Зареждане

4 полезни съвета, които ще ти помогнат с отслабването

4 полезни съвета, които ще ти помогнат с отслабването
Публикувано на: Февруари 13, 2019 в 20:09 ч
Свалянето на килограми понякога звучи като невъзможна задача. Проблем е също и че това, което работи в даден период от време, например, след месец вече може да не помага - качването на кантара се превръща в игра на рулетка.

Разбира се, поради тази причина и много хора се объркват защо не могат да свалят желаните килограми. Те често се допитват до диетолози, като отговорът, който получават е, че отслабването всъщност е доста по-тежка задача, отколкото звучи. Става въпрос за един куп фактори, сред които се включват сънят, упражненията, генът, структурата на тялото, възрастта, полът, диетата, хидратацията, стресът, нагласата и пр.

Само защото отслабването е толкова сложно, не означава, че е трудно. Ключово е човек да си опрости целия подход, стане ли дума за диети и упражнения.

За пример сме подготвили 4 простички съвета, които ще ти помогнат сериозно да постигнеш целта си и да свалиш дразнещите килограми.


Фокусирай се върху качествената храна



Гладът и ограниченията са сред най-големите проблеми за почти всички, които спазват някаква диета. Нещата не е речено обаче, че трябва да стоят по този начин. Даже напротив.

Как да се справиш с проблема? Яж храна, богата на различни протеини (яйца, риба и чисти меса), зеленчуци и плодове, здравословни мазнини (зехтин, авокадо, ядки) и качествени въглехидрати (картофи, батати, зърнени и бобени култури. Така ще си набавяш необходимите хранителни вещества, без да приемаш излишни калории.

Тъй като ще бъдеш сит, навярно няма да те привлича толкова останалата храна, която далеч не е толкова богата на хранителни вещества - паста, понички, пица, пържени храни, сладоледи и т.н.


Смени нагласата към въглехидратите



Много проучвания вече сочат, че премерената консумация на въглехидрати може да помогне с отслабването.

Не че има нещо магическо в нисковъглехидратните храни. Въпросът в случая е да намериш количеството, което можеш да следваш и да не прехвърляш. Оказва се, че ключовото за постигането на дадена цел при отслабването е да следваш постоянно някакъв хранителен режим.

Да не говорим, че и самият термин 'нисковъглехидратен' е доста субективен. При кетонните диети това обикновено означава по-малко от 50, та дори и 30 грама въглехидрати. При не толкова драстичните диети, 130 грама е обикновено добро количество. Но и тогава - малкото количество въглехидрати за един по-дребен и обездвижен човек би било съвсем различно от малкото за един по-едър и редовно трениращ.

Като цяло, някои диетолози отбягват да карат клиентите си да броят грамажи и калории. Ако целта ти, например, е по-кетонно хранене, ще трябва да спреш някои въглехидрати (зърна, картофи, бобови култури и пр.), както и захарите (сокове, безалкохолни и спортни напитки, и т.н.), и плодовете. Ако пък си решил да го караш по-леко, приемайки по 130 грама въглехидрати, например, пак ще трябва да спреш захарите, но би могъл да приемаш по 2-3 шепи дневно въглехидрати и/или плодове.


Не се оставяй на алкохола



Калориите от алкохола оказват наистина голямо влияние върху отслабването. В една напитка има средно между 110 и 150 калории. В крафт бирите, които набират все повече популярност, калориите могат да стигнат и до 200 калории на бутилка. Дори само на вечеря да пиеш, като нищо може да приемаш по 400 калории отгоре.

Ако изпитваш трудност, пробвай да намалиш пиенето постепенно. Имай предвид, че тъй като консумирайки алкохол, мнозина разтоварват след работа, отказването може да пренасочи фокуса ти към други начини за справяне със стреса - медитация, йога, разходки и горе-долу всичко останало, което те прави щастлив. Променяйки фокуса към тях, несъмнено ще успееш да се откажеш още по-лесно от алкохола, без да чувстваш лишение.


Развихри се в кухнята



Едно от най-добрите неща, които можеш да направиш за себе си и за своите близки, е да напазаруваш и да сготвиш. Ако не ти допада идеята обаче, пробвай да разбереш защо.

Опитай да се забавляваш. Включи и останалата част от семейството. В началото, разбира се, се опитай с по-лесни ястия. Пусни си музика. Важното тук е да не се нагърбваш с повече, отколкото можеш да поемеш. Открий какво правиш добре и започни от там.

Развивай се, опитвай нови рецепти и се забавлявай. Няма как да знаеш на какво си способен реално, ако не пробваш. Ти си на ход.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес