Най-големият сайт за бойни спортове

       

Два подценявани фактора за успехи в залата

Два подценявани фактора за успехи в залата
Публикувано на: Декември 13, 2018 в 10:43 ч
Днес ще разгледаме 2 интересни въпроса, които според мен засягат всеки трениращ:

"Колко важен е сънят?" и "Как да останем мотивирани и да преследваме целта си?"
 

Колко важен е сънят?

 
Сънят доста често е подценяван или пренебрегван. От опит зная, че дори с  перфектна диета и тренировъчна програма, без достатъчно сън резултатите вървят надолу и не може да се постигне желания ефект.

Какво се случва докато спим? Важен хормон за трениращите е растежният, за който се твърди, че се отделя в най-голямо количество през първите два часа от съня.

Вижте също: Човешкият хормон на растежа

Естествено, по-високите нива на растежен хормон водят до по-високо усвояване на аминокиселините от протеина в мускулите и съответно до по-голям мускулен растеж в дългосрочен план. Безсънието, от своя страна, повишава нивата на хормона кортизол, който действа  “контра” на нивата на тестостерона, растежния хормон и други мускулно изграждащи хормони. Това е предпоставка за спад на постиженията в залата. Не на последно място, недостигът на сън понижава инсулиновата чувствителност, което може да доведе до затлъстяване, диабет и сърдечни проблеми.

За подобряване качеството на съня аз използвам комбинацията от цинк, магнезий и витамин Б6. Магнезият е особено полезен, тъй като подпомага релаксацията на тялото и дълбоката фаза на съня.
 
 

Как да останем мотивирани и да следваме целта си?

 
Било в залата или на работа, да запазиш мотивацията си е доста трудно, особено имайки предвид съпътстващият ежедневието ни стрес. Понякога просто ти се иска да захвърлиш всичко. Мотивацията е съвкупност от обещание пред себе си, полезни навици и крайна цел. Винаги си представям какво искам да постигна след години и го разбивам на малки, по-лесно достижими цели. Така стъпка по стъпка – понякога бавно, друг път по-бързо, но винаги сигурно, вървя напред и нагоре.

Вижте също: Разделът на MMA.BG за мотивация - Здрав дух - здраво тяло

Освен това, за да сме мотивирани, не трябва да се сравняваме с другите. Единственото, което има значение, е да бъдеш по-добър човек от вчера. Трябва да поемаме умерени рискове, защото след години “ще съжаляваме повече за нещата, които не сме направили, отколкото за тези, които сме сторили”.  

Предизвиквам ви да не се отказвате. Всяко едно усилие от ваша страна не е напразно, всяка една изтърпяна болка в залата е стъпка към желаната форма и визия. А това е крайната ни цел, нали?
 

 
Ако искате да зададете въпрос на Стоян свързан с тренировките, упражнения, хранителни добавки или режими на хранене, може да го направите, кликвайки върху снимката долу:
 
 
Веселин Веселинов

Стоян Стоянов е персонален треньор, състезател по културизъм  с дългогодишен опит и добър мотиватор.

Негов ментор и наставник е бил едно от най-големите имена в  културизма - Том Плац.

Повече за Стоян може да научите от неговата Facebook страница.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Добра идея ли е протеинът преди лягане?

Добра идея ли е протеинът преди лягане?
Трябва ли да взимаш протеини преди лягане? Ако да, какви да бъдат за максимум мускулен растеж? Продължавай да четеш, за да разбереш повече за късновечерните протеини.
Статии » ноември 13, 2018 (1)
цялата статия

Как да останем уверени

Как да останем уверени
Случвало ли ви се е по време на игра да започнете да се съмнявате в уменията си? Направете си бърз вътрешен разговор тогава.
Статии » септември 14, 2011 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook