Зареждане

Физиотерапия при болки в кръста

Физиотерапия при болки в кръста
Публикувано на: Септември 5, 2019 в 18:16 ч


Болките в кръста са често срещан проблем сред хората и най-често е следствие от стреса или неправилната стойка. Въпреки това обаче, болката в кръста може да се лекува и с упражнения. Ако нямате време или не ви се занимава да обикаляте по клиники, разгледайте следните упражнения, които могат да ви помогнат, без дори да излизате от дома си.


Разтягане


Ако имате болки в кръста е хубаво да разтягате краката, бедрата, коремните мускули и мускулите в долната част на гърба.

Правете по поне 8 повторения на всяка страна:

Hip Rolls
Standing on one leg and one hand over the head stretch



Упражнение 1: Коремни преси


Класическите коремни преси са добър метод за заздравяване на мускулите в долната част на гърба, както и на коремните мускули. Ето и какво трябва да направите:

1. Легнете на пода
2. Сгънете краката си в коленете, за да образуват обратно 'V'
3. От тази позиция поставете ръцете си на тила и избутайте тялото към краката си

За да не нараните гърба си, изпълнявайте упражнението бавно докато не легнете изцяло на земята всеки път, когато се връщате в изходна позиция.


Упражнение 2: Lower Backroll


Backroll-ът се изпълнява, лежейки на пода със сгънати колена и плоски на земята ходила. Придържайки раменете си към пода, бавно придвижвайте коленете си към едната страна, докато почти не докоснете пода. Когато усетите, че рамената ви се надигат, спрете да натискате колената. Задръжте позицията за 10 секунди и после изпълнете на другата страна.


Упражнение 3: Shoulder Blade Squeeze


Въпреки че това упражнение не включва движение в кръста, движението на раменете ще спомогне за подобряването на Вашата стойка.

Можете да изпълнявате упражнението кто седите на пода или на стол, изпъвайки раменете си назад, сякаш защипвайки горната част на гърба си. Задръжте позицията за 10 секунди.


Кога да пропуснете упражненията


Въпреки че упражненията са изключително полезни за гърба Ви, както и за всички мускули, които тренирате, има моменти, в които е по-добре да не се натоварвате:

1. Когато не сте се наспали достатъчно. Без значение дали ще правите кардио или силови упражнения, не е препоръчително да тренирате, ако не сте се наспали достатъчно. Ако тренирате, когато Ви се спи, ще изморите мускулите си допълнително.

2. Когато имате проблеми с гърба. При наличието на заболявания като остеопороза, например, е редно да се консултирате с лекар отностно тренировъчния ви план. Не се притеснявайте, пак ще можете да тренирате. Въпросът е да сте запознати с правилните движения, които няма да натоварят излишно гърба Ви.


Не прекалявайте


В крайна сметка, тренирате защото искате да облекчите болката в гърба - не да я засилите или прехвърлите в друга частна тялото. Затова и не трябва да се натоварвате прекалено, когато правите упражнение за гърба. Важно е да знаете какво правите - с правилната техника ще стигнете далеч.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес