Зареждане

Кои храни са подходящи за нисковъглехидратна диета

Кои храни са подходящи за нисковъглехидратна диета
Публикувано на: Април 18, 2020 в 14:48 ч
Въглехидратите са сред основните три главни вида хранителни вещества, от които тялото ни се нуждае, за да функционира, нареждайки се до мазнините и протеините. Въглехидратите ни дадват енергия, а организма ги разгражда веднага след като приемем богата на въглехидрати храна или ги запазва за по-късно.

Когато приемаме повече въглехидрати, от колкото се нуждаем, те се запазват в мускулите ни и после се превръщат в мазнини. Затова и нисковъглехидратната диета провокира организма да използва запазените въглехидрати, ограничавайки приема с храната.
 
Нисковъглехидратните диети се използват от десетилетия и все още са сред най-популярните режими за отслабване, нормализиране на кръвната захар и други ползи за здравето. Ако си решил да се ограничиш от въглехидратите и да започнеш такава диета, ето някои от храните, които трябва да консумираш, както и продуктите, които със сигурност трябва да избягваш.

Месо

Преди всичко, препоръчително е да ядеш месо, тъй като това е основният източник на белтъчини за тялото. Когато тренираш, този компонент ти е необходим, за да градиш мускулна маса и да се възстановяваш след тренировка. Може да ти се струва по-тежко да тренираш докато си на такава диета, но с правилната нагласа и подходящ хранителен режим, можеш да постигнеш чудеса.

Препоръчваме ти да наблегнеш на контрафилета и пилешки гърди. Тези продукти са богати на белтъчини и нямат много мазнини. Когато следваш нисковъглехидратен режим, белтъците трябва да са в изобилие.

Риба и морски дарове

Рибата съдържа голямо количество нутриенти, необходими за правилното функциониране на организма. Консумирайки мазни риби с кожата (например сьомга), ще осигуриш на тялото си полезни за сърцето мазнини. Освен това, повечето морски дарове са богати на омега-3 мастни киселини и не съдържат излишни въглехидрати.
 

 

Яйца

Яйцата са също изключително добър източник на белтъчини за тялото. Без значение дали ги предпочиташ варени или пържени, всяка рецепта е подходяща. Ако ги харесваш със сирене и други натурални мазнини, можеш значително да им подсилиш ефекта.

Сирене

Ако тялото ти  толерира млечни продукти, добавяйки сирена към нисковъглехидратната си диета е една добра идея. Препоръчваме ти сирена тип фета, бри, камембер и саламурено, тъй като те са с по-ниско съдържание на въглехидрати. Също така можеш да консумираш моцарела и пармезан. Избягвай обаче всякакви други разновидности на сирена във флакончета, които са тежко преработени и съдържат куп стабилизатори и изкуствени добавки.

Зелени зеленчуци

Зелените зеленчуци са тези, които растат над земята и съдържат почти нулево количество въглехидрати. В същото време са изключително богати на полезни нутриенти и помагат на тялото да остане хидратирано, благодарение на високото съдържание на вода.

Дори според Forbes, когато си на нисковъглехидратна (кето) диета, е изключително важно да приемаш богати на фибри зеленчуци, за да намалиш риска от запичане. Съветваме те също да пиеш и много вода през деня, за да поддържат тялото си хидратирано.

Протеинови барчета

Протеиновите барчета са идеални, ако си свикнал да си похапваш по малко, особено на работа. Някои от тях почти не съдържат въглехидрати, за сметка обаче на белтъчините.

Консумирайки нисковъглехидратни протеинови барчета, не само не нарушаваш режима си, но и подхранваш тялото си с протеини и други нутриенти. Бонус е и разнообразието от вкусове, които се предлагат на пазара - всеки ден можеш да ядеш различно.
 

Протеиново кафе

Въпреки че можеш да пиеш кафе и чай по време на нисковъглехидратна (кетонна) диета, все пак трябва да мислиш за захарта в голяма част от напитките, които се продават. Затова внимавай каквото и да пиеш, да няма много захар или изкуствени подсладители. Също е хубаво да има по-ниско или въобще да липсва съдържание на мляко. Ако не ти допада вкуса на черното кафе, но и не искаш да се откажеш от него, опитай  с протеиново кафе.

Вижте също: Какво става като се подложиш на кето диета за шест седмици

Протеиновото кафе се отразява добре и на тренировките, тъй като ускорява метаболизма и подобрява силата и издръжливостта. Ако често пиеш сладко кафе с мляко и рязко решиш да ограничиш въглехидратите, протеиновото кафе е едно добро решение - подходяща алтернатива на млечните кафени напитки.

Храни, които препоръчваме да избягваш при кето

След като вече си наясно с храните, които е хубаво да консумираш при нисковъглехидратна диета, нека разгледаме и продуктите, които препоръчваме да избягваш сериозно. Сред тях са:
  • Картофи
  • Плодове
  • Хляб и тестени изделия
  • Паста
  • Ориз
  • Сладки
  • Безалкохолни напитки
Упоменатите продукти съдържат много захари и нишесте. И ако се чудиш защо маслото не е в този списък, важно е да обърнеш внимание на разликите между нисковъглехидратната и нискомазнинната диета.

При нисковъглехидратната (кето) диета можеш да използваш масло, зехтин и други натурални мазнини. Основната идея е да ядеш само когато си гладен и да спреш, когато си сит. Следвайки това правило, спокойно ще свалиш излишните килограми и ще осигуриш на тялото си достатъчно нутриенти.

Изводът

Както виждаш, ако решиш да се посветиш на нисковъглехидратната диета, не е като да няма какво да се яде. И в случай, че не можеш да си представиш дори и ден без шоколад, уверяваме те, че за всичко има здравословни алтернативи, като протеинови кафета и протеинови барчета.


Препоръчваме ти хубаво да си проучваш нещата, когато става въпрос за пакетирани храни, и да избираш продукти, които ще ти повлияят добре - без изкуствени оцветители, подсладители и други добавки. Нисковъглехидратната диета е доказана през годините като чудесно решение за отслабване и подсилване на резултатите от тренировките. Затова, не спирай да тренираш и избирай чиста храна - в крайна сметка, ти си това, което ядеш.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес