Зареждане

8 трика за по-бързо възстановяване

8 трика за по-бързо възстановяване
Публикувано на: Юли 3, 2018 в 07:44 ч

Завръщай се по-голям, по-здрав и по-свеж след всяка тренировка със следните съвети.

Охлади се


Според проучванията се препоръчват резки промени в температурата за възстановяването на мускулната тъкан, за намаляне на подуването и изчистването на млечната киселина. Пробвай с 5-минутно тичане или разтягане, шестминутна смяна на горещ душ (37-43 градуса) и ледена вана, шестминутно колоездене, ходене или разтягане с нисък интензитет, като накрая приключиш с двуминутна ледена вана.

гликемичният индекс


Въпреки че нискогликемичните храни спомагат за задържането на енергията през деня, високогликемичните, като белия хляб, пъпешите и стафидите, са изключително полезни за след тренировка, тъй като вкарват глюкоза в кръвта.

Протеинова мощ


Възползвай се от комбинация с протеини и въглехидрати до половин час след тренировката. Въглехидратите ще вдигнат инсулина, който пък ще прати протеините до нуждаещите се мускулни клетки. Протеините са важни за възстановяването им. Като съотношение между въглехидратите и протеините се препоръчва 4:1.

Разтягай


Разтягай след тренировка, за да подобряваш еластичността на мускулите си. Разтягайки за по 30 секунди, ще намалиш сковаността в мускулите. Да не говорим, че и така пречистваш тялото си.

Черешката на тортата


Или пробвай поне само с черешовия сок - съдържа много антиоксиданти и противовъзпалителни вещества, които спомагат за възстановяването.

Отиди на масаж


Масажът след тренировка предотвратява мускулната треска. Той отпуска напрежението и премахва болката след тежка тренировка.

Потъркаляй се


Фоум ролерите са полезен уред за масажиране. Могат да се използват за намаляване на напрежението в различните мускулни групи, както и за разтягане на гръбначния стълб.

Хидратирай се


Тялото ти се нуждае от допълнително вода 2-3 часа след тренировка. Учените препоръчват да се приема 1.2-1.5 пъти повече вода от загубеното по време на тренировка количество течности. Претегляй се преди и след тренировка, за да разбереш колко вода ти е необходима.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес