Зареждане

Колаген като хранителна добавка за кожата, ставите и мускулите

Колаген като хранителна добавка за кожата, ставите и мускулите
Публикувано на: Юни 9, 2021 в 19:32 ч
Има десетки хиляди различни протеини в тялото. Всеки протеин е важен за дадена негова функция, но колагенът определено е един от най-важните и един от най-често срещаните. Той се открива в съединителните тъкани на мускулите, сухожилията и кожата. Колагенът има най-различни функции, но главно той взаимодейства с кожата, придавайки ѝ структурата, която се изисква.

С напредване на възрастта производството на колаген в тъканите започва да се забавя, което означава, че кожата ви няма да може да изглежда по същия начин, по който е изглеждала преди. Когато това се случи се появяват бръчки, което е съвсем естествения начин на стареене на кожата.

Затова и доста хора в бранша за красота и подмладяване разчитат на колагена като хранителна добавка, която може да е в различна форма - течен, на прах или на хапчета. От тях може би течния е най-популярен, защото по-лесно успява да влезе в кожата и другите важни места в тялото.

Освен че намалява сухотата и подобрява еластичността на кожата, течният колаген заздравява сухожилията и ставите, подобрява изграждането на мускулна маса и помага в здравето на сърдечния мускул.


Ако решите да приемате колаген като хранителна добавка, много е важно да е в подходящото количество. В идеалният вариант течният колаген трябва да съдържа около 5000 милиграма на доза/прием. Според изследвания видими резултати върху кожата ви могат да се забележат при прием на 5000 до 10000 милиграма на ден.

Има ли странични ефекти

Като цяло няма научно посочени рискове за здравето при прием на колаген като хранителна добавка.

Някои течни колагени съдържат яйца, миди или риба, които са познати като алергени, така че ако имате проблеми с тях четете етикета дали има шанс да присъстват в избраната от вас добавка.

При някои хора приемът на колаген действа засищащо и те нямат толкова апетит, въпреки че не са яли много.

При жените, които са бременни или кърмят е редно да направят консултация с лекар, преди да започнат прием на колаген.

Колагенът и кожата

Най-видимият резултат от приема на колаген (особено на течния) е че тази добавка определено може да подобри здравето на кожата ви. Когато концентрацията на колаген в кожата започне да намалява, тя става по-малко еластична, което води до оформяне на бръчки и други кожни проблеми. Ако имате висока концентрация от този протеин в кожата си, тогава тя ще е здрава, добре хидратирана и еластична. Когато тялото ви започне да произвежда по-малки количества колаген, тогава обикновено се появяват бръчки и сухота в нея.


Интересното е, че в няколко проучвания се посочва, че приемът на колаген може да увеличи производството на протеините фибрилин и еластин, които също играят важна роля в здравето на кожата.

Приемът на течен колаген може да помогне и с борбата срещу различни кожни проблеми като акне. Има много клинични проучвания, които са доказали ефектите на тази хранителна добавка.

Облекчаване на болките в ставите

Колагенът е един от помощниците срещу болките в ставите. В тялото ни има огромно количество хрущялна тъкан. Тези хрущяли са като гума, която пази ставите в цялото тяло. Заболявания като ревматоидният артрит се появяват когато хрущялите около ставите се увредят или биват напълно унищожени.


Когато колагенът в тялото започне да намалява с течение на възрастта, възможно е да се появят различни ставни проблеми като ревматоиден артрит или остеоартрит. Тези състояния са много болезнени и е важно да вземете мерки за предотвратяването им.


Споменатите ставни проблеми водят до възпаление на околните тъкани, което води до неприятни болки. Множество проучвания сочат, че приема на колаген като хранителна добавка води до подобряване на симптомите, които идват с артрита и облекчават част от болките.

Колаген за здрави кости

Костите са съставени предимно от колаген, затова и запазват здравината си дълги години. Намаляването на колагена с възрастта обаче води и до намаляване на масата на костите, което пък води до риск от здравословни проблеми като остеопороза. Когато човек страда от остеопороза, вероятността от счупване на кост се увеличава.

Изследванията показват, че жени които приемат хранителни добавки калций и колаген подобряват наситеността на минералите в костите си и ги заздравяват.

Мускулната маса и колагена

Мускулната маса е много важна за общото здраве на цялото тяло. А от 1% до 10% от всички мускулни тъкани са съставени от колаген. Когато мускулите ви имат достатъчно запаси от този протеин, те ще са здрави и ще функционират както трябва. Важно е да споменем, че мускулната маса може да намалява по много различни причини, включително от възрастта или от някои специфични заболявания, като например саркопения.


Изследванията сочат, че мускулната маса се подобрява при пациенти със саркопения. Допълнителни проучвания показват, че приема на течен колаген като хранителна добавка увеличават производството на креатин. Приемът на колаген може да подобри и мускулния растеж след тренировки.

Колагенът и сърцето

Един от най-важните благоприятни ефекти от приема на колаген е подобряване на работата на сърдечния мускул.

Приемът на течен колаген може да намали риска от развитие на различни сърдечно-съдови проблеми


Колагенът е необходим за изграждането на структурата на артериите. А артериите са отговорни за разпространението на кръвта от сърцето до всички части на тялото.

Ако тялото няма достатъчно колаген, възможно е артериите ви да станат по-слаби и крехки, което води пък до атеросклероза. Това е заболяване, при което артериите стават по-тесни отколкото трябва да бъдат. Когато това се случи, има по-висок риск от сърдечен удар или инсулт.


Според проучване приемът на течен колаген като хранителна добавка за период от шест месеца може да подобри състоянието на артериите. Тези хранителни добавки също така задържат нивата на HDL холестерола, който се смята за добрия холестерол и добрите му нива намалят риска от атеросклероза.

Други ползи за здравето

Има много допълнителни ползи за общото здраве от приема на колаген като хранителна добавка заради многото различни роли, които играе този протеин в тялото. Ето няколко от тях:
  • Коса - колагенът може да стимулира растежа на коса
  • Нокти - колагенът заздравява ноктите
  • Черва - счита се, че колагенът помага при синдрома на пропускливите черва
  • Мозък - приемът на колаген може да доведе до намаляване на стреса и подобряване на настроението
  • Сваляне на килограми - приемът на течен колаген подобрява работата на метаболизма, което може да доведе до по-лесно изгаряне на мазнини по време на тренировки
Вижте също: 8 сигурни знака, че имаш недостиг на колаген

Колагенът определено е един от най-важните протеини в нашето тяло.

Тепърва ще се правят още проучвания с него, но до момента това, което се вижда е, че той има осезаем ефект върху съединителната тъкан.

Можете да разгледате нашите предложения за колаген като хранителна добавка от различни производители в магазина за победители на MMA.BG.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес