Най-големият сайт за бойни спортове

       

Екстремната тренировка: Колко много е наистина много

Екстремната тренировка: Колко много е наистина много
Публикувано на: Септември 11, 2012 в 09:59 ч
Снимка: wikimedia.org

Рутинната умерена физическа дейност е в плюс за сърцето и може да удължи живота, но прекалената тренировка за издръжливост може да разбие всички ползи, които се забелязват в тренирането.

Когато най-накрая се надигнеш от стола след работния ден и усетиш свободата от тиченето, може да ти се прииска да тичаш вечно, но възможно ли е да тренираш прекалено много?

Отговорът е да, според проучване, проведено от екип със съдействието на кардиолога д-р Джеймс Окийф. В някои случаи, тренирането може да има ефекта на лекарство, което може да се прилага за избягване на много хронични заболявания. Както и с предписаните лекарства обаче, с упражненията също може да се "предозира".

В общи линии, издръжливите атлети живеят повече от хората, застояващи се на едно място - живеейки средно 7 години повече. Обаче, когато учените се съсредоточили само върху хората, които изпадат в крайности по време на тренировки за издръжливост, не само че добрите черти на тези упражнения изчезнали, но и физическото претоварване вече било започнало да си взима своето.

По време на ектремна тренировка, като мератон, например, сърцето трябва да изпомпва 5 пъти повече кръв, отколкото е нужно по време на почивка. Тези прекомерни натоварвания се отразявали в краткотрайни промени в сърцето и големите артерии.

Без допълнителни тренировки, тялото обикновено се връща в нормално състояние в рамките на една седмица. Повтарящите се упражненя на екстремно равнище обаче, могат да наранят сърцето, което от своя страна увеличава рискът от неравномерно сърцебиене. Това може да доведе до по-сериозни проблеми напред във времето.

Учените без колебание отбелязват, че тренирането все пак е важно, най-вече ако човек иска да се чувства по-добре и да живее по-дълго. Повече от резултатите от една тренировка могат да бъдат постигнати при средно натоварване, 30-60 минути дневно.

Ако си бегач, това е около 15-25 километра на седмица - достатъчно, за да влезеш в ритъм и да се насладиш на тичането, но не прекалено, че да ти навреди на здравето по един или друг начин.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

4 съвета за по-добра имунна система

4 съвета за по-добра имунна система
Предлагаме ви няколко съвета как можете да подобрите защитата си от вирусни заболявания, подсилвайки имунната си система.
Статии » януари 28, 2014 (3)
цялата статия

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка
Ето че вече има и сериозно оправдание, всеки мъж да ходи на масаж - той подпомага много тренировките.
Статии » май 29, 2012 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook