Зареждане

Как тренира Clay Guida

Как тренира Clay Guida
Публикувано на: Януари 19, 2014 в 10:00 ч
Снимка: wikimedia
Clay "The Carpenter" Guida дойде с гръм и трясък в леката категория и стана един от любимците на феновете, благодарение на активния му стил на игра.

Боецът изглежда неуморен в Октагона, винаги търси размяната на удари и не сме го виждали да отстъпва и крачка назад.
 
"Живея в каравана близо до реката в индианския резерват в Ню Мексико. Когато се събудя сутрин излизам и виждам как бизони се разхождат около мен. Има около 30-40 бизона около караваната. Гледката е фантастична и ме вкарва в подходящо настроение за тренировки.

Започнах още като малък, тренирах борба, играх американски футбол и бейзбол. Винаги съм бил мотивиран да взема победата. Така е и в кариерата ми в UFC."
 
Хората виждат дългата ми коса и всичко останало, но истината е, че тренировъчните ми партньори и треньорът ми, ме правят човекът който съм. Това, което ми липсва като талант и даденост, го наваксвам с много сърцата игра и тежки тренировки. В колежа се борих. Не стигнах до национални квалификации, не стигнах до национален турнир. В гимназията никога не се състезавах на щатско ниво. Сега наваксвам за нещата в живота, които не съм направил по-рано."
 
 

Как се храни Clay Guida

 
Боецът се стреми да има 4 до 5 хранения на ден, когато се готви за двубой. За разлика от други негови колеги, Guida няма проблеми със свалянето на килограми, защото се състезава в категория, която е за натуралното му тегло - 72 кг.
 
"Не се придържам към никакви стриктни диети. Не пия газирано. Не ям бърза храна... но ако отида на ресторант си поръчвам 12 доларов чийзбургер. Не се притеснявам от това, което е в чинията ми, защото знам че в залата ще изгоря всичко."

Guida предпочита да започне деня си с 1 ръжено хлебче, овесени ядки и пълнозърнеста закуска с банан.
 
"Това не е най-здравословната закуска, но може и да е по зле. Понякога ям половин килограм бекон и омлет с много кашкавал на закуска."

Между тренировките Guida набляга на пилешкото месо, ориз и макарони.
 
"Въглехидратите и протеина са ми нужни за тренировките."

Вечерята му се състои от пържола, риба (или суши), както и много зеленчуци.
 
"Обичам червеното месо. Наблягам на пържоли или суши - нещата, които ще ме възстановят и заредят за следващата тренировка. Няма зеленчуци, които да не ям."
 

Какви хранителни добавки приема Guida

 
За да е в пикова форма по време на тренировки, Guida си помага с хранителни добавки за повече сила и възстановяване.

Сред използваните от него са Muscle Pharm - Battle Fuel по пътя за залата и след тренировка, Muscle Pharm - Recon след тренировки и Muscle Pharm - Assault преди тренировка. Отделно два пъти на ден той приема глюкозамин за предпазване на ставите от износване, мултивитамини и протеинови шейкове два пъти на ден или за заместване на едно хранене.
 

Тренировката на Guida

 
"Да се будя сред бизоните и след това да знам, че ще отида в залата, където ще са едни от най-добрите бойци и треньори в света... е нещо, което ме кара да ставам с усмивка всеки ден.

Денят ми се състои от 3-4 кратки тренировки. Правя продължителни тренировъчни лагери за над 8 седмици. Винаги съм във форма, дори и след двубоите ми. Винаги тичам и тренирам. Това правим всеки ден. Никога не знаеш кога ще ти се обадят."
 

 
Тренировки:
60-90 минути ММА тренировка. Фокус върху граплинг, спаринг и работа с крака; 70 процента от тренировката е в стойка.

Пудовки:
30-45 минути по два пъти през седмицата. Правят се комплексни кръгови тренировки за експлозивност.

Лапи:
20-30 минути, фокусира се върху техниката. Набляга се върху изчистването на всеки детайл, за да може всяка тренировка да е пълноценна.

Почивка:
След сутрешната тренировка Guida ляга за бърза дрямка и хапва добре на обяд. Понякога му се случва да тренира 3 или 4 часа подред и чак след това да почива.

Възстановяване:
Guida съветва, че трябва да се вслушваме в тялото си. Затова и един ден почивка е задължителен.
 
"Ако тренирам 5-6 дни в седмицата, може би неделята е денят, в който не правя нищо и оставям тялото ми да се възстанови за следващите тренировки."

Разтягане:
30 минути разтягане след тренировка с акцент върху рамената и краката. Guida признава, че това е едно от слабите му места.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес