Най-големият сайт за бойни спортове

       

4 неблагоприятни за тялото храни

4 неблагоприятни за тялото храни
Публикувано на: Март 31, 2019 в 12:08 ч
Ако се съсредоточаваш единствено върху калориите, тези храни не би трябвало да изглеждат проблемни. Стига да ги консумираме в подходящи количества, нали? Е, не е толкова просто.

Да, може и на етикета да пише, че пълнозърнестата паста е невероятен източник на фибри, че млякото е добър източник на калций и протеини, както и че захарта е полезна за запасите на гликоген, а соята е завършен източник на протеини.

Но имай предвид, че на етикета не пише всичко. Тези съставки могат да бъдат и проблем - толкова голям, че да се окаже дори това причината да не постигаш желаните резултати.

Ако тези неща пречат на организма ти да функционира пълноценно, то няма как да усвоиш адекватно това, което консумираш. В резултат на това храната може да остане в тялото ти под формата на мазнини или да се третира дори като алерген, който да доведе до възпаления или метаболични проблеми.

Ето 4 от най-големите дразнители на тялото ти, като ще ти разкажем и какви реакции могат да породят:


Пшеница


Глутенът понякога може да е проблемен. Мнозина вярват, че ако нямаш някакво специално заболяване, не би трябвало глутенът да те притеснява - отбягването му е просто на мода в момента. Наскорошно проучване обаче сочи, че може би е по-добре наистина да страним от глутена и протеиновия му братовчед - глиадинът.Ако погледнем суровите цифри, няма голяма разлика между пастата и ориза. И двете храни имат 130 калории, 25 грама въглехидрати, грам мазнина и много малко витамини. Пшеничната паста обаче съдържа глутен и глиадин. Все повече проучвания доказват как двете вещества водят до освобождаване на зонулин - протеин, който контролира пропускливостта в стенните на храносмилателния тракт.

Учените са открили, че зонулинът освобождава повече място между клетките на чревната стена - проблем, свързан с автоимунни заболявания и дори рак. Това простраство по принцип се освобождава по естествен път, но зонулинът допълнително допринася за това.

Нека представим червата си като една тръба - зонулинът прави големи дупки в нея, като това позволява на вещества из тялото ни да влизат там, където не трябва. Това, разбира се, води до множество други проблеми и алергични реакции.

Няма значение дали имаш липса на толерантност към глутен. Така реагират телата ни на всичката пшеница, която ядем. За организмите ни, някои съставки в пшеницата са изключително вредни - зловредни бактерии и зонулинът, който пропуска нежелани вещества в тялото ни.

Ако поддържаме стената на храносмилателния си тракт, то ще можем да задържаме храната там, където ѝ е мястото, оптимизирайки храносмилането и намалявайки риска от нежелани реакции към дадени храни. Това може би е и основната причина толкова хора да отбягват пшенични продукти - просто чувстват, че телата им работят по-добре без глутена.


Млечни продукти


Неферментиралото мляко (в което влиза и обикновеното, както го познаваме) също може да ни навлече цифра главоболия заради трудното разграждане и усвояване на захарите и протеините - особено на лактозата и казеина.

Проучванията сочат, че прекомерната консумация на млечни продукти води до натрупване на мазнини, резистентност към инсулин, акне, остеопороза и други заболявания, сред които и множествена склероза.Повечето хора не смятат, че млякото е с високо съдържание на захари, но всъщност така стоят нещата. Само в една чаша мляко може да има 13 грама захар, като това е и основна причина йогуртът и кефирът да са по-здравословни - ферментацията превръща тези захари в полезни бактерии, правейки млечните продукти много по-лесни за консумация.

Въпреки че тялото наистина е добър източник на суроватъчен и казеин протеин, ако не можем да ги усвояваме пълноценно, то те не са ни полезни и могат повече да ни навредят, отколкото да окажат благоприятно действие.

Сигурно се чудиш обаче, защо като деца биваме кърмени, но не се разбираме толкова добре с кравето мляко? Обяснението е просто - имат различно количество суроватъчен и казеин протеин. Човешкото мляко е 80% суроватъчен и 20% казеин, докато кравето е 20% суроватъчен и 80% казеин, правейки го по-трудно за усвояване.

А ако тялото не може да обработи това, което е приело, то няма как да си набави необходимите вещества, за да се възстанови след тежка тренировка. Върти се из пространството идеята, че шоколадовото мляко след тренировка подобрява синтеза на протеини в мускулите и възстановява гликогена в тялото, тъй като действа като бърз протеин и добър източник на протеини, но понеже е трудно за усвояване, може би не е най-добрата идея.


Захар


Добре, тук нещата са малко по-очевидни. Прекомерната консумация на захар и други обработени въглехидрати също може да доведе до множество проблеми - от диабет до бактериален дисбаланс.
Приемайки антибиотик, целият микробиом в тялото ни бива изчистен, оставяйки тялото ни както без лоши бактерии, така и без добри. Ако не си възвърнем добрите бактерии с пробиотици, то тогава лошите ще надделеят.

Затова и толкова хора страдат от стомашно-чревни заболявания след като са пили антибиотици. Приемът на захар и обработени въглехидрати спомага за развитието на тези вредни бактерии, като това може да доведе до желание за още повече захар и въглехидрати.

Трябва да поддържаме добър бактериален баланс в червата си, защото в противен случай няма да усвояваме храната си пълноценно - колкото и протеини да има в нея, няма как да ги усетим, ако тялото ни не ги усвоява оптимално.


Соя


Подобно на останалите изброени храни, и соята може да навреди на стената на храносмилателния тракт. Фитоестреогените, които се намират в соевите продукти също могат да нарушат реда при половите хормони. Това може да повлияе на овулацията, на тестостерона при мъжете и като цяло да понижи плодовитостта при животните.

Въпреки че е източник на протеини, соята съдържа много малко от важните аминокиселини триптофан и метионин, което я прави доста "евтина" храна.

Ако имаш соев изолат в протеиновия си шейк, обърни внимание през какви процеси е преминал. Високите температури вредят на аминокиселините и особено на цистеина, който е отговорен за поддържането на глутатион - антиоксидант, които се открива в големи количества сред хората, които живeят по-дълго.

В САЩ мнозина са превърнали соята в основен източник на протеини, докато в Азия винаги се е използвала само като добавка - да вземем соевия сос, например. На пръв поглед соята изглежда невероятна с всички фибри и протеини, но е изключително трудна за обработка, което я прави по-скоро вредна, отколкото полезна за тялото.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

5 плода - пазители от грип

5 плода - пазители от грип
Ако не ядете препоръчителните 5 плода и зеленчука на ден, ето няколко причини, които може би ще ви мотивират.
Статии » октомври 26, 2011 (4)
цялата статия
Мнения в Facebook