Най-големият сайт за бойни спортове

       

Хранителни добавки за възстановяване

Хранителни добавки за възстановяване
Публикувано на: Юли 14, 2013 в 10:00 ч
Снимка: wikimedia.org
Тренирайте по-интензивно и се възстановявайте на време за следващата тренировка с помощта на следните хранителни добавки.

През първите 45 минути след тренировката е от изключителна важност мускулите ви да получат нужните хранителни вещества, за да се презаредят, възстановят и станат по-силни, издръжливи и големи. Ако пропуснете този прозорец и не дадете на мускулите си нужното им, нарушавате естествения процес на възстановяване и то може да отнеме повече време, като и резултатът от тренировката ще е по-малък. Уверете се, че получавате тези хранителни вещества от хранене или хранителни добавки след всяка тренировка.
 

Протеин

 
Протеинът е едно от най-важните хранителни вещества, което трябва да бъде приемано след тренировка. Мускулите са наранени и имат нужда то аминокиселини, за да се изградят наново, този път по-силни. Трябва ви бързо-усвояем протеин, като суроватъчния например, който да достави аминокиселините в мускулите и да стимулира в тях протеиновия синтез. Но освен това ви трябва и по-бавно усвояем протеин, като казеиновия, който да удължи ефекта от синтеза, стартиран със суроватката. Комбинирането на бърз протеин с бавен такъв след тренировка, е добър начин за увеличаване на размера и възстановяването на мускулатурата.
 
Ако търсите бързо-усвояем протеин, най-удачния избор е да се насочите към суроватъчнте протеини. А ако желаете освен бърз протеин, да снабдите с тялото си и с други негови форми, може да се ориентирате към протеиновите матрици.
 

Въглехидрати

 
Те също са от изключителна важност след тренировка. По време на тренировка изхабявате всичкия запас от гликоген в мускулите си. Гликогенът представлява запасите от въглехидрати в тялото. Ако не снабдите тялото си с нова доза въглехидрати до 45 минути след тренировка, количеството гликоген, което те могат да складират до следващото натоварване няма да е достатъчно.
 

Креатин

 
Добра практика е да се приема креатин в тези 45 минути след тренировка, тъй като по това време мускулите са най-отворени за усвояването на хранителни вещества. По този начин може да стимулирате растежа им и силата им с 10%.
 
Има най-различни форми на креатин, сред които най-известни са монохидрат, креатин етил-естер, както и най-новата формула - кре-алкалин. Популярни са и креатиновите матрици, които комбинират няколко вида креатин.
 

Аминокиселини с разклонена верига (BCAA)

 
BCAA е комбинация от няколко аминокиселини, които са от най-голяма важност при мускулния растеж - леуцин, изолеуцин и валин. Леуцинът директно активира протеиновия синтез. Освен това влияе върху нивата на инсулин, помагайки за усвояването на въглехидратите и аминокиселините в мускулите. Известно е, че BCAA помагат за намаляването на катаболния хормон кортизол, чиито най-високи нива се наблюдават след тренировките.
 
Можете да откриете аминокиселините с разклонена верига (BCAA) под формата на прах, като популярния продукт Scivation - Xtend, които могат да се пият и по време на тренировка, или под класическата формула на капсули.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Ашваганда: древната индийска билка, която ще стори чудеса за вас

Ашваганда: древната индийска билка, която ще стори чудеса за вас
Авшаганда е една от най-мощните билки на планетата, гарантираща куп положителни ефекти при употреба.
Статии » декември 4, 2016 (4)
цялата статия

Коледната промоция в ММА.БГ започва от 1 декември

Коледната промоция в ММА.БГ започва от 1 декември
ММА.БГ открива сезона на Коледните промоции с невероятни намаления, промоции и изненади!
Статии » ноември 30, 2014 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook