Най-големият сайт за бойни спортове

       

Какво се случва с тялото ни, когато консумираме фъстъчено масло

Какво се случва с тялото ни, когато консумираме фъстъчено масло
Публикувано на: Ноември 26, 2015 в 07:00 ч

Фъстъченото масло е едновременно много питателно и вкусно. То се отличава с високо съдържание на здравословни мононенаситени мазнини и е богато на хранителни вещества. Това го прави една от най-предпочитаните храни, когато искаме да отслабнем. И така, нека разгледаме точно по какъв начин фъстъченото масло спомага за по-бързото постигане на плосък корем и как точно консумацията се отразява на организма ни.
 

1. Намалява се смъртността


Според проучване, проведено от Vanderbilt University през 2015 г., хората които консумират ядки всеки ден са изложени на по-малък риск от развитието на някои смъртоносни заболявания.
 
На какво се дължи това?

Ядките съдържат множество полезни витамини и минерали, омега 3-мастни киселини, протеини и фибри. Те спомагат за поддържането на нормални стойности на кръвното налягане, укрепват сърцето, намаляват лошия холестерол и риска от сърдечно-съдови заболявания и развитието на диабет тип 2.
 

2. Фъстъченото масло засища


Фъстъчено масло е богато на мононенаситени мазнини и протеини, като поради тази причина засища стомаха. е силно пресищане.  Според Ilyse Schapiro, консумацията на една препечена филийка с фъстъчено масло за закуска заедно с една ябълка може да ви предпази от преяждане. То обаче трябва да се консумира в умерени количества. Две супени лъжици фъстъчено масло на ядене е една добра порция, напълно достатъчна да ви засити.
 

3. Фъстъченото масло намалява риска от диабет


Консумацията на фъстъчено масло може да спомогне за намаляване на риска от развитие на диабет. Jacobson цитира едно проучване, публикувано в Journal of the American Medical Association, което установява, че приемът на около 2 супени лъжици фъстъчено масло пет дни в седмицата намалява риска от появата на диабет с близо 30%.
 


4. Фъстъченото масло е източник на енергия

 
" Протеинът, фибрите и здравословните мазнини в фъстъчено масло са източник на допълнителна енергия за организма, което спомага за поддържането на Вашето тегло ", казва Ilyse Schapiro. "То също така спомага да се поддържа кръвната захар стабилна.“
 

5. Спомага за по-бързото отслабване


Дори когато сте на нискокалорична диета, редица проучвания показват, че консумацията на ядки може да спомогне със загуба на тегло. Питате се „Защо?“ Като за начало, фъстъците съдържат повече протеини, отколкото другите ядки - 8 грама в 2 супени лъжици. Трябва да добавим и факта, че високото съдържание на мазнини и фибри ще ви държи сити за по-дълъг период.
 
"Повечето хора смятат, че е по-вредно да си набавят 200 калории от фъстъчено масло, отколкото, да речем, 200 калории от консумация на гевречета" казва McDaniel.

Според проучване в International Journal, консумацията на фъстъци може да засили метаболизма и да намали метаболитните нарушения на организма, свързани със затлъстяването.
 
В същото това проучване се посочва, че обектите, които са приемали около 500 калории чрез консумация на фъстъци в продължение на 19 седмици са увеличили своя метаболизъм с 11%.
 

6. Консумацията на фъстъчено масло укрепва мускулите


Магнезият е съществен минерал, който отговаря за повече от 300 биохимични реакции в нашия организъм. Фъстъченото масло е с високо съдържание на магнезий. Това означава, че то може да спомогне за регулацията на телесната температура, детоксикацията, производството на енергия, формирането на здрави кости и зъби  и поддържане на здрава нервна система.
 

7. Фъстъченото масло може да ви направи по-умни


Според McDaniel, проучванията са установили, че мононенаситените мазнини, открити в храните като ядки и зехтин защитават здравето на мозъка и неговата функция. Как? Антиоксидантните, съдържащи се в ядките имат противовъзпалителни свойства и спомагат за намаляване на стреса и неговото неблагоприятно въздействие върху мозъка.
 

8. Намаляване на стреса


Консумацията на фъстъчено масло моце да ви спомогне да се справите с вредите, които стреса причинява. В него се съдържа бета-ситостерол, който освен, че е известен с намаляване нивата на холестерола, засилва имунитета и балансира хормоните, отговорни за стреса.
 

9. Консумацията на фъсътъчено масло може да намали риска от появата на алергични реакции в бъдеще


Консумацията на фъстъчено масло по време на бременността намалява риска от появата на алергична реакция към фъстъци при детето. Скорошно проучване установява, че майки, които консумират фъстъци пет пъти седмично намаляват вероятността детето им след време да развие алергия към ядки .
 

10. Фъстъченото масло се бори с токсините в организма и заздравява костите


Моно- и полиненаситените мазнини, съдържащи се във фъстъците спомагат на мастноразтворимите витамини E и K да се абсорбират от тялото. Витамин Е предпазва организма от натрупване на токсини и облекчава предменструалния синдром. Те също така намаляват риска от възникването на очни заболявания като катаракта и неврологични заболявания като болестта на Алцхаймер и диабет.
 
Витамин К е от съществено значение за нормалното съсирване на кръвта и благоприятства транспортирането на калций в организма, което е полезно за здравето на костите.
 
Не забравяйте, когато си купувате фъстъчено масло да изберете това, което съдържа само и единствено фъстъци, без добавка на сол и хидрогенирано масло.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

9 доказани ползи от кефира

9 доказани ползи от кефира
Кефирът напоследък стана изключително модерен сред хората, опитващи се да живеят здравословно.
Статии » декември 13, 2018 (0)
цялата статия

10 факта за въглехидратите, които са всъщност пълни лъжи

10 факта за въглехидратите, които са всъщност пълни лъжи
Из медиите се въртят какви ли не лъжи спрямо въглехидратите. Подготвили сме някои от тях, за да си наясно как стоят нещата в действителност и да си направиш най-добрата диета, която да спазваш.
Статии » ноември 27, 2018 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook