Зареждане

Най-добрите практики в планирането на хранителния режим на бойците

Най-добрите практики в планирането на хранителния режим на бойците
Публикувано на: Октомври 12, 2019 в 19:08 ч
Хранителният режим често може да бъде сериозно предизвикателство, стане ли дума за планиране. Но повод за паника няма, защото в тази статия ще разгледаме подробно стъпките, които са нужни за изграждането на един стойностен хранителен режим.

Бойците е известно, че често се сблъскват с по-тежки тренировки от останалите атлети. Причината е, че самият спорт изисква сериозна издръжливост и подготовка. Но колкото и да са важни тренировките, нещата не приключват с тях.

Храната на бойците е изключително специална, защото от нея идва силата да се справят с невероятната болка и да се борят с умората. Ако си напът да влезеш в света на бойните спортове, то тази статия е за теб!

Защо храната е толкова важна?


Храната е критичен фактор за всеки един от нас. Хранителните вещества, които приемаме, влияят върху имунната ни система, пулса, и всички други важни за здравето ни елементи. Стане ли въпрос за атлети обаче, нещата стават още по-сериозни.

Професионалните играчи от различни небойни спортове, включващи баскетбол, футбол и волейбол могат и да не ядат напълно здравословно.

Например, NBA играчи като Charles Barkley, Kyle Lowry и Raymond Felton е известно, че са имали сезони, в които не са били в топ форма.

Разковничето се крие в това, че в техните спортове уменията играят по-голяма роля от издръжливостта. От друга страна обаче, спортове като бокс, ММА и професионалната борба изискват по-стриктен хранителен режим.

Обикновено бойците, които действат по-фриволно по отношение на храната са по-склонни към наранявания, заболявания и смърт.

Примерите на бокса и борбата


Боксът е основен пример за спорт, който изисква добро подхранване на атлетите. Почти всеки един от най-великите боксьори са били в изключително добра форма. Причината е, че колкото повече мускули имаш, толкова повече издържаш на болка. Мускулите поемат ударите в пъти по-добре от мазнининте.

Затова и някой по-пълен би понесъл удар в корема по-тежко, в сравнение с някой здрав боксьор, като Floyd Mayweather Jr., например.

Освен това, понеже боксът се основава на бързи и силни удари, атлетите се нуждаят от добро количество протеини. Те им дават по-големи мускули, които от своя страна носят търсената сила.


Друг често пропускан елемент е влиянието, което оказва храната върху сърцето и костите. Сърцата на бойците са значително по-застрашени заради голямото натоварване.

Да не пропускаме, че и костите на бойците трябва да са по-здрави от обикновеното. Такъв е случаят особено при атлети, занимаващи се с борба и ММА - спортове, в които могат да ти се счупи нещо.

Говорейки за наранявания, историята помни също така множество смъртни случаи на атлети заради сърдечни удари. Така че балансът в хранненето е изключително важен за правилната функция на тялото - особено с напредването на възрастта.

Процедурата


Стъпка 1: Запознай се какво ти е необходимо и какво не


Мускулите са един от най-важните, ако не и най-важното “оръжие” на атлетите. Правилното възстановяване и поддръжката на мускулната тъкан, необходими за техния растеж, са от сериозно значение за атлетите.

А какъв по-добър начин да подхраниш мускулите си, ако не с богати на белтъчини храни. Белтъци, различни меса и риби - това са само някои от невероятните източници на протеини. Само не се впускай да си набавяш протеини от обработени меса - не са оптимални източници.

Затова ако искаш да си набавяш всичко необходимо на максимум, пробвай с натурални и органични продукти.

Що се отнася до въглехидратите, противно на общото мислене, атлетите е по-добре да не ядат много въглехидрати, но това, разбира се, не се отнася за всички, разбира се.

За да разбереш какво е най-добре за теб обаче, има още много неща, които да вземеш предвид - като типа на тялото ти или вида спорт, който практикуваш.

Стъпка 2: Намери подходящи добавки


Хранителните добавки могат да ти помогнат да балансираш диетата си, тъй като има немалко храни, които е хубаво да се отбягват. Добавките спомагат за набавянето на необходимото количество витамимни и минерали, когато другите източници са орязани.

Спомагат също и за набавянето на повече от най-необходимите витамини и минерали. Има проучвания дори, които показват как атлети приемат в излишък витамин А и B (освен B2), но им липсват други, като витамин D, калций и фолиева киселина.


Имай предвид, че може би е по-разумно да се посъветваш с професионалист, за оптимални резултати.

Стъпка 3: Отбягвай преработените храни


Клише за атлетите, но за бойците е изключително важно. Въглехидратите от десерти като понички, бисквити, безалкохолни напитки и чипс се отбягват задължително!

Бойците като цяло не е препоръчително да приемат много въглехидрати. А щом дори органичните и натуралните въглехидрати трябва да са по-малко, по пътя на логиката следва, че трябва да се отбягват и всички обработени храни, които ги съдържат.

Това се отнася също за преработените меса, надениците и т.н., както вече споменахме.

Стъпка 4: Анализирай апетита си, за да планираш храненето


Тази стъпка е важна не само за тези, които се стремят да са във форма или да горят мазнини. Важна е и за бойците, които искат да са винаги във върхова форма.

Закуската и обядът са ключови за бойците и затова всичко трябва да е планирано - не може да има лакомия на вечеря, и липса на апетит за обяд или закуска.

Ако знаеш, че имаш апетит в определен период от денонощието, адаптирай съответно плана. Една добра закуска може да подобри осезаемо цялостното представяне на атлета още в същия ден.

Стъпка 5: Винаги следи калорийния прием


Планирайки храненията си, по-лесно ще можеш да следиш и калориите, които приемаш. А това е решаващо, ако искаш да си във форма.

Тук има две основни понятия, които трябва да се запомнят - “разход на енергия в покой” и “дневен разход на енергия”.

Тези двете помагат при определянето на калориите, необходими за извършването на дадено действие, както и на тези, които е достатъчно да приемаш, за да поддържаш телесната си маса същата.

Цялостният ти дневен енергиен разход показва колко колко калории на ден можеш да приемаш, без да сваляш или качваш тегло. ММА бойците, боксьорите и джиуджицу атлетите и други подобни трябва да са винаги във форма, когато влизат в двубой.

Атлетите от този вид стриктно следят теглото си, тъй като то значително влияе и на тяхното представяне.

Вижте също: Колко кратка може да бъде една тренировка?

Разбира се, това са само основите за изграждането на един успешен хранителен режим - останалото е от теб. Но те съветваме все пак, както и да планираш диетата си, посъветвай се със специалист, за да постигнеш оптимални резултати и да си сигурен, че действията ти са най-добрите за твоето тяло.

Пожелаваме ти успех! И помни, че човек е това, което яде.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес