Най-големият сайт за бойни спортове

       

Алтернатива на разтягането преди тренировка

Алтернатива на разтягането преди тренировка
Публикувано на: Юни 21, 2013 в 09:22 ч
Снимка: deviantart.net
Две проучвания публикувани това лято потвърдиха до скоро спорната идея, че разтягането преди тренировка не намалява особено мускулната треска и дори може да доведе до по-слаби постижения.

Учени от Хърватска са подложили на повторен анализ 100 силови и кондиционни публикации, написани между 1966-та и 2010-та, като са установили че стречингът намалява силата на мускулите с почти 5,5 процента. Хората които са задържали разтягането повече от 90 секунди са загубили най-много от силата си, а тези които са задържали 45 секунди са се повлияли по-малко от негативния ефект.
 
"Сега вече със сигурност можем да твърдим, че статичното разтягане само по себе си не е правилна форма на загрявка," твърди авторът на проучването Goran Markovc пред New York Times.

Към това се добавят и резултатите от проучване на университета в Остин, САЩ, който доказва че млади, в спортна форма мъже, които правили клекове с щанги, намалили резултатите си с 8,3 процента след стречинг преди тренировка.

Крайния извод? Вместо статичен стречинг преди тренировка, загрейте мускулите си с динамични движения, като махове с краката, въртене на ръцете за загрявка на раменните стави и др.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Да останем здрави и без травми тази зима

Да останем здрави и без травми тази зима
След като зимата вече наближава и поддържайки телата си и през този сезон, нелека е задача да останем здрави и без травми.
Статии » ноември 15, 2012 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook