Най-големият сайт за бойни спортове

       

Кой е най-добрият л-карнитин?

Кой е най-добрият л-карнитин?
Публикувано на: Май 22, 2011 в 17:50 ч
Снимка:Óscar

Хранителните добавки за намаляване на телесното тегло са толкова популярни през пролетния сезон, че изместват по популярност дори диетите за отслабване. Висококачествените фет бърнери са по-предпочитани и по-здравословни от диетите. Впрочем, диетите съвсем не са здравословни, а последствията от тях са дори с обратен ефект.  Изхвърлените количества вода и намалените мазнини бързо се възстановяват след прекратяване на диетата. Лошото обаче е, че се губи и мускулната маса, която след диетата не се възстановява. А именно мускулите са тези, които денонощно горят калории. С диетата сме изгубили този метаболитен продукт, а още по-лошото е, че и допълнително сме забавили метаболизма.


Тук не става въпрос за 1-2 дневни прочистващи диети, които несъмнено носят ползи за и без това токсикирания организъм от некачествените храни, които ежедневно консумираме.


Фет бърнетите обаче съвсем не са еднакви. Практиката показва, че пазара изобилства от широко рекламирани, но не клинично тествани и с доказано безвредно действие препарати.


С цел бърз ефект върху свалянето на килограми, редица фирми включват във формулите си съставки, които дори не обявяват на етикетите.


Затова съветът ни е - купувайте само хранителни добавки с доказан произход, от отвърдени фирми и официални вносители или производители.

А сега да пристъпим към продуктите, използвани за намаляване на телесните мазнини и тегло.

Бихме могли да ги разделим на 5 групи:

I. гр.   Липотропни фет бърнери, т.е. такива с липотропен ефект – подпомагат метаболизма на мазнините, подкрепят черния дроб и помагат в борбата срещу лошия холестерол
II. гр.   Термогенни фет бърнери, т.е. такива, повишаващи телесната температура, подтискат апетита, дават енергия и повишават ефекта от всяка диета за отслабване
III.гр.  Транспортиращи мазнините фет бърнери – транспортират мазнините до митохондриите, където се изгарят
IV.гр.  Фет блокери, блокиращи усвояването на мазнините, приети с храната
V. гр.  В състава, на които присъстват активатори и мастния метаболизъм, фибри и др.

L- карнитина, продукт спадащ към трета група. Защо започваме с него? Причината не е, че най-популярният продукт използван за борба с телесните мазнини, а тази че без него транспорта на мастните киселини  през клетъчите мембрани до митохондриите (пещите, в които изгарят мазнините) на практика е невъзможен. Това все едно е да искате да си направите морска баня, но няма с какво да отидете до морето. Ако не намерите нужния транспорт, морската баня ще остане само в мечтите ви, както и топенето на подкожните мазнини без L-карнитина.
Наименованието на карнитина идва от carnis (месо, лат.), тъй като се съдържа основно в месата (предимно червените) и някои диетични продукти.

L- карнитинът е открит през 1905г. от руските учени Гюлевич и Климберг, които го извлекли от месото. Зеленчуците почти не съдържат L-карнитин. Затова вегетарианците трябва да го приемат под формата на хранителна добавка.

Съдържание на L-Carnitine в някои храни:

дивеч, преживни животни                1000 - 2200 мг/кг
свинско, заешко                                    200 - 300 мг/кг
ракообразни                                          100 - 300 мг/кг
птиче месо                                              60 - 200 мг/кг
риба                                                          60 - 200 мг/кг
колбаси                                                   10 - 200 мг/кг
мляко, сирене, млечни продукти     10 - 100 мг/кг
гъби                                                          10 - 50 мг/кг
плодове,зеленчуци,ядки, зърнени храни 0 - 10 мг/кг

L-Carnitine в човешкото тяло

Човешкото тяло съдържа около 2 - 2,5 грама L-Carnitine, концентрирани главно в сърцето, мускулите, черния дроб и имунните клетки. Кърмата също съдържа голямо количество  L-Carnitine. Той е важен за новородените, тъй като организмът им не може да го произвежда самостоятелно.

Mетаболитни функции на L-Карнитина

L-Carnitine е абсолютно необходим за транспортирането на мастните киселини към енергийните депа на клетките - митохондриите - единственото място, където мазнините могат да се превърнат в енергия. В допълнение към тази основна функция, L-Carnitine изпълнява и други метаболитни задачи, свързани с поддържане и подобряване на човешкото здраве. Има предимства и при подготовката на спортисти и хора със завишени енергийни нужди. Бременни жени, възрастни хора, пушачи, болни или възстановяващи се в конкретни случаи също могат да извлекат полза от приема на  L-Carnitine.

Биосинтез и нужди от L-Carnitine на организма

Нашето тяло синтезира собствен L-carnitine в малки количества. За да синтезира  L-Carnitine, тялото има нужда от незаменимите аминокиселини лизин и метионин, както и витамините C, B3, B12, фолиева киселина и желязо. Отсъствието на всеки един от тези компоненти, ограничава биосинтеза. Но най- голямо количество  L-Carnitine се набавя с храната.

Завишени нужди от  L-Carnitine или неправилен хранителен подбор не могат да се компленсират чрез биосинтеза. Ограниченият биосинтез на  L-Carnitinе трябва да се предвиди при жени, вегетарианци, спортисти, диабетици и хора, пазещи нискокалорична диета. При тези индивиди достатъчният прием на L-Carnitine е особено важен.

L-Carnitine е много полезен и за децата в училищна възраст

Подобрява функциите на мозъка, концентрацията, запаметяването. Редуцира стреса и преумората, следствие на училищната дейност. В Швейцария и Италия лекарите изписват до 5 гр. L-Carnitine дневно на деца с нарушения в растежа.

Контрол над теглото

Телесното тегло може да се контролира чрез L-Carnitine, който успешно се прилага във фитнес и здравословни програми. Изследванията, показват че L-Carnitine помага на тялото да съхранява мускулната маса, докато гори повече мазнини по време на диета. L-Carnitine увеличава енергията, жизнеността и издръжливостта, улеснявайки нагласата на организма към диета и използването на енергийния ресурс от храната. Това води до ограничаване на нужния хранителен прием от хора подложени на диета.

Спортна подготовка

L-Carnitine играе важна роля в спортната подготовка. Спортистът се подготвя по-добре за състезателната си дейност, особено ако тя е с аеробен характер. Мускулните болки намаляват,  като така се увеличава удоволствието от спорта. L-Carnitine намалява и мускулната болка при тренировки с тежести. Последните открития показват, че  L-Carnitine спомага за изграждане и насищане на стероидните рецептори, което го прави полезен за прием след силови тренировки.

Хранителни добавки от нашия онлайн магазин

  • SAN - течен л-карнитин + фетбърнър Tight! Xtreme​SAN - течен л-карнитин + фетбърнър Tight! Xtreme​
    137лв.98лв.

    SAN - течен л-карнитин + фетбърнър Tight! Xtreme​

    Имате ли нужда от помощ при изчистването на излишните мазнини?

    Перфектен стак комбиниращ две от най-активните хранителни добавки за отслабване:

    Комбинацията от мощния фетбърнър на SAN и течния л-карнитин ви гарантират бързи резултати и качество на избраните продукти - на един от най-известните и доказани производители в света.

     

    SAN - L-Carnitine Liquid

    • Подпомага изгарянето на мастните киселини
    • Сред най-разпостранените добавки за отслабване
    • Използвана е най-чистата суровина на течния л-карнитин - Carnipure
    • С натурални овкусители и подсладители
    • Начин на прием: 2 до 3 дози на ден
     
    SAN - Tight! Xtreme
    • Подпомага изгарянето на подкожните мазнини
    • Потиска желанието за сладко
    • Дава целодневна енергия
    • Забързва метаболизма
    • Начин на прием: от 1 до 3 капсули на ден



Кога се приема L-Carnitine?

Прозорецът на максималния ефект от L-Carnitine е между 2 и 6 часа след неговия прием. Затова се приема последните 2 часа преди тренировка или състезание. Употребата на  L-Carnitine трябва да е по-продължителна. Тогава той работи много по-добре, отколкото, ако се приема еднократно. Няма установен праг на прием. В САЩ той се консумира от 2 гр. до 6 гр. дневно. Обикновено фирмите производители го правят в капсули, таблетки или ампули за пиене от 500мг до 1000мг. От 2008 в САЩ беше патентована и неговата най-ефективна форма  - течна в растителни капсули Li-caps. Приемайте L-Carnitine преди аеробни тренировки и вечер преди лягане. За мъжете е полезен и приема му след силова тренировка.

Кой L-Carnitine е най-добър за мен?

Ние ви препоръчваме Li-caps L-Carnitine от BioFit.

biofit li caps l karnitin


Li-caps L-Carnitine на Bio Fit e произведен от Capsugel Division (USA) със 100% Carnitine™ на световния лидер Lonza (Швейцария). Първият договор между Bio Fit и Capsugel беше подписан през Януари 2006 год., от 2007 год.

Л-карнитинът на BioFit можете да откриете и в нашият онлайн магазин за хранителни добавки. Всички хранителни добавки за топене на мазнини в нашият магазин са на промоционална цена през пролетните и лените месеци.

Защо тази форма на L-Carnitine е най-добрата на световния пазар?

При процеса на влагане на L-Carnitine база в растителните капсули се избягва процесът на термична обработка. Самият L-Carnitine е в най-чистата си течна форма (без какъвто и да е D-карнитин) и не съдържа пълнители и носители на активното вещество. Това гарантира запазване на полезните му свойства и пълно и бързо усвояване, в рамките на 15 минути след неговия прием. Li-caps капсулите защитават картината от външни въздействия, окисляване хидролизация и влошаване на качеството му, осигуряват добра топлоизолация и влагоустойчивост. Не съдържат никакви генетично модифицирани съставки. Специалната патентована технология на запечатване (LEMS) чрез микроспрей запечатване е гаранция за херметичност на капсулите и сигурност за консуматора. Фармацевтичната чистота на продукта, която не е постигната от нито един друг производител до момента, гарантира неговата употреба без опасност от стонашен дискомфорт. Това не може да се гарантира при други форми на предлагания на пазара L-Carnitine. Li- caps L-Carnitine на BioFit e клинично тестван.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Как да свалим мазнини, без да губим мускули

Как да свалим мазнини, без да губим мускули
Способността за изгаряне на мазнини без загуба на мускулна маса се корени в диетата и навиците в тренировките.
Статии » март 23, 2015 (0)
цялата статия

5 начина за горене на повече мазнини

5 начина за горене на повече мазнини
Няколко съвета за по-бързо топене на мазнини и ускоряване на метаболизма.
Статии » април 2, 2013 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook