Най-големият сайт за бойни спортове

       

7 упражнения за здрав гръбнак

7 упражнения за здрав гръбнак
Публикувано на: Август 30, 2016 в 19:07 ч

Ежедневието на мнозина от нас се състои в дълго седене на едно място, а от там неизменно идват болките в гърба - един изключително наболял проблем на модерното общество. Но дори и да не водите заседнал начин на живот, при физическа активност в залата с тежести или при ежедневните дейности, включващи вдигане на тежко, гръбнакът се товари постоянно.

За да избегнете неприятните травми, които са често явление при спортуващите, а регулярните болки в кръста, превърнали се в ежедневие на хората работещи продължително с компютър, ви предлагаме подбрани упражнения за заздравяването на гръбнака. Към тях може да добавите и самомасаж с фоумролер за още по-оптимален ефект.
 

Упражнение 1

 

Легнете по гръб. Сгънете леко коляното на десния си крак. Разтегнете левия си крак високо нагоре. Хванете го точно на сгъвката на коляното и дърпайте към торса си. Задръжте това разтягане за 30 секунди. Повторете това упражнение два пъти за всеки крак.
 

Упражнение 2

 

Легнете по гръб и свийте и двата си крака. Хванете левия си крак с двете ръце отпред на коляното и дърпайте към торса си. Задръжте тази позиция за 20 секунди. Повторете това упражнение два пъти за всеки крак.
 

Упражнение 3

 

Легнете по гръб. Разтегнете дясната си ръка на едната страна под прав ъгъл с тялото ви. Изпънете левия си крак. След това се опитайте да разтегнете дясното си коляно на лявата ви страна, така че то да докосне лявата ви ръка. Задръжте тази позиция за 20 секунди. Повторете това упражнение два пъти за всеки крак.
 

Упражнение 4

 

Легнете по гръб и сгънете левия си крак. Поставете десния си крак върху него, като коляното му сочи настрани, сгънато под прав ъгъл. Внимателно приближете левия си крак леко в посока към главата. Задръжте тази позиция за 30 секунди. Сменете краката и повторете.
 

Упражнение 5

 

Коленичете на пода на дясното си коляно, което да остане зад вас. Левия крак трябва да е сгънат в коляното максимално, така че да усетите разтягане в дясното ви бедро и над него. Задръжте тази позиция 30 секунди. Сменете краката и повторете.
 

Упражнение 6

 

Легнете на дясната си страна. Сгънете левия си крак в коляното, държейки глезена си с лявата ръка. Внимателно дърпайте глезена с ръката си, така че да усетите разтягане в бедрото. Гръбначният ви стълб не трябва да се изкривява - дръжте го изправен. Задръжте тази позиция за 30 секунди. След това легнете на лявата си страна и повторете с другия крак и ръка.
 

Упражнение 7

 

Застанете на една ръка разстояние от нещо стабилно, например маса, за което да се хванете. Огънете тялото си напред с лека сгъвка в коленете, така че да пипнете ъгъла на масата с двете си ръце. Те трябва да бъдат опънати напред на нивото на раменете. Задръжте тази позиция 10 секунди. След това се изправете и наклонете тялото си на ляво и на дясно.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

7 уникални упражнения със собствено тегло за по-здрави крака

7 уникални упражнения със собствено тегло за по-здрави крака
Когато повечето хора чуят за трениране на крака, веднага започват да си мислят за тежки железа и различни уреди.
Статии » юни 19, 2018 (0)
цялата статия

Тренировките със собствено тегло - прости и ефективни

Тренировките със собствено тегло - прости и ефективни
Калистениката се завърна през последните години заради своята простота и ефективност.
Статии » май 30, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook