Най-големият сайт за бойни спортове

       

Малко повече за витамин B

Малко повече за витамин B
Публикувано на: Ноември 6, 2011 в 09:28 ч
Снимка: wikimedia.org
След като ви запознахме с малко повече информация за витамин А, идва ред на известното като "витамин В" вещество, което всъщност представлява съвкупност от 8 различни водоразтворими витамини, познати и като "витамин В-комплекс". Този комплекс играе важна роля в регулирането на метаболизма на клетките, а от там и в снабдяването ни със енергия, нужна за извършване на каквито и да са психически действия.


Често различните витамини, изграждащи този В-комплекс, могат да бъдат в същите храни, така че няма да има нужда да допълваш диетата си, за да компенсираш недостига на витамин В. Ако ядеш разнообразна храна, не би трябвало да имаш проблеми с неговото набавяне.

Ето най-важната информация, която би било добре да знаеш, за витамин В.

С какво витамин В е полезен за здравето

Всички В витамини "работят" заедно, за да ни осигурят здрава телесна система. Понякога, когато имаш недостиг на един витамин, е много вероятно да имаш недостиг и на друг.

Различните разновидности на витамин В са:
Витамин В1: Тиамин
Витамин В2: Рибофлавин
Витамин В3: Ниацин
Витамин В5: Пантотенична киселина
Витамин В6: Пиридоксин
Витамин В7: Биотин
Витамин В9: Фолиева киселина
Витамин В12: Цианокобаламин

Подробно описание на всички разновидности може да прочетете в статията Витамини от група B.

Заедно, тези витамини ти осигуряват по-силна имунна система, по-добра функционалност на нервната ти система, поддръжката на метаболизма, увеличават растежа на клетките и тяхното делене в тялото.

Витамин В6 е изключително важен не само за разграждането на приетите протеини, но и за правилното използване на аминокиселините. Тези, които приемат голямо количество протеини, което е често явление сред мъжете, които се занимават с бодибилдинг, трябва да се опитват да повишат приема точно на този В витамин, защото им е нужен в по-големи количества, за да може да обработи голямата доза протеини, вкарани в тялото.

Витамин В6 също помага за стабилизирането на нивото на кръвна захар, което е много важно за хората, които имат известни проблеми с нивото на инсулин - диабет или хипогликемия, например.

Когато приемът ти на калории е нисък, витамин В6 би бил от полза, за да ти помогне да си набавиш нужната енергия от въглехидратите, които поемаш. Така че, зa да не чувстваш умора, когато си на диета, трябва да се опитваш да си набавяш достатъчно витамин В6.

Като допълнение, В витамините също помагат за преодоляването на депресия и могат да намалят риска от сърдечно-съдови заболявания.


Храни, съдържащи витамин В-комплекс

Витамин В-комплекс се съдържа най-много в хляба или хлебните изделия, тъй като маята е много добър източник на това хранително вещество. Като се има предвид това, можем спокойно да кажем, че и бирата е добър източник на този витамин, тъй като се прави от пивоварска мая.

Освен тези 2, други източници на витамин В-комплекс са:
Картофи
Банани
Леща
Люти чушки
Риба Тон
Боб
Ядки
Яйца
Овесени ядки
Някои енергийни напитки
Пилешки гърди
Доматен сок

Препоръчителен прием на витамин В-комплекс

Тъй като витамин В-комплекс е водоразтворим, той не се натрупва в тялото и бива изхвърлен от тялото, ако количеството му надвишава нужното. По тази причина, е много важно да приемаш всеки ден витамин В-комплекс. В противен случай може да се проявят симптоми на недостиг.

Препоръчителният прием на витамин В6 е 1.3мг дневно до 50-годишна възраст и 1.7мг дневно от 50 години нагоре. Препоръчително е обаче да увеличиш приема на 2мг на ден, ако не приемаш нужните 2000 калории всеки ден.

Повечето хора не би трябвало да имат проблеми, стига да се хранят разнообразно. Може да бъде забелязано натравяне само при изключително големи дози витамин В-коплекс, приети чрез хранителни добавки. Когато човек се натрови, може да настъпят различни неврологични проблеми или вкочаненост.

Симптомите на недостиг на витамин В-комплекс включват, но не се ограничават с тях, болки на езика, раздразнителност, липса на концентрация, чувства на депресия и конвулсии. Като допълнение, всички, които консумират големи количества алкохол или са алкохолици, трябва да приемат допълнително витамин В-комплекс, защото алкохола може да затрудни работата на някои витамини и да причини тяхното изхвърляне от тялото.

Витамини и минерали от нашият онлайн магазин


Основни правила за витамин B

Опитай се да си набавяш нужното количество витамин В-комплекс от разнообразно хранене. Даже тези, които следват ниско въглехидратни диети и консумират малки количества изделия, съдържащи мая, могат да си набавят нужните витамини, тъй като те се съдържат и в рибата, пилешките гърди и ядките. Също така има голямо разнообразие от хранителни добавки, съдържащи витамин В-комплекс, така че това е още един вариант да си набавиш тези витамини, ако усещаш техния недостиг. Добра и доказала се добавка сред спортуващите е Now - B-50.

Ако информацията, която намерихте при нас за витамин B ви е била полезна, може да споделите статията с приятелите си в Facebook:

 

Свързани Статии

Шестте най-важни суплемента след тренировка

Шестте най-важни суплемента след тренировка
В края на всяка тренировка мускулните влакна, които са били натоварени, са в доста лошо състояние.
Статии » април 10, 2013 (4)
цялата статия

Протеинов шейк преди лягане

Протеинов шейк преди лягане
Ако имате навика да вечеряте, да тренирате, а след това да се гмурнете директно в леглото, вероятно изтощавате тялото си и го лишавате от протеин за да изгради мускулите.
Статии » април 5, 2012 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook