Зареждане

10 супер-храни за повече издръжливост

10 супер-храни за повече издръжливост
Публикувано на: Юли 14, 2021 в 07:34 ч
Трениращите са спортове, в които се изисква издръжливост и тежко натоварване по-дълго във времето, знаят колко много се изисква от тялото и от психиката. За да се заредите за такива натоварвания, а и за да се възстановите след тях, важно е всеки атлет да знае какви храни да консумира.

Предлагаме ви списък с 10 супер-храни, които може да добавите към хранителния си режим, ако тренирате за повече издръжливост.

Овесени ядки

Овесените ядки съдържат много фибри, много комплексни въглехидрати и имат нисък гликемичен индекс. Така те отделят по-дълго време енергия в кръвния поток, което е от огромно значение за спортове, в които се изисква продължителна издръжливост, като тичането например. Овесените ядки снабдяват тялото и с прилична доза витамин B и са богати на минерали и антиоксиданти. Те поддържат и нивата на холестерол в оптимална норма.

Череши

Черешите са един от плодовете с най-силни антиоксидантни свойства. Но също така помагат и много във възстановяването на атлетите. Проучвания показват, че бегачи които консумират сок от череши два пъти на ден в продължение на седмица, имат много по-малко мускулни болки след дълго бягане. А ползите от приема на череши след тренировка са огромни, поради противовъзпалителните компоненти в тях.

Къдраво зеле


Този зеленчук, който може да намерите и под името кейл, съдържа много витамини A, K, B6, калций и желязо. Богат е на антиоксиданти и помага на тялото да се справя с възпалителните процеси. Къдравото зеле съдържа каротеноиди и флавоноиди - два силни антиоксиданта, които предпазват клетките от свободните радикали, предизвикани от оксидативния стрес, а също са богати и на фибри, като по тоз начин помагат за намаляването на вредния холестерол.

Мляко

В наши дни има толкова много разнообразни млека - соево, бадемово, оризово и т.н. Но изглежда доброто старо краве мляко все още си остава най-доброто. Млякото е богато на въглехидрати и протеини, което го прави идеално за след тренировки и възстановяване. Когато въглехидратите и протеините се консумират заедно, мускулната тъкан се възстановява по-бързо.

Банани

Бананите са предпочитаната храна за преди и след тренировка. Затова и доста бегачи се запасяват с тях. В тях има много калий и витамин B6, а също така поддържат ниски нива на кръвната захар, регулират храносмилането и презареждат тялото с електролити. Витамин B6 в бананите действа като противовъзпалителен агент.

Чия

Семената чия са богати на фибри и имат три пъти повече антиоксиданти от боровинките. Богати са на калций, желязо и протеин. Съдържат също така и високи количества на омега-3 мастни киселни и могат да абсорбират вода 12 пъти повече от тяхното собствено тегло, което означава и по-дълга хидратация за атлетите. Семената чия помагат за задържане на влагата и регулират абсорбирането на хранителните вещества от тялото.

Орехи


Орехите са богати на протеини, фобри, витамин B и антиоксидант, като витамин E. Те съдържат най-много омега-3 масните киселни в сравнение с всяка друга ядка и са полезни за здравето на костите. Орехите намаляват и LDL холестерола, което е полезно за сърцето и са една от предпочитаните бързи храни за повече енергия и освежаване.
 

Сладък картоф

Сладките картофи са зеленчуци богати на витамини A и C, които са силни антиоксиданти и премахват свободните радикали от тялото. Те помагат за намаляване на кръвното налягане и са предпочитани от атлетите заради богатото съдържание на витамини и минерали. Калият, желязото, манган и мед са минералите, от чиято липса страдат доста атлети, а те са критично важни за мускулната функция.

Дива сьомга

Соьомгата е една от най-хранителните риби, богата на протеин, пълна с омега-3 мастни киселини, както и с витамини B12 и B6. Сьомгата намалява възпалителните процеси в тялото и е считана за най-качествения протеин сред рибите. Консумирането ѝ доказано води до намаляване на много сърдечно-съдови проблеми. Антиоксидантът в сьомгата - селен, е много полезен при защита на сърдечно-съдовата система.

Суроватъчен протеин

Суроватъчният протеин изолат е най-чистата форма на протеин и съдържа всички есенциални аминокиселини. Той се усвоява бързо и ефективно и е предпочитаният от атлети от различни спортове. Той не съдържа мазнини или холестерол. Протеинът е низ от аминокиселини, които изграждат мускулите след натоварване. От атлетите той се ползва за бързо възстановяване и предпазва от мускулно разграждане.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес