Зареждане

Как да нанасяме удар с ръка

Как да нанасяме удар с ръка
Публикувано на: Януари 26, 2010 в 11:05 ч
Снимка: brigantinenow.com


Когато се учите да нанасяте удар с ръка, е много важно да усвоите основите правилно. Има различни типове удари, които се правят с различна техника, дори за един и същи удар пак може да се приложи различна техника и това много зависи от различните стилове бойни изкуства.

Каквато и техника да изберете, основите се запазват относително еднакви. А ето ги и тях.

1. Дръжте тялото си отпуснато до момента на удара
Когато сте в бойна готовност, това очевидно е ситуация на стрес и естествената стегнатост на тялото може да се усети във всички ваши мускули. Някои хора бъркат това със сила и може сами да допринесат за стягането на мускулите преди или по време на удара, мислейки че това ще го направи по-силен, но е точно обратното.

Първо, ако стегнете ръцете и раменете си, не само стягате мускулите, които са необходими за нанасянето на удара, но и другите, които са за обратното движение. Така вие сами побеждавате тялото си.

Второ, има различни мускулни влакна, изпълняващи различни функции. Тези влакна можем да ги разделим общо на бързи и бавни. Експлозивната сила, което ни е нужна за да нанесем силен удар, използва бързите мускулни влакна, но стегнатостта в тялото ще задейства бавните мускулни влакна в ситуация, за която те не са създадени, което ще намали силата ви. Това е простата зависимост - ако държите тялото си до колкото е възможно отпуснато пред нанасяне на удар с ръка, а след това се концентрирате върху скоростта и техниката по време на самия удар, няма да има никакво нарушаване във функциите на тялото ви и то ще работи на пълна ефективност.

След като нанесете удара, тогава трябва да се стегнете и то не само юмрука, а ръката, рамото, гърдите и дори коремните мускули за да стане цялото ви тяло твърдо.


2. Скоростта е важна
Силата, която се генерира при удар с ръка, зависи еднакво от две неща - сила на удара и скорост. Малък човек, който не е сравнително силен, може да генерира силен удар, ако съумее да приложи висока скорост в движенията си.

3. Усукващ момент
Добавяте много сила от бедрата и коремните мускули при усукващо движение на горната част на тялото. Това се вижда най-вече при десния прав. Това движение започва от краката, пренася се към бедрата и таза, като ги прибутате към същата страна, към която е и ръката, с която удряте. Използвайте торса си за да завъртите цялото си тяло, като извъртате рамото на ръката, с която удряте, напред.

4. Пристъпете напред
Когато пристъпвате напред по време на удар, вкарвате цялата тежест на тялото си и сила на краката в удара, а към тях се добавят и силата, която идва от горната част на тялото.

5. Трениране и упражняване
Както всичко останало, най-важното в случая е колко дълго сте упражнявали удара. Най-добрата тренировка е следене за правилно изпълнение на техниката върху боксов чувал. Малко силова тренировка също помага. Използвайте такива упражнения, които натоварват трицепса, раменните мускули, гръдните мускули и коремните мускули. За ъперкити и крошета се използва и бицепса

6. Минавайте през целта си
Това е действително много важно. Когато удряте с ръка, крак, лакет и т.н., винаги трябва да продължите надълбоко след като сте направили контакт. Това не е приложимо за всяка техника, но за повечето е основно правило, че действителната ви точка, към която се целите е не по-малко от 15 сантиметра навътре от там, където в действителност ще нанесете удара. Най-лошото нещо, което може да направите е да отсечете удара веднага щом направите контакт с опонента или чувала. Продължаването на удара "навътре" не само добавя още сила при контакт, но и увеличава шансовете да изкарате опонента си извън баланс.


7. Стабилна стойка
В кунг-фу казват, че позицията е най-важната част при двубоите и в това има много истина. Често това е подценявано, но стабилната позиция е необходима за правилна техника. Коленете ви трябва да са леко сгънати, стъпалата ви трябва да са на еднакво разстояния по двете оси - x и y, което означава че трябва да има еднакво разстояние напред и назад и наляво и надясно между тях. Когато нанасяте удара, задния ви крак трябва да натисне напред и надолу в земята за да засили, чрез усукващото движение, удара ви напред.

Ето и два инструкционални клипа, които показват изпълняването на удар с ръка.

 

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес