Зареждане

Тренировки по време на болест?

Тренировки по време на болест?
Публикувано на: Ноември 21, 2018 в 21:16 ч
Представи си, че за пръв път в живота си си се захванал да тренираш сериозно.

Ходиш в залата след работа, пренебрегвайки всички алкохолни предизвикателства, които приятелите ти отправят. Даже понякога тренираш и сутрин, като на всичкото отгоре спазваш и диета за още по-добри резултати.

С тази инерция, която си набрал, нищо не може да те спре - тръгнал си да ставаш машина. Докато не започне да ти дращи гърлото. После започва кашлицата, кихането и накрая не можеш да спиш. Настинал си и всичко е напът да се срине. Продължаваш ли насила с тренировките или просто прекъсваш всичко докато не ти мине?

Настинките и другите дребни заболявания често карат хората да се отказват от тренировките - има проучвания, които сочат даже, че американските жители настиват по 2-3 пъти годишно. И така или иначе ще трябва да се бориш със симптомите, по-добре да имаш някакъв план за действие - пък и да знаеш кога нещата са толкова сериозни, че е редно наистина да си дадеш почивка.

Ако си болен, но искаш да тренираш въпреки това, задай си следния въпрос - симптомите над или под врата ти се проявяват?


Ако симптомите са над врата



Тук говорим за запушен нос, болки в гърлото, кихане и прочие - все симптоми, съпътстващи обикновената настинка. В този случай, без проблеми можеш да продължиш с тренировките.

Взимай лекарства, които да не те успиват, за да се бориш със симптомите. Ако имаш достатъчно енергия - отивай в залата и го карай малко по-леко.

Например, ако по принцип спринтираш, потренирай малко джогинг. Или пък ако трябва да вдигаш тежести, намали теглото и увеличи повторенията. Не забравяй и да почиваш повечко между сериите.

Помисли, разбира се, и за останалите, които тренират редом с теб. Не забравяй да си миеш ръцете, да забърсваш уредите и да кихаш/кашляш в рамото си, вместо в ръката, за да не заразиш и другите покрай теб.

Ако състоянието ти се влошава, давай още по-леко или просто приключи с всичко по-рано, отколкото си планирал - не се напъвай излишно. Като се връщаш към стария си режим, гледай да го правиш постепенно. Ако не си на 100% готов и тормозиш тялото си, има риск да навредиш на имунната си система и да забавиш възстановяването си.


Ако симптомите са под врата



Ако симптомите са ти под врата - кашляш, не ти достига въздух, стягат те гърдите, гади ти се, имаш диария, тресе те или те болят ставите, по-добре пропусни тренировката.

Тези симптоми могат да са признак за някаква по-сериозна инфекция.

Не само че няма да издържиш на тренировката, която правиш обикновено, но и има риск да си навлечеш допълнителни проблеми с дишането, да се дехидратираш, да ти се замая главата, като не е изключено дори и да припаднеш.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес