Зареждане

Резултатна тренировка при малко сън

Резултатна тренировка при малко сън
Публикувано на: Октомври 30, 2011 в 08:54 ч
Снимка:DVIDSHUB


Липсата на сън вече не е извинение за пропусната тренировка!

Като фитнес модел и треньор, Марк Мегна спазва строга програма. Всъщност, в много от дните се събужда в 03:45 и тренира до 19:00 почти без почивка. Често се случва да не си получава 8-те часа сън, които се полагат на атлетите, за да стават по-корави, но той се е приспособил. Ето как го прави той и как можеш и ти.

Подобри храненето си

По-доброто хранене ще осигури на тялото ти повече от хранителните вещества, нужни за възстановяване на тялото ти, когато спиш. Мегна също препоръчва да си взел половината от дневната си доза вода преди средата на утрото. "Доброто хидратиране ще те държи енергичен," споделя той.

Пропусни трудната част
"Избягвай сложните вдигания, като олимпийско обръщане на щанга или олимпийско вдигане на щанга над главата," предлага Мегна. "Те изискват допълнително внимание, за да бъдат изпълнени безопасно." Човек, който мисли "замъглено" и се нуждае от още сън трябва да се придържа към по-простите вдигания, извършвани по-бавно.

Опитай се да бъдеш постоянен
Всички знаем колко е трудно, но се опитвай да ставаш и да си лягаш по едно и също време всеки ден. Дори най-ненормалните часове могат да ти се струват нормални, когато тялото ти се адаптира към тази рутина.

Тренирай възможно най-рано
Ако тренирането сутрин е невъзможно, тренирай възможно най-рано следобяд. Колкото по-късно го правиш, толкова по-възможно ще бъде да си все още пълен с енергия, когато си легнеш. По този начин можеш да изгубиш още повече време от съня си. "Отбягвай да гледаш телевизия, да слушаш силна музика или да провеждаш стресиращи разговори преди лягане," казва Мегна. Приглуши светлината и се опитай да си починеш.

Съкрати тренировката
Най-важният хормон за растеж действа, когато спиш, така че губенето на сън може да се отрази в загуба на мускулна маса или в по-трудното и натрупване. Ако не можеш да спиш повече, поне се опитай да намалиш натоварването от тренировката, за да можеш да се възстановиш по-бързо и лесно. "Опитай с малко повторения и намали като цяло продължителността на упражненията," споделя треньорът. "Липсата на сън прави съсредоточаването още по-трудна задача, така че се придържането към кратките и по-леки серии ще ти помогне да поддържаш добра форма."

Хранителни добавки за сила и издръжливост


Измръзнали, мокри и изморени


За морските пехотинци липсата на сън е чист ад.

От морските пехотинци, най-елитната сила на американската армия, се изисква да преминат през брутален тренировъчен маратон, познат също като "Адската седмица", за да получат своя златен тризъбец. Какво вкарва в ада най-здравите момчета на планетата? По време на 5-дневния курс пехотинците получават по 4 часа сън, примесен с тренировки, включващи носене на телефонен стълб с ръце, протегнати над главата и тичане по около 60 километра дневно. Анонимен член на морската пехота споделя, че единственият начин да оцелееш това мъчение се крие в структурата на тялото. "Трябва да използваш психическата си сила и да се съсредоточиш върху едно нещо. Просто взимаш решение и действаш." Без значение колко боли, казва пехотинецът. "Не можеш да се самосъжалиш. Веднага щом го направиш, отпадаш." Припомни си това следващият път, когато трябва да ставаш в 06:00.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес