Зареждане

12 предложения за чиста храна през цялата година

12 предложения за чиста храна през цялата година
Публикувано на: Април 19, 2020 в 12:43 ч
Ако си почитател на чистата храна и добрата физическа форма, вероятността да следиш храненето си или да обмисляш такова нещо е доста по-голяма. С всички изкушения около нас обаче, това не винаги е толкова лесна задача. За щастие, доброто хранене не означава задължително мъчение и скука. Тези 12 хранителни продукти са не само полезни за тялото ти, но и са изключително вкусни, което значително улеснява консумирането им на ежедневна база.

Да се храниш чисто означава да консумираш само богати на нутриенти, непреработени храни - нещата, които ни дава Земята. В това число влизат плодовете, зеленчуците и чистите източници на белтъчини, като рибата. Ако все още не си ги включил към режима си, може би е крайно време да го направиш. Виж защо сам в следващите редове.

Тъмнозелени зеленчуци

 
Специално тези зеленчуци са изключително богат източник на полезната за сърцето и кръвоносните съдове фолиева киселина и почти не съдържат въглехидрати (4 броя аспержи съдържат само 2.5 грама). Така че, дали ще са броколи, аспержи или кейл на чипс, всичките тези зеленчуци са добра здравословна алтернатива.

Морски дарове

 
Морето предлага безкрайно разнообразие от вкусове - скариди, стриди и други миди с лимон са добър избор, ако избягваш мазините, като същевременно съдържат и малко въглехидрати. Допълнително са подсилени с циннк, витамини B и D.

Канела

 
Тази подправка не само вкарва неимоверен уют у дома и придава чудесен аромат на редица печива, но и е изключително полезна за теб. Канелата натурално бори бактерии и подобрява паметта. Една чаедна лъжичка съдържа само 2 грама въглехидрати и 6 калории.

Нар

 
Нарът е предпочитан източник на въглехидрати, полезен в борбата с лошия холестерол, повишеното кръвно налягане и други токсини. Половин купичка семена съдържа 16 грама въглехидрати, но има също 3 полезни грама фибри и 15% от дневната доза витамин C. Можеш да се наслаждаваш на нара, поръсен на салата, с овесени ядки или към чист протеин.

Матча

 
Лесно е да се изкушиш от едно млечно и  високоларочино лате,  но едно такова голямо кафе от Starbuck's има 410 калории и 12 грама мазнини. Вместо това, пробвай с матча. Този зелен чай на прах съдържа 0 въглехидрати и е пълен с антиоксиданти, които подобряват  тонуса и функцията на мозъка.

Тъмен шоколад

 
За мнозина е трудно да повярват, че нещо с толкова добър вкус е  така полезно за сърцето и кръвоносните съддове - да не говорим, че помага срещу стареене и рак. Но е факт - само 30 грама шоколад съдържат едва 13 грама въглехидрати.

Домати

 
Овкусителите не се препоръчват, ако се опитваш да ядеш чисто, така че вместо кетчуп и салса, наблъскани с всякакви добавки, пробвай да си накълцаш домати с босилек - вкусно решение с изключително малко въглехидрати и много витамин C.

Печен чесън

 
Ароматен, вкусен и неустоим - чесънът е мощен антиоксидант, който подсилва имунната система, подобрява оросяването и понижава холестерола. И това не е всичко - една скилидка печен чесън съдържа едва грам въглехидрати.



Цитруси


Достъпни навсякъде и по всяко време, цитрусите са  разнообразни, цветни и подходящи за консумация във всякаква форма - директно или на сок. Вярно е, че съдържат въглехидрати - близо 60 грама на 100, но една чаша от 200 милилитра би ти осигурила 150% от дневната доза витамин C. Да не говорим и колко е полезно за имунната система.

Чисти меса


Чистото печено пуешко или пилешки гърди - това е един добър избор за богато на белтъчини ястие, с 2 пъти по-малко мазнини, отколкото в говеждото. Бонус: На 100 грама близо 25 са протеини.



Зърнени култури


Преработените зърна съдържат далеч по-малко нутриенти от целите такива. Затова пълнозърнестите бисквити, хлебчета, пуканки и кафевият ориз, от своя страна, са чудесен източник на сложни въглехидрати (30 грама пълнозърнести бисквити могат да съдържат около 19 грама въглехидрати, а купичка пуканки - само 6 грама), с много магнезий, селен и фибри. Не съдържат много мазнини, но предлагат редица различни текстури и вкусове.

Сьомга


Следващия път, когато се чудиш какво вкусно и полезно да хапнеш, пробвай със сьомга -  не само ще си набавиш полезни омега-3 масни киселини, но също и сериозно количество витамини B3 и B12. Препоръчваме ти дива риба, тъй като обикновено е по-здравословна от отгледаните алтернативи.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес