Зареждане

Кои са най-добрите добавки за бойци?

Кои са най-добрите добавки за бойци?
Публикувано на: Август 21, 2020 в 15:47 ч
Ако тренираш ММА, муайтай, бразилско джиу-джицу или дори бокс, със сигурност си запознат, че бойните спортове изискват осезаемо по-тежки тренировки. В случай, че не си практикувал бойни спортове, трудно ще разбереш колко изцеждащо може да бъде съревноваването с друго човешко същество. Без значение дали тренираш техники или правиш спаринг с противник, важно е тялото ти да бъде винаги в топ форма.

Една обичайна тренировъчна седмица включва упражняване и учене на техники, кардио и силови тренировки, и дори спаринг, в повечето случаи. Това е доста работа за тялото и е в твой интерес да подхранваш добре тялото си, ако искаш да си по-напред от опонентите си.

Проблемът е, че мнозина просто не се хранят качествено, тъй като се опитват да балансират тренировките с работата и/или ученето. Почти невъзможно е човек да си набавя всичко необходимо само от храната, ако иска тялото му да се справя на топ ниво, каквото е на спортистите - и затова мнозина залагат сериозен акцент върху добавките. Така важния елемент за всички бойци и атлети, винаги търсещи начин да подобрят физическото си представяне.

Защо бойците трябва да взимат добавки?


Основната причина защо атлетите трябва да взимат добавки е защото те помагат на тялото да си набави всички необходими нутриенти, за да поддържа здрави физическите и психическите функции на организма. Пределно ясно е колко натоварващи могат да бъдат тренировките - бойните спортове също са и по-различни от обикновеното вдигане на тежести. При тях постоянно се съревноваваш с друг човек, който се опитва да ти нанесе щета. При силовите тренировки предизвикваш главно себе си, без да включваш елемента на опасността.

Не казваме, че силовите тренировки са лесни, напротив, дори и подкрепят допълнително подготовката за всеки боен спорт. Само че вдигането на тежести само по себе си въобще не е толкова задоволяващо, стане ли въпрос за предизвикване на собственото си “аз”.
 

Бойните спортове предполагат различни предизвикателства от силовите тренировки - бойците понякога трябва да отслабват рязко, като също залагат фокус и на кардиото и тренировките за издръжливост. Психическото натоварване също е по-сериозно - в крайна сметка, съревноваваш се с друг човек, който се опитва да те надиграе.

 
Сред бойците се забелязват предимства във физическото представяне, включващи издръжливост, мощ и сила, като те винаги са също на щрек от опасността, която представлява противника. Всеки път щом влезе в октагона, боецът излага здравето си на сериозен риск.

Мнозина от ММА феновете не знаят, че тренировъчните кампове преди състезания често водят до различни травми и изтощаващи отслабвания, само за да се вместят бойците в заложените нормативи. Този стрес може да остави боеца изключително изморен и демотивиран преди тренировка, което е и още една от причините защо бойците имат нужда от изключително добра тренировка.

Дори да не се състезаваш в октагон, на ринг или на тепих, препоръчително е тялото ти винаги да е в най-добрата си форма. И за да го постигнеш, понякога храната не е достатъчна и често добавките са търсеното решение за по-добро здраве на физиката и психиката.

Кои са най-добрите добавки за бойци?


Преди тренировка

Важно е за добрата тренировка да осигуриш на тялото си необходимите нутриенти, за да имаш достатъчно енергия и фокус. Голяма част от добавките за преди тренировка ти дават енергия за кратко преди да дойде по-тежка умора след това, затова е важно да правиш информирани решения, когато правиш своя план. Не всички добавки са еднакви и трябва да внимаваш с какво подхранваш тялото си.

Доброто подхранване преди тренировка ще ти даде енергия и ще стимулира съзнанието ти, за да направиш наистина качествена тренировка, без да се сриваш след нея.

Има добавки, които са заредени с много кофеин, но това не ти е от полза, ако тренираш ММА, джиу-джицу или друго бойно изкуство. Ако приемеш прекалено много кофеин, най-вероятно ще се напрегнеш излишно и ще изгубиш контрол в един момент. Достатъчни са 100 милиграма кофеин - еквивалентът на една малка чашка кафе. Освен с кофеин, някои добавки подсилват фокуса с таурин, l-тианин и електролити. Като цяло - това са нещата, които са ти и нужни, ако практикуваш боен спорт.
 

Като по-здравословно решение търси добавки без изкуствени овкусители и други съставки - не забравяй, че тялото ти има нужда от чиста храна, а изкуствените добавки единствено биха навредили на прогреса ти.

Допълнителен бонус е, че има и изцяло веган предложения на пазара, с напълно естествени съставки.

Аминокиселини

Аминокиселините с разклонена верига (BCAA) са три основни аминокиселини (изолевцин, левцин и валин), които тялото не може да произведе самостоятелно. С други думи, единственият начин да си ги набавиш е чрез храна и добавки. Ако не си набавяш достатъчно от тях, мускулната тъкан в тялото ти ще започне да се разгражда, за да може организмът ти да си ги набави - очевидно, не искаш това да се случва.

 
Тежките кардио тренировки, като тези при бойните спортове, понижават нивата на BCAA в организма, което означава, че е от крайна важност да си ги възстановиш възможно най-бързо - често с помощта на добавки. Тези аминокиселини също спомагат за възстановяването на глутамин, което също е ключова аминокиселина за поддържането на функциите на тялото.
 

Предлагат се разновидности без синтетични съставки, удобни за консумация дори и от вегани - на прах и на капсули. Добавките с аминокиселини са удобно решение за трупане на мускулна маса и съкращаване на времето за възстановяване.

Креатин

Креатинът е още една от добавките, които доказано подобряват възстановяването след тежка тренировка. Креатинът е съставен от три аминокиселини - глицин, метионин и аргинин. Телата ни съдържат съединение, наречено аденозин трифосфат (ATP), което е важен източник на енергия, използван от организма при силови тренировки и при практикуване на бойни спортове.

Проблемът с това съединение е, че ефектът продължава само 10-15 секунди и тук се намесва креатинът. Креатинът произвежда повече ATP в тялото, което се отразява и в количеството енергия, което е на разположение на мускулите. Както можеш да си представиш, креатинът е крайно необходим при бойните спортове, защото дава още малко енергия точно тогава, когато ти е най-необходима.
 

Отново, разбира се, можеш да намериш варианти без изкуствени съставки, както и да експериментираш с различни предложения, за да намериш най-подходящия креатин за теб.

Протеин

Друга основна добавка, която няма как да не ти е позната, е протеинът. Протеинът е нутриент, необходим на човешкия организъм за растеж и възстановяване. Протеин можеш да си набавиш от различни източници - яйце, говеждо, пилешко, риба, както и от различни вегетариански алтернативи. Протеинът е един от най-важните нутриенти за бойците, защото тялото използва протеинът, за да подхранва мускулите, а и за да се възстановява по-бързо.
 

Мнозина си мислят, че протеините и ММА не се комбинират добре, само че недостигът на протеини ще доведе до загуба на мускулна маса и ще те направи по-слаб. А точно това не искаш да се случва, особено ако си боец. Затова е важно да приемаш максимално много протеини - започни от храната, но добавките ще ти помогнат да приемаш дори повече.

Протеинът на прах ти дава достатъчно количество, за да поддържаш тялото си здраво и да се развиваш, но е и изключително удобен, тъй като се предлага в различни разновидности на вкус и съставки, като има и веган решения.

Рибено масло

 
Освен ако не живееш в пещера (има ги и такива), най-вероятно си чувал за множеството ползи от рибеното масло - особено за атлетите. Позитивите наистина са много, като само някои от тях включват подобряване на здравето на ставите, на сърцето, спомага за контрола на теглото и подобряват функцията на мозъка. Ползите от омега-3 мастните киселини са ключови за бойците и професионалистите, които тренират няколко пъти в седмицата.

Рибеното масло се препоръчва за поддържане на ставите при практикуване на бразилско джиу-джицу, както и други видове граплинг, които биха натоварили и износили ставите ти - в такива случаи рибеното масло е идеалното решение.
 

Добрата новина е, че вече много установени компании предлагат и веган алтернатива на рибеното масло - използват веган омега-3 от от водограсли, например.

Заключение


В крайна сметка, наистина ли са толкова необходими добавките за професионалните бойци? Отговорът е не, разбира се, но ползите от приема им въобще не е за пренебрегване, особено когато се предлагат толкова органични и дори веган алтернативи - просто няма причина защо да не ги приемаш. Дори и да срещнеш проблем с някоя от добавките, ще се намери алтернатива, която да я замести. Някои хора също са по-чувствителни към кофеина, затова е важно наистина важно подборът на добавки да бъде информиран. Успех!

Ще очакваме в коментарите мнението ти по темата - взимаш ли добавки, какви? Какъв е твоят съвет към останалите за добавките?

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес