Най-големият сайт за бойни спортове

       

Тренировките не те плашат? Ето какво изпускаш.

Тренировките не те плашат? Ето какво изпускаш.
Публикувано на: Април 10, 2019 в 19:47 ч
Нека си го кажем директно - тренировките трябва да те плашат. Особено ако целиш сила и мускулен растеж. Чети нататък, за да разбереш повече.

Едно от най-важните неща в живота е растежът.

Ако не изпитваш растеж, значи или западаш, или си в застой. А доколкото знаем, никой, озовал се в подобно състояние, не е прокопсал кой знае колко.

Що се отнася до физиката ти, растежът също е приоритет. Силата ти, големината на мускулите и представянето ти в залата винаги трябва да растат и да се подобряват - дори и това да се случва бавно.

Без значение с колко големи стъпки мърдаш, важното е да се движиш напред. Но мнозина от трениращите са в застой, заговорим ли за реален прогрес.

Ако мислиш, че си сред тях, не бой се - подготвили сме ти 2 метода, които ще ти гарантират растеж.


Когато тренираш, прави нещо, което те плаши





Мнозина от трениращите всъщност изпитват страх.

Може да е страх от провал.

Може да е страх да не се изложат пред останалите в залата.

Може дори да е страх от болката при по-тежка тренировка.

Много от трениращите всъщност така и не успяват да постигнат заветната си цел, тъй като се оставят на страха да води. Това е пример за крайно ограничаващо мислене.

Да речем, че си вдигал от лежанка 120 килограма (5х10) в продължение на последните 12 седмици, без да се престрашиш да качиш трудността.

Или пък правиш клековете наполовина?

Точно до тези решения се стига, остави ли се човек на страха. Опълчиш ли му се обаче, ще усетиш веднага разликата в начина, по който мислиш, и по който изглеждаш.

Когато се надъхаш да преминеш към някакво ново предизвикателство, което ще ти помогне да израснеш, ще започнеш да мислиш само за това - няма да можеш да спиш качествено дори.

Нормално е също когато се стигне до момента да правиш въпросното упражнение, да те е страх. Но пребориш ли се с ужаса, ще усетиш магията.

Преминеш ли бариерата, мисленето ти коренно се променя. Дори толкова много ще израснеш, че ще започнеш да гледаш на тренировките си по съвсем друг начин.

Затова нека те предизвикаме да започнеш с някакво малко ново предизвикателство, което да добавиш към тренировките си тази седмица. Направи нещо, което те плаши.

Използвай по-големи тежести.

Клекни докрай.

Намери някакво упражнение, което не ти се отдава, и започни да го правиш. Дори и да не успееш в началото, дори и да те посмачка психически това, ще го превъзмогнеш. С постоянство съвсем скоро ще започнеш да го правиш безупречно и да ставаш все по-добър в него.

Каквото и да решиш да правиш, важното е да усетиш пеперудите в стомаха. Разбира се, не използвай тежести, с които да си навредиш, но използвай такива, които ще те накарат да си излезеш от зоната на комфорт.

Преодолявайки страха, обричаш тялото и психиката си на положителен растеж.


Излез извън "кутията"


"Кутията" е там, където ти е толкова комфортно, колкото като си се завил през уикенда в леглото и нямаш никакво намерение да мърдаш където и да било.

За съжаление обаче, "кутията" поглъща и голяма част от трениращите, а престоят там, както навярно се досещаш, е доста опасен, тъй като "кутията" си има своите ограничения.

Решиш ли да останеш в нея, ще се лишиш от възможността да растеж. Това се отнася както до физическия, така и до психическия комфорт.

Така че, да речем, че тренираш здраво.

Започнал си със сериозна нагласа и първоначално си усетил прогреса. След време обаче тренировката и диетата, на които си разчитал досега, вече не дават същите резултати.

Продължаваш да си ходиш в залата, но не променяш нищо от това, което правиш там. Нагласата ти се променя, ставаш по-негативен, а когато се погледнеш в огледалото - все едно и също. Винаги на щангата има едно и също тегло.


Какво можеш да направиш по въпроса?

Можеш да си останеш където си - където ти е комфортно, където нямаш мотивация, резултатите са еднакви години наред и така и не използваш потенциала си.

Или можеш да излезеш от зоната на комфорт и да прибегнеш до различни тренировки, които ще са ти трудни, но ще ти помогнат да стигнеш нови висини. Най-лесно е да промениш броя серии, повторения или самите упражнения.

Трудно се взима подобно решение, но винаги си заслужава - просто няма нищо лошо в това да станеш по-силен, да натрупаш повече мускули и да калиш психиката си.

На кого му пука, че всички ползват уредите? Сега е моментът да станеш господар на желязото.

На кого му пука, че някои си "губят времето" в кардио? Сега е моментът да се качиш на пътечката, да се научиш да спринтираш и да станеш още по-атлетичен.

Не се оставяй на комфорта да те ограничава. Разбира се, ако тръгнеш след развитието, ще срещнеш много препятствия, но преодолявайки всяко едно, ти ще ставаш все по-силен.

Освен да качваш трудността, тази седмица дори можеш да пробваш с изцяло нова тренировка.

Направи нещо, което не си правил досега - време е да почувстваш малко дискомфорт.

Даже ще се радваме в коментарите да разберем какво е нещото, което си направил тази седмица въпреки страха, въпреки дискомфорта - напук на всичко, в името на успеха!


Тренировка за дискомфорт


Ако се чувстваш в застой, време ти е за промяна. Пробвай таки нова тренировъчна програма, за да предизвикаш тялото и духа си.

Знаем, че голяма част от мъжете тренират на следния принцип:

Понеделик: Гърди
Вторник: Рамо
Сряда: Гърди, бицепс, корем
Четвъртък: Почивка
Петък: Гърди и трицепс
Събота: Рамо, бицепс, корем
Неделя: Почивка

Знаем също, и че доста жени тренират по следния начин:

Понеделник: Крака, кардио, корем
Вторник: Кардио
Сряда: Кардио и корем
Четвъртък: Почивка
Петък: Крака, кардио и корем
Събота: Кардио
Неделя: Почивка

Като вземем предвид, че и повечето упражнения се претупват - кляка се наполовина, повторенията не се правят качествено, натоварването не е достатъчно и т.н., просто няма как да очакваме оптимални резултати. Затова нека оставим настрана тези две програми за момент...

Време е да шокираш тялото си с програма, изглеждаща по следния начин:

Понеделник: Долна част на тялото
Вторник: Горна част на тялото и кондиционни тренировки
Сряда: Почивка
Четвъртък: Долна част на тялото
Петък: Почивка
Събота: Горна част на тялото и кондиционни тренировки
Неделя: Почивка

Разбира се, можеш да насочваш програмата според целите си, подбирайки различни упражнения. Например, ако искаш по-оформени глутеуси и бедра, прави упражнения за задните части, не толкова за мускулите отпред. Това е.

Едва когато излезеш от зоната на комфорт, ще откриеш много неща за истината и успеха.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

9 съвета за мускулна маса без мазнини

9 съвета за мускулна маса без мазнини
Всеки иска да е едър, но разбира се, за предпочитане е да не е заради натрупалите се мазнини.
Статии » декември 4, 2017 (2)
цялата статия

6 начина да извлечете максимума от почивките по време на тренировка

6 начина да извлечете максимума от почивките по време на тренировка
Почивките по време на тренировка не бива да са загубено време, затова нека ви кажем как да извлечете максимума от тях.
Статии » юли 10, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook