Зареждане

Имаш ли проблем с нощнoто хранене?

Имаш ли проблем с нощнoто хранене?
Публикувано на: Ноември 20, 2011 в 10:36 ч
Снимка: wikimedia.org

Стресът и мазнините


Наскоро учени са открили вредите от притесненията: Те карат вредните за сърцето мазнини да циркулират по-дълго време в кръвообръщението и може да бъде главна причина за среднощните похапвания.

Кръвните тестове на 70 доброволци (на възраст между 40 и 61 години) показват, че триглицеридите (кръвни мазнини, свързани със сърдечните удари и инфаркт) се задържали в кръвта 15% по-дълго, когато участниците били стресирани, казва д-р Катерин Стоуни, професор по психология в университета в Охайо. "Това се наблюдаваше при всеки, когото тествахме."

Синдромът на нощното похапване

Чрез неголямо Норвежко проучване, учените открили, че при жените със "синдромът на нощното похапване" хормоните не действали както трябва по време на стрес.

Ето как да надхитрим стреса.

Ако си правиш закусчици с храни, богати на мазнини или хапваш повече, от колкото имаш нужда, когато си по-натоварен, първо премахни чувствата на стрес и притеснения. "Дълбокото дишане, физическите упражнения, галенето на кучето или котката, ако имаш такива, взимането на дълъг душ или вана - всяко нещо, което ти действа добре е подходящо," споделя д-р Стоуни, "Трябва да се пречистиш от притеснителните мисли. Много често самите те са причината за чувството на стрес."


Как да преодолеем проблемите

Ако ядеш през нощта, някоя диета за хора, които имат проблеми с храненето, може да бъде от полза. Най-вероятно имаш синдрома на нощното хранене, ако консумираш поне половината от дневното ти количество храна след вечеря, не можеш да заспиш лесно или да спиш спокойно, ядеш, като се събудиш посред нощ, предпочиташ различни сладки изделия и не изпитваш нужда от закуска сутрин. Грет Биркетвед, учен от училище по медицина в Ню Йорк Сити, също предлага отпускащи и освобождаващи от стреса дейности вечерно време. Някои от нейните пациенти се чувстват по-добре, когато ядат пуйка или фъстъчено масло, които са богати на триптофан и аминокиселини, които от своя страна спомагат да се почувстваш по-сънлив.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес