Зареждане

Как здравословната храна става нездравословна

Как здравословната храна става нездравословна
Публикувано на: Май 14, 2010 в 10:54 ч
Снимка: pixabay.com

Когато човек спортува усилено и гони резултати, той внимателно подбира и приготвя храните си, за да получи максимума от тях. Каквото сложите в тялото си, това ви се отразява всеки ден, а при по-претенциозните, които искат да показват плочки, няма място за грешки.

За съжаление има много хора, които смятат, че ядат здравословна храна, според своите цели, но несъзнателно я правят нездравословна. Следните случаи са сред най-популярните грешки, които се допускат при приготвянето на храна, която по принцип е добър и здравословен избор.

Домашни птици
Здравословна храна: Пилешко
Нездравословна храна: Пиле на грил със сос барбекю

Един от най-лесните начини да направите здравословната храна нездравословна е като добавите към пилешките гърди сос за барбекю, преди да ги опечете. Пилето в действителност съдържа един от най-здравословните протеини и става за барбекю, но сосът е богат на захар и калории.

Почти всички използват повече от препоръчителната доза сос, като така приемат повече от 100 калории допълнително на парче месо.

Ако търсите по-разумна алтернатива, подгответе си собствена марината с пилешки бульон, соев сос и съвсем малко сос. Оставете пилето за няколко часа да престои така, овъргаляно в сместа, преди да го сложите на барбекюто, като така ще се насладите на прекрасната храна без да си навредите.

По магазините се продават и сосове за барбекю с малко захар, така че може да потърсите и такива.

Зеленчуци
Здравословна храна: Салата
Нездравословна храна: Салата с дресинги (сосове за салата)

Макар, че вече упорито се рекламират такива дресинги, които са без мазнини, все пак проверявайте таблицата за хранителните стойности на соса който купувате, като наистина може да се изненадате.

Проблемът при дресингите с малко мазнини е, че съдържат много захар, която повишава нивата на инсулин и спомага за задържане на мазнини в тялото.

Освен това много от витамините които са в салатата, се нуждаят от мазнини, за да бъдат усвоени по-добре, така че добавянето на малко дресинги с полезни мазнини е по-добрият избор.

Ключът към спирането на нездравословното хранене е да гледате сумарното количество, така че калориите да не излязат извън контрол.

Пълнозърнести храни
Здравословна храна: Пълнозърнести питки
Нездравословна храна: Пълнозърнести питки с крема сирене

Ако обикновено започвате деня си с пълнозърнести хлебчета или други пълнозърнести изделия, не правете грешката да ги намажете с крема сирене или другите подобни мазила за филийки. Крема сиренето доста често съдържа много малко протеини и много ненужни наситени мазнини.

За да се справите с това, просто сменете крема сиренето с натурално фъстъчено масло или сусамов тахан. Натуралното фъстъчено масло например съдържа много полезни мазнини, по-малко захар и е много по-добър вариант за започване на деня.



Взимайте предвид тези грешки, когато приготвяте храната си. Няколко малки грешки при подготвката могат да нарушат иначе здравословната диета и да я направят такава, която трупа мазнини. Винаги обръщайте голямо внимание на сосовете и на съставките им.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес