Най-големият сайт за бойни спортове

       

8 трика за по-бързо възстановяване

8 трика за по-бързо възстановяване
Публикувано на: Юли 3, 2018 в 07:44 ч

Завръщай се по-голям, по-здрав и по-свеж след всяка тренировка със следните съвети.

Охлади се


Според проучванията се препоръчват резки промени в температурата за възстановяването на мускулната тъкан, за намаляне на подуването и изчистването на млечната киселина. Пробвай с 5-минутно тичане или разтягане, шестминутна смяна на горещ душ (37-43 градуса) и ледена вана, шестминутно колоездене, ходене или разтягане с нисък интензитет, като накрая приключиш с двуминутна ледена вана.

гликемичният индекс


Въпреки че нискогликемичните храни спомагат за задържането на енергията през деня, високогликемичните, като белия хляб, пъпешите и стафидите, са изключително полезни за след тренировка, тъй като вкарват глюкоза в кръвта.

Протеинова мощ


Възползвай се от комбинация с протеини и въглехидрати до половин час след тренировката. Въглехидратите ще вдигнат инсулина, който пък ще прати протеините до нуждаещите се мускулни клетки. Протеините са важни за възстановяването им. Като съотношение между въглехидратите и протеините се препоръчва 4:1.

Разтягай


Разтягай след тренировка, за да подобряваш еластичността на мускулите си. Разтягайки за по 30 секунди, ще намалиш сковаността в мускулите. Да не говорим, че и така пречистваш тялото си.

Черешката на тортата


Или пробвай поне само с черешовия сок - съдържа много антиоксиданти и противовъзпалителни вещества, които спомагат за възстановяването.

Отиди на масаж


Масажът след тренировка предотвратява мускулната треска. Той отпуска напрежението и премахва болката след тежка тренировка.

Потъркаляй се


Фоум ролерите са полезен уред за масажиране. Могат да се използват за намаляване на напрежението в различните мускулни групи, както и за разтягане на гръбначния стълб.

Хидратирай се


Тялото ти се нуждае от допълнително вода 2-3 часа след тренировка. Учените препоръчват да се приема 1.2-1.5 пъти повече вода от загубеното по време на тренировка количество течности. Претегляй се преди и след тренировка, за да разбереш колко вода ти е необходима.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Резултатна тренировка при малко сън

Резултатна тренировка при малко сън
Ако нямате достатъчно време за сън, но държите на тренировките си, ето няколко съвета за приспособяване.
Статии » октомври 30, 2011 (2)
цялата статия

Силата на мелатонина

Силата на мелатонина
Вероятно имате часовник с аларма, нали? Това са тези часовници създадени да будят хората. Освен това имате и часовник за заспиване.
Статии » октомври 22, 2011 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook