Зареждане

15 муайтай упражнения с чувал I

15 муайтай упражнения с чувал I
Публикувано на: Април 23, 2019 в 22:12 ч
В началото на муай тай тренировките мнозина търсят всякакви начини да направят ритниците и ударите си по-бързи и по-силни. Опитите могат дори да те доведат дотам, че да блъскаш с часове напразно чувала, без въобще да прогресираш. Имай предвид, че дори и треньорът ти да е много добър, пак няма гаранция, че ще схванеш логиката на чувала от раз, ако не даваш всичко от себе си и не тренираш и извън залата.

Може да мине време преди да започнат да се получават нещата, но влезеш ли в ритъм и започнеш ли да боравиш с различните комбинации, тогава ще започнеш и да усещаш разликата. Затова и в тази статия ще разгледаме любимите ни муай тай комбинации, които могат да се прилагат на чувала всеки ден - с тях ще успееш да подобриш скоростта и силата на ударите си (удари и ритници, с лакти и колена). Муайтай е изкуството на осемте крайника, така че защо да се ограничаваш от възможности?


Ползите от тренировките с чувал


Не винаги ще имаш спаринг партньор и това не трябва да те спира да се развиваш. Ако имаш чувал, имаш и достатъчно добра повърхност, върху която да упражняваш муайтай и бокс комбинациите си. Чувалът е полезен не само за подобряването на техниката и силата, но и за кардио. Ще развиеш дишането, ще подобриш издръжливостта и скоростта си.

Най-хубавото на тренировките с чувал е, че можеш да тренираш когато си пожелаеш. Та дори и у вас можеш да си сложиш един чувал, на който да се упражняваш - тренирайки ежедневно, съвсем бързо ще спреш да усещат болката от ударите.


Екипировката



Упражненията


Следните упражнения имат най-добър ефект, ако се практикуват едно след друго. Разбира се, не е изключено и да си избереш няколко по-любими и да си тренираш с тях. Всяка тренировка може да бъде променяна и напасвана според нуждите на трениращия. Имай предвид също, че тези движения, въпреки че са показани с чувал, могат да се прилагат и в спаринг, както и в бой със сянка.

1. Работа с крака и движение


В муай тай, както и в останалите бойни изкуства, краката и подвижността имат изключително голяма важност и е хубаво да се научат. Следното упражнение ще ти помогне как да движиш така краката си, че да контролираш всяка ситуация. Не забравяй, че в битка никога не трябва да кръстосваш краката си докато се движиш. Това е изключително основно познание, но усъвършенстването на движението отнема немалко време.



Препоръчваме да загрееш малко преди да започнеш с чувала. Не само движението е важно - ключово е също и да свикнеш с подвижния 'противник' (в случая чувала), който се върти около теб. Това упражнение е чудесен пример, защото ще ти развърти кръвта и ще вкара тялото ти в ритъм.
 

 

2. Ритници и колена


Това е едно от любимите ни упражнения, защото ни помага да свикнем с обсега на ритниците и колената си. Освен това подобрява и скоростта. За някои ритниците са сред любимите в битка техники - особено за полезни и в свободните боеве, където могат да се вкарват във всякакви бързи комбинации.



Упражнението е полезно и за баланса, като помага на трениращия да свикне с близкия бой. Препоръчваме да го правиш като част от загряването, защото вдига оборотите, подобрява здравето на кръвоносната система и те прави по-издръжлив, а това е изключително важно в муай тай и ММА, защото ако противникът ти изгуби дъх преди теб, много е вероятно да спечелиш битката.
 
Вижте също: Основни удари с коляно в муайтай с Веселин Веселинов
 

3. Пауър кикове


Мощта е също ключова в муайтай. Често използваме по-малки чували за упражненията за мощ и по-големите за комбинации с удари и лоукикове. Изчакай чувала да се залюлее към теб преди да го ритнеш.



Препоръчваме да правиш по 25 ритника с всеки крак в началото. Като задобрееш с високите ритници, можеш да продължиш с по 50 ритника, а защо не и със 100 на ден. С по-мощни ритници ще можеш по-лесно да нокаутираш противниците си. Излишно е да споменаваме, че и издръжливостта ти ще се подобри значително.

4. Отблъскващи ритници


Ако искаш да подобриш мощта, с която избутваш, дългите чували са уникална възможност. С маегеритата, както се наричат в каратето, можеш да контролираш движението на противника си. Един здрав ритник навреме може веднага да приключи всяка битка. Този ритник не се използва толкова за нокаути, колкото за контролиране на дистанцията между теб и опонента.



Тийпът е толкова важен в муай тай, че сме включили цели две упражнения за него. С 13-тото от нашия списък ще се научиш да контролираш баланса и тайминга. Все пак обаче е важно и да обърнеш внимание на мощта, за да може и този срещу теб да ги усети както трябва. Съвет от нас - има висока приложимост и в ММА.

5. Лоукикове


Лоукикът е не само един от най-ключовите ритници, които можеш да вкараш на опонента си по време на муайтай двубой, но и във всяка друга битка. Лоукикът е чудесно решение да завършиш също някоя добра комбинация. Много от противниците няма да очакват нисък ритник след серия от тупаници.



Истината е, че лоукикът е толкова мощен, защото мнозина не са подготвени да го посрещнат (нито пък голяма част от професионалните бойци). Лоукикът е един от първите ритници, които се учат в муайтай, но се усъвършенстват цял живот. Препоръчваме да започнеш с 25 лоукика, като постепенно ги вкарваш като завършек на различни комбинации. Хубаво е да завършваш повечето комбинации с коляно или ритник. Пробвай с различна дистанция - къса и дълга. Довери ни се.
 

 

6. Комбинации с удари и кикове


И тук става забавно - започваме с комбинациите от удари, ритници, колена и лакти. Муайтай е изкуството на осемте крайника и, както споменахме, няма да се ограничаваме. Приключваме всяка комбинация с ритник или коляно и това ни е помагало в много ситуации. Колкото повече тренираш комбинации, толкова по-бързо ще ти идват ударите и ще се движиш по-добре около чувала или противника. Препоръчваме да пробваш различни техники при всяка сесия с чувала, като съчетаваш нови и вече научени, разбира се.



Комбинациите, показани във видеото са:

  1. Jab + Switch Kick
  2. Rear Straight + Lead Hook + Rear Low Kick
  3. Teep + Switch Knee
  4. Side Step + Switch Kick
  5. Switch Shovel Hook + Rear Low Kick
  6. Jab + Lead Hook + Rear Straight + Rear Low Kick
  7. Rear Straight + Switch Kick

7. Лакти


В муайтай лактите са сред ударите, които нанасят най-сериозна щета. Не само можеш да приключиш битка с лакът, но можеш и да го порежеж така, че да има проблеми през останалата част от двубоя. Лактите са удобни и в клинч. Можеш да се упражняваш и на чувал. Препоръчваме да използваш техниката както за по-отдалеч, така и в клинч.



Има много грешки, за които да внимаваш - горното видео добре обяснява тези моменти. Най-хубавото на лактите е, че са позволени както в муайтай, така и в ММА - изключително полезна техника в различни ситуации. Мнозина използват лакти и за по-мръсен бокс. Не се колебай да ги използваш във всеки удобен момент - няма да сбъркаш.

Вижте също: Основни удари с лакти в муай тай с Веселин Веселинов 

В следващата статия - още 8 невероятни муайтай упражнения, които можеш да вкараш победоносно във всяка битка - дори и в ММА, докато подобряваш цялостната си форма, скорост и мощ. Към следващата статия.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес