Зареждане

Разбивачът на митове: Истината за мускулната треска

Разбивачът на митове: Истината за мускулната треска
Публикувано на: Октомври 24, 2018 в 19:14 ч
Привет на всички читатели на ММА.BG! Благодаря за големия интерес към рубриката ми "Разбивачът на митове"! Прегледах обстойно всички Ваши запитвания и се спрях на следното:

"Означава ли, че тренировката ми във фитнеса не е била ефективна и достатъчна, ако на следващия ден/дни нямам мускулна треска?"

Ще отговоря директно на въпроса, след което по-подробно ще обясня какво причинява мускулната треска и кои са факторите, които й влияят:
  1. Мускулната треска след тренировка не означава със сигурност, че тя е била достатъчно ефективна. 
  2. Може да стимулирате мускулния растеж и без да имате тежка мускулна треска, но по принцип е хубаво да усещате известно напрежение след тежка тренировка. 
  3. Често се наблюдава мускулна треска при хора, които са на диета, което пък не означава, че качват повече мускулна маса в този период. 
Общоприето е, че мускулната треска се дължи на микротравми, които се получават докато тренирате дадения мускул, след което започва възпалителен процес, който предизвиква болка. Тялото има нужда от адаптация и всяко натоварване, което надминава неговия капацитет за момента, би довело до мускулна треска. Движенията, които биха причинили най-много мускулни поражения, са от типа на акцентирани негативни повторения, абсорбиране на удари, както и работа с големи тежести в няколко серии.

От друга страна, ако тренирате с правилните килограми, с правилната техника и висока прецизност, мускулният растеж ще е налице, но мускулната треска не е нито фактор, нито задължително явление.

Ще дам един пример за онагледяване: Ако тренирате постоянно, стимулирате протеиновия синтез в мускулите по-често и по този начин давате на тялото си повече възможност за растеж. И въпреки че нямате мускулна треска, поради факта, че тялото Ви се е адаптирало към високия обем на трениране, 6 тренировки седмично означават двойно повече възможности за стимулиране на мускулен растеж, отколкото 3. Ако съумеете да определите правилния обем за себе си и да се възстановявате добре, с този начин на тренировки със сигурност ще видите прогрес в тялото си. Също така обаче, ако добавите нови упражнения и техники към тези тренировки е много вероятно отново да се появи мускулна треска, именно защото тялото се адаптира към тях.

Мускулната треска може да е индикатор за това, че се адаптираме към нещо ново или че нещо ни идва в повече. Нейната липса обаче не означава, че нямаме прогрес. Най-важна си остава комбинацията от правилен начин на трениране, хранене, добро възстановяване и баланса между тях.

Ако искате да зададете въпрос на Стоян свързан с тренировките, упражнения, хранителни добавки или режими на хранене, може да го направите, кликвайки върху снимката долу:

 
Веселин Веселинов

Стоян Стоянов е персонален треньор, състезател по културизъм  с дългогодишен опит и добър мотиватор.

Негов ментор и наставник е бил едно от най-големите имена в  културизма - Том Плац.

Повече за Стоян може да научите от неговата Facebook страница.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес