ти звучи позната, можеш да започнеш с промените още днес.

Тренирай по-здраво, храни се по-добре, спи повече, намали стреса и започни да мислиш като шампион.

Именно тези промени ще ти помогнат да отключиш своето величие.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Заслужават ли си тестовете за непоносимост към храни?

Заслужават ли си тестовете за непоносимост към храни?
Знаеше ли, че на пазара има продукти, с които можеш сам да определиш дали имаш непоносимост към дадени храни? Как работи обаче?
Статии » декември 28, 2018 (0)
цялата статия

Ролята на егото в тренировките

Ролята на егото в тренировките
Повечето трениращи са чували поне веднъж фразата 'Остави егото извън залата'. Известни с нея са и фамилията Gracie, които привлякоха интереса на мнозина към бразилското джиуджицу чрез UFC.
Статии » септември 10, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook