Най-големият сайт за бойни спортове

       

Да нахраним мозъка

Да нахраним мозъка
Публикувано на: Август 30, 2010 в 13:05 ч
Снимка: pixabay.com

Предлагаме ви няколко съвета и храни, които ще подобрят паметта ви и ще ви предпазят от умствени проблеми.

Насочете се към пълнозърнестите храни
Влизате в стая и вече сте забравил защо сте там? Често забравяте темата на статията, която четете? Бъдете сигурни, че приемате достатъчно разнообразни пълнозърнести храни като житни храни, трици, пшенични зародиши и пълнозърнести тестени изделия. Скорошно проучване доказа, че жените, които приемат повече витамин B9, витамин B12 и витамин B6, показват по-добра памет от жени, които не приемат тези витамини.

Насладете се на рибеното масло
Важните Омега-3 мазнини се намират в рибеното масло и са изключително важни за нервната система. Докозахексаенова киселина е много важна за преборването на болестта на Алцхаймер и загубата на памет. Рибата също така съдържа йод, за който се знае, че подобрява бистротата на ума.

Яжте повече домати
Има добри доказателства, че ликопена, който е силен антиоксидант, намиращ се в доматите, може да ни предпази от поражения на клетките от страна на различни болести свързани с паметта.

Добавете малко разнообразие с витамини
Фолиевата киселина и витамин B12 помагат за понижаването на нивата на хомоцистеин. Подсилените зърнени закуски са добър източник на B12 и съдържат сложни въглехидрати, които ни захранват с енергия за дълъг период от време и поддържат мозъка през целия ден.

Наблъскайте се с касис
Витамин C е сред фаворитите за спомагане на мисловната дейност, а много добър негов източник е касисът.

Чоплете тиквени семки
Само шепа с тиквени семки ни зарежда с необходимия ни за деня цинк, който спомага за подобряване на паметта и мисловните умения.


Заложете на броколите
Броколите са добър източник на витамин K, който е познат на учените, като увеличаващ силата на мозъка.

Пийнете си градински чай
Градинският чай има репутацията на подобряващ запаметяването сред много различни проучвания.

Не забравяйте за ядките
Хубав прием на витамин E може да подобри слабата ни памет. Ядките са добър източник на витамин E, както и зелените зеленчуци, семената, яйцата, кафевия ориз и пълнозърнестите храни.

Суплементи за сила на мозъка
Две хранителни добавки за мозъка са нашумели в медицинските среди. Първата е Eye Q, която съдържа в себе си много рибено масло и се дава на децата. При проучване от Oxford се доказало, че 40% от децата са подобрили уменията си за четене и съсредоточаване след прием на този суплемент.

Втората добавка се казва Ethos Endymion, която съдържа Л-кранозин, който е силен антиоксидант и влияе много на нашето тяло: катарактите, подобрява състоянието на кожата, ускорява заздравяването и предпазва мозъка от формиране на плака. Л-карнозина може да се открие в пилешкото и постното червено месо.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Отслабването: Как да отслабваме правилно за битка

Отслабването: Как да отслабваме правилно за битка
Във втората част от серията обяснихме разликата между отслабването за битка и обикновеното горене на мазнини.
Статии » октомври 12, 2018 (0)
цялата статия

7 евтини здравословни източника на протеини

7 евтини здравословни източника на протеини
Търсиш високопротеинови храни? Решението е елементарно - чисто червено месо, птиче месо, риба и соеви продукти. Вкараме ли обаче цената като фактор, нещата стават малко по-различни.
Статии » март 16, 2016 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook