Най-големият сайт за бойни спортове

       

Спортните напитки: фактите говорят

Спортните напитки: фактите говорят
Публикувано на: Юли 10, 2012 в 18:28 ч
Снимка: wikimedia.org

Наредени по рафтовете в супермаркета, понякога ни затрудняват да решим коя напитка да обърнем и защо. Подготвили сме кратък списък, който би трябвало да помогне с решаването на този проблем.

Добро хидратиращо решение за...

Лека физическа активност. В това число можем да включим работата по двора, ходене, кратки тичания, бързи кардио тренировки, някои по-самостоятелни спортове, като тенис, плуване или ски спускане.

Напитка: Вода или вода с добавени съставки.
Защо: Чистата вода ще покрие количеството течности, нужни за лека дейност с времетраене от 30 до 60 минути. В някои случаи водата може да бъде недостатъчна. В такива моменти водата с добавени съставки може да бъде от полза да си набавиш нужните течности. Обаче пий внимателно - някои марки съдържат около 125kcal на бутилка - близо до количеството, което току-що си изгорил.
Най-добрият избор: Вода с добавени съставки с не повече от около 10kcal на 250ml.

При по-сериозна забава, като дълги тичания, колоездене, баскетбол, футбол или други натоварващи 60-минутни и нагоре тренировки.

Напитка: Спортни напитки
Защо: Повече от 60 минути интензивна физическа активност може да ви изтощи откъм енергия, електролити и резерв на течности.
Най-добрият избор: Напитки с около 50kcal, 14g въглехидрати и около 110mg натрий на 250ml.

Когато тренираш за сила...

Напитка: Чаша шоколадово мляко.
Защо: Проучвания показват, че шоколадовото мляко снабдява с перфектен баланс от въглехидрати и протеини, нужни за бързото възстановяване на мускулите.
Най-добрият избор: Всяко ниско-маслено готово шоколадово мляко. Можеш и да си направиш сам, като използваш ниско-маслено мляко и какао на прах, като Нескуик, което има 25% по-малко захари от други прахчета или сиропи.

Направи си своята спортна напитка

Спести си няколко лева, като замесиш това вкусно питие.
1/4 чаша захар
1/4 ч.л. сол
1/4 чаша вода
1/4 чаша портокалов сок (не концентрат) или коктейл от 100% плодови сокове
2 ч.л. лимонов сок
3 1/2 чаши студена вода

Приготовлението:
1. Разтвори захарта и солта във водата.
2. Добави соковете и останалата вода, охлади.
3. Направи 4 "порции".

На "порция" от 250ml се падат по 50kcal, 12g въглехидрати, 110mg натрий.

0 споделяния
FB Сподели
Мнения в Facebook