Най-големият сайт за бойни спортове

       

Шестте най-важни суплемента след тренировка

Шестте най-важни суплемента след тренировка
Публикувано на: Април 10, 2013 в 09:06 ч
Снимка: wikimedia.org
В края на всяка тренировка мускулните влакна, които са били натоварени, са в доста лошо състояние. Те буквално са разкъсани от мъченията, на които сте ги подложили в залата. Нивата им на гликоген (запасите от въглехидрати) са напълно празни и те започват бързо да разграждат протеина, от който са направени. Добрата новина е, че мускулите са направени така, че да погълнат това, което им дадете веднага и да преминат в анаболен (изграждащ) режим. Но това трябва да стане бързо. Според повечето изследвания има 45-минутен прозорец, в който мускулите са склонни да приемат с широки обятия хранителни вещества. Ако изпуснете тази възможност, мускулния растеж ще бъде възпрепятстван. Желателно е след тренировките да се сдобиете чрез храна или добавки със следните вещества възможно най-бързо.
 

Суроватъчен протеин

 
Във въпросното време след тренировките не е важно кога приемате веществата, а колко бързо тези вещества отиват в мускулите. Единствения достатъчно бърз протеин е суроватъчния.
 

Казеинов протеин

 
Казеиновият протеин е по-бавно разградим и усвояем и е от полза за да продължи по-дълго мускулния растеж. Добър вариант за хранителна добавка е някоя протеинова матрица, която комбинира двата типа протеин - суроватъчен и казеинов.
 

BCAA

 
Аминокиселините с разклонена верига (BCAA) - левцин, изолевцин и валин - са най-важните аминокиселини, нужни за мускулен растеж. Много изследвания показват, че именно левцинът е ключът, който стартира процеса на протеинов синтез.
 

Бързо-усвояеми въглехидрати

 
Веднага след тренировка са ви нужни бързи въглехидрати. Бавните въглехидрати от източници като плодове или пълнозърнести храни, няма да успеят да се усвоят в този кратък времеви прозорец, за да запълнят нивата на гликоген, за да имате достатъчно енергия след това.
 

Креатин

 
Трябва да държите нивата си на креатин в мускулната клетка оптимални, за да имате сила и енергия. След тренировка е много удачно да вземете доза креатин.
 

Бета-аланин

 
Аминокиселината бета-аланин е важна за мускулната сила и издръжливост. Изследванията сочат, че тя помага на ефекта на креатина след тренировка, като допринася за мускулния растеж.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Кой е най-добрият л-карнитин?

Кой е най-добрият л-карнитин?
Хранителните добавки за намаляване на телесното тегло са толкова популярни през пролетния сезон, че изместват дори диетите.
Статии » май 22, 2011 (13)
цялата статия

Няколко факта за добавките

Няколко факта за добавките
Като стане дума за диетата и тренировъчната ти програма, няма спор, че ще започнеш да разглеждаш множество различни добавки.
Статии » февруари 9, 2011 (16)
цялата статия
Мнения в Facebook