Зареждане

Помогнете на сърцето си за 2 минути

Помогнете на сърцето си за 2 минути
Публикувано на: Март 22, 2012 в 08:21 ч

Почивката по време на работен ден може да ви предпази от сърдечен удар. Разходката за около 2 минути всеки 20 минути след хранене може да намали нивата на глюкоза и инсулин.

Изследователите накарали 19 души с наднормено тегло да изпият напитка с високо съдържание на захар и мазнини в три различни дни. Първия ден субектите стояли неподвижни след изпиване на напитката. На втория ден субектите на всеки 20 минути се разхождали. На третия ден те продължили с почивките на всеки 20 минути, само че разхождането било с по-бърз темп.

Резултатите: Субектите, които ходили бавно по време на техните почивки имали 24% намаляване на глюкозата (кръвната захар), както и 23% намаляване на инсулина. Тези, които се разхождали по-бързо, имали малко по-увеличени показатели.

Как работи всичко: Когато станете и се разходите наоколо, мускулите се съкращават. Това съкращаване позволява на тялото да вземе глюкоза от кръвния поток, която се използва за енергия към съкращаващите се мускули, казва д-р Дейвид Дънстан, професор в института за сърдечни заболявания и диабет в Мелбърн, Австралия.

Защо спадът на нивата на инсулин и глюкоза е полезен за тялото ви? Повтарящите се пикове на глюкоза се свързват с много негативни здравословни последствия, като втърдяване на артериите и други сърдечно-съдови заболявания.

При заседнал начин на работа през целия ден, стремете се да се включвате някакво физическо натоварване на всеки 20-30 минути за около 2 минути, съветва Дънстан.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес