Най-големият сайт за бойни спортове

       

Упражнения за освобождаване от стреса

Упражнения за освобождаване от стреса
Публикувано на: Юли 16, 2012 в 18:21 ч
Снимка: wikimedia.org

Редовните фитнес посетители ходят основно поради 2 причини - или да изградят добро тяло, или да подобрят здравето си като цяло. Друго важно нещо, което може да се постигне с редовни сесии във фитнеса и не е за подценяване, е че там можеш да намалиш нивото си на стрес. Ако често си стресиран, това може да доведе до по-малко енергия, по-лошо представяне на работното място, а даже и хронични болести, като сърдечни заболявания.

Чрез включването на няколко премахващи стреса упражнения във своята тренировка, може да понижиш значително отрицателното действие, което имат някои от фитнес упражненията и да прогресирате повече, тъй като възстановяването на тялото ще отнема много по-малко време, но същевременно ще бъде и по-качествено.

Всяко от следващите упражнения премахват стреса и причиняват отделянето на ендорфин в тялото, което е всъщност веществото, което помага за неговото премахване, а също и ни кара да се отпускаме, намаляйки напрежението, което усещаме.


Бокс и Кикбокс


Уроците по Кикбокс се радват бързо растяща популярност. Те не само са чудесни за изграждането на добра фигура, но и са нужни само минути, докато започне отделянето на ендорфин. Има различни стилове, включвайки традиционен кикбокс, джиу-джицу, Муай

Тай, Таекуондо, Кунг-фу, Джудо и Карате, така че по-добре опитай от всеки един, за да разбереш какво точно търсиш.
 

Този вид премахващи стреса упражнения са също подходящи за развитието на гъвкавостта и скоростта ти, така че ако търсиш това, тези тренировки биха били перфектният вариант.


Високо-интензивна спринт тренировка


Спринтът е друг популярен вариант, ако искаш да накараш ендорфина да циркулира през цялото ти тяло изключително бързо. Като направиш няколко обиколки с високо-интензивно тичане, придружено от кратък период от ходене, ще се отървеш от всякакъв стрес.

Мнозина предпочитат тренировката на високо темпо на това кардио упражнение за освобождаване от гняв. Така че, ако често се вбесяваш и това причинява твоя стрес, това упражнение би ти било от полза.
 

За най-добри резултати препоръчваме сесиите да бъдат изпълнявани за 15-20 минути с интервали от по 30 и 60 секунди. Опитай се да ги вместиш в рутината си по друго време от деня, в който вдигаш или в ден, в който въобще не вдигаш тежести.
 

Дълбоко дишане


Йога е едно от традиционните редуциращи стреса упражнения, но ако това са тренировки, които просто не са ти интересни, дълбокото дишане даже и вкъщи може да се окаже от полза.
 

Ще усетиш най-добри резултати, ако намериш някое тихо място и се концентрираш как дробовете ти се разширяват нагоре и настрани, когато се пълнят с въздух. Като се фокусираш върху самия себе си, ще забравиш за всякакъв стрес, който ти причиняват околните, поставяйки се в много по-спокойно състояние.
 

Би било чудесно, ако отделяш по 10 минути на дълбокото дишане няколко пъти в седмицата, за да си прочистваш съзнанието. Също обмисли варианта да сложиш нещо на бюрото си, което да те подсеща от време на време да се отпускаш и да дишаш дълбоко известно време. Понякога стресът се заформя даже без да усетиш и причинява главоболия, болки в гърба и врата.
 

Бягане на големи разстояния


Противоположното на високо-интензивните спринтове са бяганията на големи разстояния. Това упражнение е практикувано от мнозина, тъй като ти позволява да се отпуснеш и да тренираш не само тялото си, но и мисълта. Тези, които тренират за маратони, споделят, че точно тази част им е любимата - остават сами с мислите си, дава им шанс да се пречистят. Отделянето на ендорфин при този вид бягания отнема малко повечко време, но когато настъпи момента, ще усетиш сякаш, че си под влиянието на някакъв опиум и най-вероятно би изпитал лека еуфория.
 

Упражнения, които ти доставят вътрешно удовлетворение. Като за финал е важно да кажем, че най-важното от всички упражнения за премахване на стреса е това, което ти доставя най-голямо удоволствие. Ако липсва това нетърпение, с което чакаш деня, в който трябва да посетиш фитнеса, само би си причинил допълнително стрес.
 

Чрез избирането на тренировъчна програма, която наистина да ти допада, ще почувстваш веднага как се отърваваш от стреса и как ставаш по-верен на принципите си.
 

Даже ако е само възстановително упражнение, което правиш веднъж на известен период от време, като например голф, риболов, каране на ски, ако го включваш в програмата си, би почувствал как напрежението те напуска заедно със  стреса.

Така че започвай да вместваш премахващи стреса упражнения в програмата си. Когато ги съчетаеш с добро хранене и си поставяш

постижими цели, здравето ти и цялото ти усещане за пълноценен живот ще се подобри изключително.

Свързани Статии

Истината за показване на плочките

Истината за показване на плочките
Показването на добре оформените коремни мускули е мечта и цел на мнозина трениращи.
Статии » август 24, 2010 (7)
цялата статия

34 съвета при спаринг

34 съвета при спаринг
Няколко съвета за провеждане на спаринг и съвети за по-добро изпълнение на техниките и стратегиите в него.
Статии » март 6, 2011 (6)
цялата статия
Мнения в Facebook