Най-големият сайт за бойни спортове

       

5 евтини храни богати на протеин

5 евтини храни богати на протеин
Публикувано на: Октомври 13, 2011 в 08:39 ч
Снимка: pixabay.com

Търсите ли най-добрия източник на протеин? Изборите са много и лесни. Постно червено месо, птиче месо, риба и соя са едни от най-добрите. Но започнете ли да се съобразявате и с фактора цена, нещата започват да изглеждат по-малко очевидни. В тези трудни икономически вемена парче пилешко филе всеки ден не е вариант за всеки. Но това не означава, че трябва да давате много пари, ако искате да си осигурите високия прием на протеин дневно. Просто трябва да се ориентирате към по-евтини източници на протеин, които да включвате редовно в диетата си.

Събрали сме лист с храни, които са добър източник на протеини, които няма да повлияят толкова на бюджета ви.

Яйца

Запасени са с всиококачествени протеини, а също са и евтини. Само едно яйце ви дава 6 грама протеин (около 11% от препоръчителния дневен прем). Съдържанието на аминокиселини, аминокиселини с разклонена верига и глутамин правят яйчения протеин един от най-добрите за възстановяване на мускула след тренировка.

Цената: За около 3 лева може да си вземете 12 яйца, които ще ви снабдят с невероятните 72 грама протеин.


Риба тон в консерва

Ако все пак искате да заложите на месото (и неговото високо-протеиново съдържание), но не можете да си позволите скъпите морски дарове или меса, ето го най-добрият ви избор. Една консерва с риба тон съдържа почти 30 грама протеин.

Но учените казват, че съдържанието на живак в рибата тон може да повлияе лошо на здравето. Според агенцията по храните, можете да приемате до 160 грама на седмица от обикновената риба тон и до половин килограм от олекотената и изчистена риба тон.

Цената: Рибата тон е един от най-евтините източници на протеин. За около 2-3 лева можете да си вземете една консерва от по-тежката, а по-изчистената струва към 5 лв. Която и да изберете, протеина от нея ще ви предостави достатъчното количество протеин за деня.

Фъстъчено масло

Фъстъченото масло съдържа повече растителен протеин от всички други ядки или бобови растения. Може да не е близко до съдържанието пуешкото филе, но 8 грама на порция дават досатъчно протеин, за парите си.

Цената: За около 3 лева можете да си намерите 500 грама фъстъчено масло. За около 2-3 лева отгоре може да си купите и бадемово масло. То има по-качествен протеин от фъстъченото и е по-малко вероятно да причини алергична реакция.

Суроватка

Може би това е най-ефективният метод за увеличаване на протеина в диетата ви, тъй като изварата дава на тялото идеалните аминокиселини за изграждане на мускула, сила и възстановяване. Тъй като суроватката се усвоява бързо, тя е идеална и за след тренировка.

Понеже суроватъчния протеин се изолира от нея, той съдържа лактоза - натурална захар, която се открива в млечните продукти. Ако имате непоносимост към лактоза, вероятно е тялото ви да не успее да я усвои и да покаже признаци на алергия.

Цената: За около 50 лева можете да получите 1 килограм от 100% суроватъчен протеин на прах. Препоръчваме ви за тези пари да опитате протеина на Optimum Nutrition - 100% Whey Protein Gold Standart.

Протеини от нашия онлайн магазин


Бобови растения

Всеки знае, че боба е евтин като цена, а съдържа много фибри, но също и протеин. В зависимост от бобовото растения, протеинът може да варира между 15 до 25 грама. Така че изберете си най-добрия за вас.

Но запомнете, че бобовите растения имат един не много благоприятен ефект за храносмилателната система, така че не е добра идея да го приемате преди тренировка.

Цената: Супер евтин. Консерва с боб струва около левче в повечето магазини.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

6 семена, с които можеш да обогатиш диетата си

6 семена, с които можеш да обогатиш диетата си
Семената са невероятен източник на полезни за здравето моно- и полиненаситени мазнини, фибри, протеини и витамини.
Статии » януари 10, 2019 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook