Най-големият сайт за бойни спортове

       

Хормоните, които отделяме по времена тренировка

Хормоните, които отделяме по времена тренировка
Публикувано на: Септември 18, 2014 в 09:55 ч
Снимка: vk.com
Силата на хубавото изпотяване е вече доказана: редовните упражнения могат да намалят кръвното налягане и нивата на холестерола, както и ви помагат да поддържате оптимално тегло, намалявайки риска от депресии, сърдечно-съдови заболявания и рак. Макар и оптималното тегло и контролът на кръвната захар да са главните причини за изброените ползи, има и още нещо - когато се движите, мускулите ви помагат за отделянето на хормони.

Следните три хормона се отделят всеки път, когато се потите в залата.
 
 

Иризин

 
Тренировките стимулират отделянето на този хормон в кръвния ви поток, който циркулира в цялото ви тяло. Затова и прякорът му е "хормонът на упражненията."

Иризинът препрограмира мастните клетки да горят повече енергия, вместо да я складират, което обяснява и как редовните тренировки засилват обмяната на веществата и изгарянето на мазнини. Според изследване в Англия, хората с по-високи нива на иризин в кръвта имат и по-дълги теломери - това са окончанията на хромозомите, които се стесняват с напредването на възрастта. Много здравни проблеми - включително рак, сърдечно-съдови заболявания и болестта на Алцхаймер са свързани със скъсяването на теломерите.

За да увеличите отделянето на този хормон по време на тренировка, фокусирайте се върху големите мускулни групи, тъй като там има повече единици мускулни влакна.
 
 

Тестостерон

 
Това е мъжкия хормон, който се отделя главно от тестисите, захранвайки нагона, костите, косата и растежа на мускулите.

След тренировка нивата на тестостерон се увеличават за 15 минути до 1 час, в зависимост от възрастта, нивото ви на атлетичност и колко интензивна е била тренировката. Тялото ви използва циркулиращия тестостерон при изграждането на мускулна маса. Ниските нива на този хормон могат да доведат до сърдечно-съдови заболявания и диабет.

За да увеличите отделянето на тестостерон, започнете първо с малко аеробно натоварване, а след това преминете към тежестите.
 
 

Пептид YY

 
Този хормон се изпраща в мозъка и регулира апетита, като увеличава засищането след хранене.

Учените все още не са много сигурни как се случва, но упражненията в действителност увеличават нивата на пептид YY, което може да намали апетита ви след тренировка.

Аеробните упражнения намалят повече нивата на този хормон, в сравнение със силовото натоварване. Според проучване от 2013, аеробни упражнения със собствено тегло като скачане на въже имат много повече влияние върху хормона от карането на колело или плуването.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Витамин D - за сила, мощ и енергия

Витамин D - за сила, мощ и енергия
Недостигът на витамин D е често срещано явление. Все по-малко хора излизат навън и тези, на които не им достига обикновено, през зимните месеци си го набавят дори още по-малко.
Статии » септември 7, 2018 (0)
цялата статия

Извлечи максимума от протеините, които приемаш

Извлечи максимума от протеините, които приемаш
Години наред различните фитнес маниаци и учени водят спор относно оптималното количество протеин, което човек трябва да приема, за да достигне максимален растеж.
Статии » септември 14, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook