Зареждане

15 съвета за добър сън

15 съвета за добър сън
Публикувано на: Декември 9, 2008 в 12:58 ч
Снимки: pixabay.com

Ние всички водим напрегнат живот с твърде много задължения, така че изключително важно е да използваме пълноценно времето за зареждане със сън като спим добре и пълноценно. Качеството и количеството на съня са определящи за това колко ще работоспособни ще сме на следващия ден. Това са 15 съвета за добър сън, които ще Ви бъдат полезни:

Спете на удобен и стабилен матрак с основа. Трудно се спи на легло, което е твърде малко, твърде меко, много твърдо или прекалено старо.

 

Спортувайте. Спортът повишава сърдечната и дихателна активност, намалява стреса, безпокойството и безсънието. Но избягвайте да спортувате 3 часа преди лягане. Адреналинът, който тялото отделя по време на спорт може да ви държи буден.

 

Занимавайте се с мисловни дейности. Скуката през деня може да Ви причини безсъние.

 

Яжте балансирано през деня. Не яжте много или тежка храна в рамките на 4 или 5 часа преди лягане. Опитвайте се да избягвате храна, която причинява затруднено храносмилане.

 

Спрете да пушите. Никотинът е стимулант и прави по-трудно заспиването.

 

Намалете приема на кофеин. Избягвайте напитки като кафе, чай или безалкохолни напитки съдържащи кофеин в рамките на 6 часа преди лягане.

 

Избягвайте алкохол. Пиенето на алкохол преди лягане може да предизвика нарушен и повърхностен сън.

 

Вземете топъл душ или вана. Топлата вода изпраща кръвта далеч от мозъка към кожата и Вие се чувствате отпуснати и сънливи.

 

Отпускаща атмосфера в спалнята. Направете така че да асоциирате спалнята си с удоволствие и почивка, а не стрес и напрежение.

 

Направете си ритуал за сън. Правейки едни и същи неща преди лягане всяка вечер изпращат сигнали до тялото Ви да се приготви за сън.

 

Избягвайте да се опитвате да заспите на всяка цена. Колкото повече усилия полагате да заспите, толкова по-трудно ще успеете да го направите.

 

Отпуснете се рано вечерта. Опитайте се да се справите с притесненията и разсейващите неща няколко часа преди лягане.

 

Спазвайте определени часове за сън и ставане. Сверете своя вътрешен часовник като лягате и ставате по едно и също време всеки ден – дори през уикендите.

 

Нагласете температурата правилно. Като правило, 16 градуса по Целзий е подходяща температура за спокоен сън, докато

температури над 24 градуса е по-вероятно да Ви причинят безсъние.

 

Облечете се за сън. За максимален комфорт по време на съня носете свободни дрехи направени от естествени материали, като памук, вълна или коприна.

Източник: Tед

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес