Зареждане

7 начина да бъдем по-добри тренировъчни партньори

7 начина да бъдем по-добри тренировъчни партньори
Публикувано на: Март 14, 2018 в 21:28 ч

Забравете за дъмбелите и за пудовките, лостовете, кростренажорите... дори и за късметлийската тениска, с която правите мъртва тяга. Най-важната "екипировка" в залата си остава пичът, който ви "гледа" докато сте на лежанката и следи да не се обезглавите докато се опитвате да си подобрите личния рекорд.

Точно така. Истинският партньор може да ви мотивира, да ви надъха, но също така и да ви предпази.

С голямата сила обаче идва и голямата отговорност. Ето няколко ключови елемента на добрия тренировъчен партньор:

Знае кога да 'гледа' и кога - не




Следенето на ключовите упражнения си е съвсем отделно умение, но заедно с него е важно да се знае и кога е по-добре да не се прави. Няма нищо по-дразнещо от това някой да изтръгне лоста ти от ръцете, тъкмо когато решиш, че си завършил най-удовлетворяващото за цялата тренировка повторение. Праткическото правило гласи: Ако лостът се движи, без значение колко бавно, не го пипайте. Също така, освен ако не опитвате някаква специална техника, няма нужда да помагате с всички останали повторения, освен първото, за което сте бил необходим. Ако партньорът ви има нужда с едно повторение, може би това е добре да бъде и последното за серията. Най-важното - въпреки че не е необходимо постоянно да му помагате, все пак следете положението внимателно отстрани и окажете помощ винаги, щом се наложи.

Винаги е точен




Часът е 17:30. Изпили сте шейка си преди тренировка, стегнали сте маратонките, загрели сте подходящо и сте готови за подвизи. Партньорът ви обаче, с когото трябваше да се срещнете преди половин час, го няма никакъв.

Когато закъснеете или не се появите за тренировка, можете тотално да убиете мотивацията на своя партньор и дори да го накарате да промени тренировъчния си план. А когато ви зарежат и вас, ще разберете колко е неприятно всъщност. Така че, също както бихте постъпили и при интервю за работа, бъдете сигурни, че сте готови навреме.

Знае кога да надъхва




Дори най-целеустремените от нас имат дни, в които просто не са особено мотивирани да тренират. Точно в тези моменти партньорът може да се окаже изключително важен и да влее нови сили, за да довършим тренировката си - нещо, което може би не би се случило, ако тренирахме сами. Ако обаче видите, че партньорът ви няма стимул, не се движи добре и рискува да се нарани, ваша отговорност е да го посъветвате да приключи за днес и другия път да даде всичко от себе си.

Играе ролята на треньор




Едно от най-хубавите неща на това да имате един партньор, с когото да тренирате е, че той е запознат с вашите силни страни, знае как се движите и разбира целите ви. Той може да бъде незаменим, когато избирате тежестите си или когато трябва да корегирате техниката си. Дори по време на серия, един истински тренировъчен партньор може да ви дава насоки, с които да ви помогне да довършите някое повторение. Някои движения в залата могат да бъдат наистина сложни и някой, който ви следи отстрани, би могъл да ви даде изключително ценни съвети.

...но не прекалява




Има ги и тези партньори, които анализират прекалено много и започват да крещят още преди да сме докоснали лоста. Изберете партньора си спрямо своите цели в залата и се уверете, че ви спестява ненужните съвети по време на серия. Дори и да грешите много, не е възможно да корегирате всичко едновременно - особено, когато сте се натоварили. Оставете трениращия да се помъчи и после дискутирайте какво може да подобри.

Мисли за "отбора"




Има причина отборите в някои спортове да тренират заедно. Създава чувството за отборност, за единствео и налага мисленето "ние срещу целя свят", което изгражда шампиони. Дори хората, които практикуват спортове, в които са сами (тенис, борба и пр.), тренират в групи. За цел е хубаво да си поставите постигането на подобно мислене с вашия партньор. Това ще ви помогне да станете много по-отговорни и отдадени във всяка една тренировка. Може дори и да се окаже причината да разширите границите си, за да не "предадете отбора".

Подготвен е




Колкото и да е приятно да изключваме всякаква мисловна дейнсот в залата и да наблегнем на физическото натоварване, не бихме искали да бъдем като озни тип, който никога не предлага нищо ново по време на тренировка. Не очаквайте партньорът ви да мисли особено докато тренира. Поразтърсете се за някоя програма, по която можете заедно да работите. Или пък си измислете надпревара - кой пръв ще успее да направи нещо. Добрата подготовка и предлагането на свежи идеи по време на тренировка ще ви гарантира, че следващия път отново ще ви повикат в залата.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес