Зареждане

7 напитки преди лягане, които ни помагат да сваляме килограми

7 напитки преди лягане, които ни помагат да сваляме килограми
Публикувано на: Август 19, 2019 в 23:50 ч
Всеизвестен факт е, че лошият сън води до натрупване на килограми, объркване на хормоните, глад на следващия ден, както и проблеми със захарта и инсулина.

Така че ако имаш проблем и не спиш добре, предлагаме ти да пробваш със следните освежаващи напитки преди да си легнеш да спиш. Навярно знаеш, че кафеинът и захарта преди лягане може и да не са най-добрите варианти, но други съставки наистина могат да ти помогнат да натрупаш маса, да подобриш кръвообращението си и да гориш мазнини.

Подготвили сме за теб един списък със 7 напитки за вечерта, които могат да ти помогнат да гориш нежелани мазнини докато спиш.

Мляко



Чаша мляко (топло или горещо) може да ти помогне да спиш по-добре, благодарение на здравословната доза триптофан и калций, споделят експертите. А повече сън значи по-малко глад на следващия ден. Млякото също е добър източник на протеин, което спомага за заздраването на мускулите и техния растеж.

Гроздов сок



Малка чаша 100-процентов гроздов сок преди лягане може да се отрази изключително благоприятно на съня и да ти помогне да гориш мазнини.

Проучвания сочат, че отделеният инсулин заради прстите въглехидрати от сока спомагат за биологичния ритъм.

През 2015-та едно проучване показва, че резвератрола, антиоксидант, който се съдържа в гроздето, превръща задържащите калории бели мазнини в горящи калориите кафеви мазнини. С един куршум - два заека.

Ако си дочул някъде за виното нещо, да - то също е полезно, защото съдържа резвератрол. За жалост, алкохолът не е най-доброто решение преди лягане. Университетът в Мелбърн стига до извода, че хората, които пият преди лягане имали сходни нервни импулси в мозъка докато спят, все едно цяла нощ им се пуска ток по тялото.

Чай от лайка



Гореща чаша от този вълшебен чай може да повиши нивата на глицин в тялото ти - невротрансмитер, който успокоява нервите и съзнанието.

Друг плюс е, че повишава телесната температура, в отговор на което тялото започва да се охлажда, а това успива.

Освен това, лайката спомага за контрола на глюкозата и спомага за свалянето на излишно тегло.

Като цяло, гледай чайовете, които пиеш преди лягане да са без кофеин.

Кефир



Направен от ферментирало мляк, тази богата на пробиотици напитка действа благоприятно на чревния микробиом, повишайки количеството полезни бактерии в организма - това води до по-добре храносмилане, като също ти помага да усвояваш по-пълноценно витамини и минерали.

Проучване, публикувано в British Journal of Sports Medicine доказва връзката между кефира и подобрения сън, както и по-доброто представяне в залата.

Шейк със соев протеин



Соята, в млечна или под форма на прах, е пълна с аминокиселината триптофан.

Според проучване на Бирмингамския университет, соята може да подобри съня, действайки като стимулант за успиващия мелатонин. Освен че помага при заспиване, триптофанът също поннижава кортизола и така се бори с мазнините по корема.

Вода



Ако пиеш вода, не приемаш калории, а това винаги е сериозен бонус, ако сваляш килограми. Има проучване, което сочи, че пиенето на вода се свързва с по-възстановителен сън и по-малко сънливост на следващия ден. А да не говорим, че сам по себе си по-добрият сън спомага за загубата на тегло.

Консумирането на вода е добро решение за запазване на баланса в организма, като разбира се, трябва да се внимава, защото ако прекалиш, може да ти се налага да ставаш повечко през нощта. Затова се хидратирай редовно през деня и си наваксай предварително преди лягане.

Шейк с казеин протеин



Протеинът преди лягане, особено ако си тренирал през деня, може да стиммулира възстановяването на мускулите докато спиш. Това ще доведе и до повече сила, разбира се. А колкото повече мускули имаш, толкова повече калории ще гори тялото ти през деня и ще работи на по-високи обороти.

Но колко добре мускулите ти възстановяват протеините си през нощта зависи много и от наличните аминокиселини, сочат проучвания.

Когато на спортисти били дадени протеинова напитка и плацебо преди лягане, протеиновият синтез бил по-ускоренн с 22% при тези, пили протеин, в сравнение с плацебо групата. Учените също споделят, че казеиновият протеин може да е по-ползотворен от суроватъчния, тъй като се разгражда по-бавно, така че тялото ти ще има запас за по-дълго. Имай предвид все пак, че са необходими още проучвания по темата.


0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес