Зареждане

3 доказани стратегии, които държат травмите настрана

3 доказани стратегии, които държат травмите настрана
Публикувано на: Ноември 9, 2019 в 12:11 ч
Без значение дали си абсолютен новобранец или обигран ветеран, и без значение дали си в 20-те си или в късните 50 - най-добрият момент да започнеш да взимаш превантивни мерки срещу травми е… сега.

И разбира се, случват се инциденти и човек винаги и навсякъде може да се контузи. Но защо да оставяме всичко на шанса? В теб е отговорността да се пазиш и да правиш всичко възможно да не получаваш травми.

Затова нека разгледаме 3 доказани през годините стратегии, които можеш да приложиш още сега, за да намалиш риска от наранявания.


малките травми не са за пренебрегване


Нека не се лъжем… Ако тренираш в продължение на повече от 6 месеца, все ще си навличал поне една-две травми. Имай предвид обаче, че дори и да са минавали сами, не е добра идея в дългосрочен план да не им обръщаш внимание и просто да ги пренебрегваш.

Да, най-вероятно няма да имаш проблем да тренираш с някаква болка в глезена или в лакътя, но ако не се получат така безпроблемно нещата? Възможно е да приключиш с разкъсани сухожилия и да ти се наложи да стоиш далеч от залата за доста по-дълго време, отколкото ако си беше направил кратка почивка веднага като си усетил болка.


Слушай тялото си. Не пренебрегвай знаците, които ти изпраща, и си почивай пълноценно. В дългосрочен план то ще ти се отплати.


Загрявай и разтягай, за свое благо


Отново същия този основен съвет, нали? Да, но дали го следваш редовно?

Разбираме, че може и да е скучно понякога или пък да нямаш време. Понякога просто и нямаш търпение сигурно да започнеш да тренираш. Но, да бъдем честни, разтягането и загряването могат да отнемат до 30 минути общо, така че не е нещо фрапантно. А са толкова ценни…

Разбира се, можеш да разтягаш и да практикуваш йога в почивните дни. Значително ще подобриш цялостното си здраве, както и представянето си в залата.


По ТАП на ден за здраво тяло



Какво ще рече това? Значи, че не трябва да оставяш партньорите си да оказват прекалено голям натиск, когато тренирате, за да не разтегнеш рамо, ръка, коляно, глезен… и чак тогава да тапваш.

Целта на тренировките не е да се стига до осакатявания. Упражнявай техниките си, за да се усъвършенстваш - а това може да се случи и без да стягаш прекалено партньора. Не се давай и на егото си, което ти говори да се бориш и да се опитваш да се измъкнеш от здравия ключ. Най-разумно в ситуацията е просто да тапнеш и да започнете отново, за да поддържате темпото и да ставате все по-добри с всеки следващ опит.

Комуникирай с останалите в залата и им обясни ситуацията, ако се контузвате прекалено често. Ако си сред правилните хора, ще те разберат.

Ако ти харесва да тренираш, навярно би искал да го правиш по-дълго време. Направи си услуга и започни да се пазиш от травми още от сега.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес