Зареждане

Да останем здрави и без травми тази зима

Да останем здрави и без травми тази зима
Публикувано на: Ноември 15, 2012 в 21:29 ч
Снимка: wikimedia.org
След като зимата вече наближава и поддържайки телата си и през този сезон, нелека е задача да останем здрави и без травми. Най-често контузиите се получават от лоша подготовка. Така че за да ограничим шансовете от износване или контузване през студените месеци, следвайте описаните по-долу правила, които ще ви помогнат да останете в топ форма.
 

Носете шапка

 
Винаги носете шапка през студените месец. Освен, че зимно време ще изглеждата по готини с някоя зимна шапка, тя ще ви помогне да се предпазите от контузии и болести. Това е така, защотот 70% от телесната топлина излиза през главата. А поддържането на стабилна температура е изключително важно за здравето ни зимата.
 

Загрявайте

 
Уверете се, че правите правилно загряване и разпускане след тренировка. Загрейте всички стави и мускули и ускорете циркулацията на кръвта в тялото и сърдечния ритъм. Добър вариант за това е скачането на въже. Вмъкването на 3 минути скачане не само загрява мускулте, но и ви дава фокус към предстоящта тренировка.
 

Следете за признаци на контузии

 
Обръщайте внимание на болки и схващания в сухожилията. Това може да бъде важен знак за ослабване, което да доведе до контузия или скъсване на самото сухожилие. Винаги следете функциите на тялото си. Едно е нормалната мускулна треска и съвсем друго болка, която може да ви изкара от залата за седмици. Възстановявайте се разумно. Това може да стане с масаж или самомасаж, акупунктура и дори противовъзпалителни кремове. Понякога е добре да се пропускат определени упражнения и натоварвания, ако обхващат някоя контузена зона или такава, в която усещате болка.
 

Използвайте по-леки тежести при силовите тренировки

 

Не се плашете от леките килограми, когато тренирате с тежести. Намаляването на килограмите не означава да намалите и интензитета. Тежкото натоварва повече ставите, които често през зимата не се загряват добре. Използването на по-леки тежести също може да доведе до покачване на сила и издръжливост.


 

Разтягайте

 
Когато тренирате, в мускулите ви се натрупва млечна киселина. Тя често е причината за отпадналостта и мускулната треска на следващия ден. Разтягането след тренировката помага за намалянето на това неразположение. Освен това, понеже мускулите ви след тренировка са загрети, подобрявате циркулацията на кръвта. Разтягането ще помогне на мускулите да се възстановят по-бързо от натоварването по време на тренировка или работа с тежести. Мускулната треска е честа причина хората да пропускат тренировки. Когато се разтягате след тренировка, ще сте готови по-бързо да се върнете отново в залата.
 

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес