Най-големият сайт за бойни спортове

       

"Naked warrior" от Павел Цацулин

"Naked warrior" от Павел Цацулин
Публикувано на: Януари 31, 2012 в 14:00 ч
Снимка: wikimedia.org

carlos condit mma bulgaria

Павел Цацулин, Майстор на спорта, е бивш инструктор на съветските Специални части, коронован за  „съвременния крал на пудовките”.


 През 1998, Павел представя пред американска публика този руски ретро уред за сила и кондиция в статия носеща името „ За водката, киселите краставички, пудовките и други руски забавления”. Техниките и похватите на Павел са предмет на изучаване при американските пехотинци, тайните служи, както и при Тюлените.

 
В тази статия ще ви запознаем с техниките, които Цацулин описва в своята книга „Naked warrior” („Гол войн”), включващи предимно тренировки със собствено тегло, за изграждане на сила и издръжливост. Беше ни много интересно, как цяла книга може включва едва две упражнения (пистолет и лицева опора на една ръка) и същевременно да е обстойна и полезна.

Системата е невероятно полезна за хора, които разполагат с малко свободно време разредено през деня, като ученици, студенти, работещи и т.н. Ако например имате спокойна нощна смяна, това е идеалната алтернатива.

Принципи:
 

Сила, изградена въз основа силно изпъване на мускулите, а не чрез изтощаването им с повторения.

Голямото разтягане изисква силно съпротивление и концетрация върху мускулното съкращение. Хубавото разтягане може да бъде постигнато и без големи тежести, чрез внимателно преразпределелние на тежеста по отделните крайници.

Най-добрите силови постижения се постигат чрез ограничен брой упражнения с високо съпротивление, малак брой повторения, включващи цялото тяло.Голия войн включва две основни упражнения: клекове на един крак и лицева опора на една ръка. Това са плиометричните еквиваленти на трибойските упражнения

Силата е умение. Трябва да се достигне чрез упражнения, не чрез тренировки.

Ще се упражнявате всеки ден, през целия ден, наблягайки на мускулното съкращение, и на всяка цена отбягвате претренирането и тренировките до отказ. Умението да се генерира мускулни съкращение е най-важната променлива, в това да станете по силни, много по важна от това да натрупате мускулна маса.

Техниките на разтягане от бойните изкуства, ще ви направят по силни, позволявайки ви да напрегнете мускулите си повече .

Примерна тренировка:

Трудно е да се даде примерна тренировка, защото най-важното в този тип тренировки е разнообразието и градивността. Основните правила, който трябва да спазвате са броя на повторенията да не минава 5. Когато вече, 5-те повторения не са ви проблем, направете упражнението по-трудно, като например изпълните лицевата опора на една ръка в с един крак, при пистолета можете да постигнето това с допълнителна тежест или чрез смяна на краката в мъртвата точка. Отбягвайте претренирването на всяка цена и не приемайте това, което правите като тренировка, а като вид шлифовка на дадено умение.


За да има баланс, разпределяйте упражненията.


Пример: Ако днес направите 5 серии от 5 повторения на лицева опора на една ръка, които ви струват лесни, за утре си разпределете 10 серии от 5 пистолета (на крак).


0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Подскачай като боксъор

Подскачай като боксъор
Има си причина боксъорите да скачат на въже. Това е едно от най-успешните упражнения за изграждане на издръжливост.
Статии » октомври 27, 2010 (0)
цялата статия

Загрявка и разпускане при тичането

Загрявка и разпускане при тичането
При всяко тичане трябва да започнете със загрявка и правилно разпускане за да си спестите много травми.
Статии » юли 28, 2010 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook