Зареждане

Оправете техниката на тичането си

Оправете техниката на тичането си
Публикувано на: Август 4, 2012 в 09:08 ч
Снимка: wikimedia.org

За мнозина краткото тичане може да доведе до кошмарни болки в коленете и тежест в краката. Постоянното тежко стъпване върху паважа и страхът от контузии насочват все повече хора към машините като пътечка и тренажори, където стресът върху ставите е много по-малък. Но като всяко упражнение, техниката на изпълнение е важна и при тичането. Има много повече тънкости от това да завържеш новите си обувки и да започнеш да тичаш. С малко промени, всеки ще може да се наслаждава на тренровка на открито върху естествен терен.

Приземявайте се на предната част на ходилото
Много от тичащите първо стъпват с петата си върху земята. Резултатът е голямо натоварване за цялото тяло. Вместо това, фокусирайте вниманието си да се приземявате около средната част на стъпалото. Така стресът ви върху ставите ще е много по-малък.

Поставяйте кракът си под вас
Освен грешката с петата, повечето тичащи поставят кракът си по-напред от тялото. Вместо това, опитайте се да поставяте кракът си точно под вас. Така преминаването към всяка стъпка ще е по-леко.

Вървете напред, не нагоре
Загледайте се в хората на пътечките във фитнеса и ще видите как главата им подскача нагоре-надолу с всяка стъпка. Целта на тичнаето е да се придвижвате напред, а не да хабите енергия с движение нагоре-надолу. Фокусирайте се върху издърпването на кракът бързо от земята, така че допирът със земята да е възможно най-кратък.

Фиксирайте ъгъла на торса си
Тичането с изправен торс и леко приведен напред, определен влияе негативно върху засилката. Приведете се леко напред, позволявайки на гравитацията да ви дърпа с всяка стъпка. Така ще спестите много енергия.

Спортни стоки от нашия онлайн магазин


 

Не се насилвайте
Когато си поставяте за цел голяма дистанция, бързото и пробягване не означава да се насилвате на всяка стъпка. Това хаби много енергия и ви оставя изтощени много бързо. Вместо това, фокусирайте се върху приземяването на кракът ви точно под вас върху средната част на ходилото, като се стремите бързо да го отлепите от земята. Това ще намали времето на контакт на кракът със земята и ще ви спести енергия.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес