Зареждане

Пози за сън

Пози за сън
Публикувано на: Октомври 5, 2010 в 17:57 ч

Сънят е естествено състояние, наблюдавано в природата,  освен при човека и в царството на животните. При всички бозайници, птици, както и при някои влечуги, земноводни и риби.


Сънят е важен за оцеляването. И начина по който спите ще ви се отрази на сутринта.


Ако се събуждате с болки в тялото сутрин, въпреки, че матракът ви е нов, може би трябва да направите преоценка на начина, по който спите.


По-долу са показани трите най-популярни позиции на тялото по време на сън, както и тяхното въздействие върху здравето на човек.


1. По гръб
Лежането по гръб поставя гръбнака в неестествено за него положение, което напряга мускулите, ставите и нервите.

На гръбначният стълб не му е писано да бъде прав. Той има три естествени извивки. Една в долната част на гърба, една в средата на гърба и една близо до врата.


Хъркането се наблюдава най-често при спането в тази позиция.
 
Ако ви се налага да спите по гръб, поставете възглавница под коленете си, за да поддържа нормалната извивка на долната част на гърба. По този начин ще намалите натиска върху седалищния нерв в долната част на гърба.

спане сън здравословен пози


Една малка навита кърпа, поставена под кръста, също би оказала благоприятно въздействие. Винаги подкрепяйте  врата си с възглавница.  Няма да ви се случва да хъркате ако спите настрани.


2. По корем
Избягвайте да спите в тази позиция.

спане по корем сън


Спането по корем излишно увеличава арката в основата на гръбначния стълб, което предизвиква напрежение в него. Тази позиция затруднява гърба и е неудобна за врата.


Спането по корем  се препоръчва само на хората, които страдат от дегенеративни болести или от дискова херния в централната част на гръбнака.


3. Настрани с присвити крака
Позиция, която се препоръчва на първо място. Създайте си навик да спите настрани. Така ще отнемете в най-голяма степен стреса на гърба си

спане настрани сън здраве


За допълнителен комфорт при тази позиция можете да поставите възглавница между коленете си. По този начин ще създадете опора на бедрата и долната част на гърба.


Тази позиция по време на сън е полезна за хората с  болки , остеопороза на гръбначния стълб или стеснение на гръбначния стълб.


Добрият сън е основа на доброто здраве. Ако се интересувате от още информация за здравословен сън, може да прегледате статиите Тренировки и сън и 15 съвета за по-добър сън.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес