Най-големият сайт за бойни спортове

       

9 храни, задължителни за всяка диета

9 храни, задължителни за всяка диета
Публикувано на: Май 23, 2012 в 12:30 ч
Снимка: wikimedia.org

Ако се стремите да живеете здравословно, обмислите как бихте могли да вкарате следните храни във вашата диета, за да получите най-големи здравословни ползи.

Извара
Това хапване съдържа в себе си казеинов и суроватъчен протеин. Суроватъчния протеин освен, че е важен за всеки трениращ, той участва в изграждането на мускулите и горенето на мазнините. Казеиновият протеин, от друга страна, се абсорбира по-бавно от тялото, което го прави добър избор преди лягане, който да държи тялото в анаболно състояние докато спите.

Фъстъчено масло
Освен че има много протеини, полезни мастни киселини, витамини и минерали... има и фибри. Фъстъченото масло е добре познато и използвано при възстановяване на мускулни травми. Това го прави перфектна добавка към следтренировъчния ви протеинов шейк.

Сьомга
Когато искате да качите чист мускул, сьомгата е крачка пред всички останали рибоци. Тази риба е с високо съдържание на протеин - в обикновена консерва соьмга може да откриете до 30 грама от него. Освен това мазнините в рибата са много по-полезни в сравнение с други меса.

Пиле
Тази птичка е станала най-добрия приятел на всеки трениращ. Пилето има добро съотношение между протеини и мазнини - в 170 грама пилешки гърди има 200 калории, 40 грама протеин и само два грама мазнини. Това е перфектната добавка към салати и сандвичи. Каквито и цели да сте си поставили, пилето е на ваша страна.

Яйца
Те са задължителни за всеки трениращ. Натъпкани са с най-добрия протеин (5-6 грама) и са само 60 калории на яйце. Важно е да знаем, че съдържат и много аминокиселини с разклонена верига (BCAA), които отговарят за мускулния растеж.

Риба тон
Евтина рибка. Рибата тон е перфектна храна за хората, които искат да ядат нещо качествено, но не са склонни да изпразват портфейла си. Една консерва от тази рибка съдържа 41 грама протеин и само 5 грама мазнини. Но се ограничете с една консерва на седмица, тъй като рибата тон е силен източник на живак.

Шоколадово мляко
Мускулите се изграждат извън залата и възстановяването е изключително важно. По време на тренировки, мускулът се натоварва и след това трябва да бъде възстановен с правилно хранене и почивка. След тренировка имате 30 минути, в които да попълните изразходвания за енергбия гликоген и да зареди с хранителни вещества, които да изградят чист мускул. Повечето видове шоколадови млека съдържат в себе си 20-25 грама въглехидрати и 8-11 грама протеин (за чашка над 220 мл), което го прави доста добър избор за след тренировка. Друго предимство на шоколадовото мляко е, че източника му е кравето мляко, което има 80% казеинов протеин и 20% суроватъчен. Аминокиселините от суроватъчния протеин моментално се абсорбират от мускулите, а аминокиселините от казеиновия протеин се абсорбират по-бавно.

Броколи
Броколите имат повече витамин С от портокалите и имат много антиоксиданти, които помагат за възстановяването на мускулите и укрепването на имунната система. Броколите съдържат и химикали, които намаляват нивата на естроген, увеличават нивата на тестостерон и се борят с натрупаните мазнини.

Говеждо
Говеждото е добра храна, когато искате да качвате чист мускул. В 100 грама месо се съдържат 30 грама качествен протеин, а освен това има и карнитин и Л-карнитин, които подпомагат сърдечната дейност. Има голямо значение обаче от коя част на животното е взето месото.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Заслужават ли си тестовете за непоносимост към храни?

Заслужават ли си тестовете за непоносимост към храни?
Знаеше ли, че на пазара има продукти, с които можеш сам да определиш дали имаш непоносимост към дадени храни? Как работи обаче?
Статии » декември 28, 2018 (0)
цялата статия

Вижте какво пие 'Планината' всеки ден, за да поддържа огромния си размер

Вижте какво пие 'Планината' всеки ден, за да поддържа огромния си размер
Той е един от най-силните мъже в света и приема шейковете доста сериозно.
Статии » октомври 20, 2016 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook