Зареждане

Седем мита за кардио тренировката

Седем мита за кардио тренировката
Публикувано на: Август 2, 2008 в 10:55 ч
Снимка: tistory.com

 

Дали кардиото е отговора, за губене на мазнини? Има много различни становища за това, какъв вид кардио е най-доброто решение, както и колко дълго и колко често трябва да го практикувате, ако се опитвате да свалите килограми. Ами какво става, ако се опитвате да качите? Кардиото ли е това, което ще подкопае вашите усилия? Броят теории по този въпрос, е достатъчен за да Ви се завърти главата. Тук са изброени, някои от митовете, които обграждат този спорен въпрос.

 

Мит 1: Монотонното* (Steady-state) кардио е най-добрият начин за изгаряне на мазнини.
Истината: Въпреки че може да бъдете способни да изпълнявате този “по-лесен” вид кардио, за по-дълъг период от време, изгаряйки повече калории, докато правите това, онова, което се случва по-късно, е доста по-значително. С по-високата интензивност на тренировка, кардиото също е много по-интензивно, което именно кара вашето тяло, да изразходи по-голям брой калории до края на деня, по начин по който, ще може да се възстанови, след тежката тренировка. Резултата - по-голям брой изгорени общи калории.

 

Мит  2: Колкото повече кардио правите, толкова повече може да ядете.
Истината: Дали всеки един от нас, не иска това да беше истина? Толкова много хора живеят с лъжливата представа, че могат да изядат двоен чийзбургер и след това, просто да го "изгорят" във фитнеса. Първо - осъзнавате ли, че за това ще са Ви нужни близо 2 часа тичане, за да може да изгорите толкова много калории? Обзалагам се, че бургера, не Ви изглежда толкова апетитен, сега. Второ - ако се ръководите от този принцип, вероятно ще прекарате много, много време, правейки кардио, което ще доведе до претрениране, което пък е предпоставка за възникване на травма. Няма нищо, което да спира прогресa, както тези две, нежелани зла.

 

Мит 3: Носенето на тежести, докато правите кардио, Ви помага да изгаряте повече мазнини.
Истината: Ако смятате, че тежестите за глезени ще ви изтрелят към изгарянето на мазнини, помислете отново. Не само, че не са достатъчно тежки за да Ви засилят към значителното изгаряне на мазнини, но те също така нарушават вашия баланс, което може да причини травма. По-добре ще бъде, да се фокусирате към интензивността на вашето кардио, отколкото към съпротивата. Ако вашата цел е била да станете по-силни, разкарайте машината за кардио и влезте в залата с тежести. Това е мястото, където се постига прогрес в силата.

 

Ако вие отделяте само по 10 минути за кардио, трябва ли изобщо да си правите труда? Бихте ли изгорили повече мазнини ако не ядете преди вашата тренировка? Пробвайте и установете сами...

 

Мит 4: Трябва да правите едно и също кардио, всеки ден, ако искаде да видите прогрес.
Истината: По същия начин, както е и при тренировките с тежести, ако правите едно и също нещо ден след ден, тялото Ви ще се адаптира към това и ефект няма да има. Вие ще започнете да изгаряте все по-малко и по-малко калории, достигайки до това, от което се страхувате. Вместо това, опитайте да го стресирате, като един ден, вашето кардио се състои от бягане в парка или на пътеката във фитнеса, следващия ден, каране на колело или велоергометър, а третия ден работете на крос тренажора. Освен допълнителната смяна на машините на които тренирате, вие също така, не трябва да забравяте и да разнообразите интензивността на вашата тренировка. Това ще принуди тяло Ви да се "върти" между различните режими на работа: от това да бъде натиснато до максимум, до това да се остави да почине, което от своя страна ще се грижи прогресът да бъде осъществен.

 

Мит 5: Ако Ви остават ще 10 минути кардио, можете да ги пропуснете.
Истината: 10 минути са си 10 минути! Когато става въпрос за изгарянето на мазнини, всяко движение, което правите през деня, е от значение. Дори елементарно действие като вдигането на чашата Ви с кафе, гори калории. Ако откриете, че често търсите да откраднете нужното Ви за кардио време, тогава опитайте да разделите вашата тренировка на сегменти: 10 минути кардио сутрин, 10 минути кардио на обед и 10 минути вечер, биха били идеалното решение за вас.

 

Мит  6: Не трябва да ядете преди кардио тренировка, ако искате да изгорите мазнини.
Истината: Това е много дискутирана тема, и на практика, казаното по-горе, се определя от вида кардио, който правите. Ако правите „монотонно кардио”, тогава вие не трябва да ядете. Да тренирате на празен стомах, може дори да Ви помогне по-бързо да достигнете, запасите си от подкожни мазнини. Ако вие планирате да правите HIIT** спринт, преди това, трябва да сте яли. Този вид кардио изисква глюкоза за гориво, а неяденето ще захвърли вашето тяло в катаболно състояние (през което вие изгаряте мускулна тъкан, а не мазнини) и няма да бъдете способни да поддържате интензивността, която този тип кардио тренировка изисква. Далеч по-добре би било да хапнете малко храна, съдържаща въглехидрати и протеини, час преди тренировката си.

 

Мит  7: Кардио тренировката, изисква минимална концентрация, така че можете да се забавлявате, като четете или гледате телевизия.
Истината: Ако сте способни, да се концентрирате напълно върху гледането на телевизия или четенето на списание, по време на вашето кардио, то вие не тренирате достатъчно усърдно. Вашата скорост трябва да е достатъчно бърза, за да се концентрирате само и единствено върху изпълнението на настоящата задача, а именно, кардио тренировката. Добър избор е да обърнете внимание на вашите движения, за да сте сигурни, че използвате подходящата форма.

 

Кардио no-nos

 

Следващия път, когато попитате, какъв вид кардио тренировка, удовлетворява най-добре вашите нужди, запазете тези митове в ума си . Ако все още сте неуверени за това, какво би било най-подходящо за вас, следващото Ви действие, трябва да е разговор с подходящ треньор, който да Ви предложи подходяща програма.

 


Бел. ред

* „монотонно кардио” – например, бягането в парка сутрин с едно и също темпо, за един и същ определен период от време.

** HIIT - High Intensity Interval Training или „интервално кардио” – това е тренировка, при която се редуват максимално високо с ниско натоварване. Например редуване на спринт с ходене. Това е най-добрият начин за горене на мазнини без горене на мускули.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес