Зареждане

Облекчи мускулната треска в рамената

Облекчи мускулната треска в рамената
Публикувано на: Август 24, 2019 в 16:41 ч
Мускулната треска и болката в мускулите са познати на всички, без значение от формата. Понякога причината е, че си пропускал дадени упражнения или цели тренировки и тялото ти е отвикнало, но въпреки това го натоварваш рязко. Ако прекалиш в такава ситуация, на следващия ден най-вероятно ще те понаболяват части от тялото.

Добрата новина? Колкото и да е неприятна, мускулната треска минава за 24-72 часа, но и е добър знак, че си направил истинска тренировка. Натоварил си тялото си достатъчно, за да причиниш микротравми на тъканите - а така тялото ти расте. Лошата новина е, че чувството от добре свършената работа не е чак толкова приятно.

Мускулната треска се свързва с умора, схващания, отслабналост и дори болка. Обикновено се получава при по-тежки тренировки, когато тялото е нантоварено до такава степен, че се получават малки разкъсвания в мускулните фибри. Тези разкъсвания обаче водят до ускорен протеинов синтез и до адаптиране на тялото към стрес и напрежение. Натоварването на мускулите, както е известно, е ключово за техния растеж.

Но границата, отвъд която идва претоварването е много тънка - след даден момент просто мускулната треска ще ти каже, че си прекалил.

Ако изпитваш болка и схващания в рамената, то има няколко неща, които можеш да направиш, за да облекчиш болката. Стречингът обаче не е решение.

Ти си на ход


Няма универсално решение за мускулната треска, но има няколко неща, които можеш да пробваш, за да преминеш през нея по-леко. За да намалиш възпалението и да подобриш движението в схванатите рамена, трябва да раздвижиш кръвта в областта.

Това може да стане по няколко начина: Пробвай с гореща влажна кърпа за по 10-15 минути 2 до 3 пъти на ден, леко масажирайки, или с леки упражнения, които да раздвижат мускулите без да ги натоварват излишно. Една сауна с гореща вана или душ също могат да помогнат.

Ако изпитваш болка, обмисли противовъзпалителни като вариант, но не използвай лед - проучвания сочат, че ледът не помага в такива ситуации. Увери се, че приемаш достатъчно вода и протеини.

Най-важното? Търпение. Симптомите могат да отминат след 1-3 дни. Ако продължат по-дълго или се усложнят обаче, посъветвай се с лекар, за да отстранинш проблема.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес